zucht..weer een vraag :)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani27, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Dames,

Ik ben nu 9,5 week zwanger en aanstaande vrijdag heb ik een concert gepland staan. top2000 met zitplaatsen.

Nu las ik ergens op het net dat dit kwaad kan voor de baby ivm hartslag etc?

Ik bel vanmiddag de vk ook nog even, maar hierbij ook de vraag aan jullie.

Ik zou het mezelf niet vergeven als het kwaad kan, dus dan maar weg geld.

Liefs

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Kan geen kwaad, de baby is nog inimini en kan nog niet horen dus

En ook al hoorde hij/zij al, 1x naar zo een concert kan heus geen kwaad hoor :)

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Dat heb ik nog nooit gehoord. Ik ben zelf in het begin van mijn zwangerschap ook naar een concert geweest en halverwege nog een keer. Voor zover ik weet kan het geen kwaad. Het is ook maar even en niet een hele dag.

4. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik had met 25 weken pas dat ze wild begon te schoppen bij bepaalde nrs, ben bij die nrs dan ook weggelopen en daarna was het weer goed.

5. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    oke, dus het zou niet een mk op kunnen wekken oid?

Ik kwam een website tegen dat de baby zijn/haar hartslag op de hobbel gaat door het harde geluid.

Vandaar

6. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ik heb staanplaatsen bij Katy Perry als ik 7 maanden zwanger ben. Zou dat erg zijn? Had de kaartjes al voor mn zwangerschap gekocht.

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    welnee, met 9 weken horen ze niets. En vanaf dat ze kunnen horen klinkt het in de buik veel zachter en doffer.

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Je kindje zit nog achter het schaambot en is nog zo klein. + hij/zij zit zo goed beschermd dat je bij wijze van naast een mega boombox moet staan met je buik ernaar toe willen de trillingen iets doen. Daarnaast zijn het toch zitplaatsen? En als het toch niet goed voelt dan ga je gewoon weer.

Ik moest met 10 weken vliegen en d8 dat de trillingen, drukverschil etc schadelijk zouden kunnen zijn. De vk moest best wel lachen 😝

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Met 9 weken kunnen ze nog niks horen en kan het helemaal geen kwaad als er maar niet in je buik gestompt wordt natuurlijk.

@Laub jij bent al een stuk verder in je zwangerschap en je kindje kan al alles horen, persoonlijk zou ik dan niet kiezen om naar een concert te gaan want vanaf 30 weken zwangerschap kan je kindje echt schrikken van harde geluiden en zelfs gaan huilen in je buik (natuurlijk zonder geluid).

10. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    @Laub, ik zou als ik jou was wat meer achterin de zaal gaan staan ;)

11. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 30 weken zwangerschap nog naar een concert geweest (staanplaatsen) maar voelde me goed en we zijn aan de zijkant gaan staan zodat we niet teveel last hadden van de muziek en ook niet dat andere mensen tegen mijn buik aan konden komen.

12. Moirin

Moirin Lid

30 okt 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in het begin van mijn zwangerschap naar diverse concerten geweest, en niet van de rustigste bands zeg maar (o.a. Papa Roach, Three Days Grace, Linkin Park) Linkin Park was rond 17 weken en toen heb ik wel besloten dat dat de laatste was met die zware bas die ik toch wel in mijn buik door voelde dreunen. Maar met t tot 13/14 weken die andere concerten was voor mij persoonlijk echt geen probleem.
    Baby niet op hol geslagen en hij is helemaal gezond dus denk niet dat het invloed zal hebben hoor.

13. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Mijn huisarts vertelde me ooit eens dat je als zwangere vrouw niet in ruimtes mag zijn met meer dan zoveel decibel aan geluid (denk aan vliegtuigen opstijgen, Muziek, werkomgeving etc.) maar ik weet niet hoeveel decibel dat precies was.. Kun je vast google?

14. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    " Tijdens de zwangerschap mag u niet worden blootgesteld aan schadelijk geluid (80 decibel (dB) maximaal gedurende 8 uur per dag)."

Dit wordt gezegd voor het geval je beroep hebt waar veel lawaai is.

Bekijk bijlage 433920

Maar dan zou je flink wat moeten laten als je zwanger bent?

15. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Ik stond met 14 weken gewoon los te gaan op en hardstyle feest. En nou zitten we midden in een grote verbouwing. Dus de hele dag herrie, baby is nog steeds gezond maar laat nou duidelijk merken als hij iets te hard vind gaan. Ik zou gewoon gaan en lekker genieten

Deel Deze Pagina