zie ik net tot mijn grote verbazing in de supermarkt op elke brie en gorgonzola staan: gemaakt van gepasteuriseerde melk! joepie!
Er zijn idd heel veel gepasteuriseerde kazen. Gewoon lekker eten. Met schimmelkaas zou ik oppassen, dat mag volgens mij niet. Pim
iedere verpakte kaas in de supermarkt is van gepasteuriseerde melk! ik ben nooit gestopt met de brie! mmmmmm straks weer een broodje! liefs elfje
lijkt mij dat brie en gorgonzola ook schimmelkazen zijn.....zo worden ze gemaat namelijk door/met schimmel....dus mag dit nu wel of niet? :-k
schimmel heeft niets met de listeria bacterie te maken! dus blauwe kaas mag gerust! dit staat op zuivelonline.nl: De volgende kazen kunnen tijdens de zwangerschap gegeten worden: alle Nederlandse gepasteuriseerde kazen Nederlandse boerenkazen Deze harde kazen worden ook van rauwe melk gemaakt, maar bevatten weinig vocht waardoor de listeriabacterie niet kan groeien. de volgende buitenlandse kazen (gerangschikt op alfabetische volgorde): AH fêta kaasblokjes (koeienmelk) AH Roombrie 60+ Ambassador Camembert 45+ Arla Apetina Deense Fêta kaas 45+ Arla Deense fêta in olie Bettine Blanc 58+ geitenkaas Boursin Champignon Cambozola 70+ Danone Hüttenkäse Gorgonzola 48+ Gormas 70+ Monchou Paturain Philadelphia Port Salut President Roombrie 60+ President Brie 60+ Rochebaron 58+
Mag je echt blauwe kaas eten? Ohhh dan ga ik morgen eerst weer lekkere blauwe kaas pasta eten want dat mis ik wel zo verschikkelijk erg
hee fleur: zeker als je hem verhit! dan is er al helemaal niets aan de hand! eet smakelijk! liefs elfje
Dit is toch ook op te zoeken via google of via de zoekfunctie hier op de site? Het is wel vaker gevraagd en er is wel vaker antwoord op gegeven welke kazen je wel en niet mag. Het is zo'n onderwerp wat maar steeds weer terug komt, terwijl het gewoon simpel op te zoeken is.
maak eens zelf gevulde brie je kan er heel veel tussen doen. je snijd de brie door midden en op vullen maar. inpakken in folie en paar uur in de koelkast zetten. mmmmmmmmmmm Ik heb laast brie gevuld met roomkaas met bieslook. om je vingers er bij op te eten. succes
jou reactie slaat nergens op BIJNA ALLE onderwerpen komen tig keer voor op dit forum dus ja dit onderwerp ook, NOU LEKKER BOEIEND! gewoon lekker antwoorden of anders negeren