Pom in het ziekenhuis! (dag 5)

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Cygnet2, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

wat een schatje!!! Ze kijkt al wijs uit d'r oogjes zeg!!! Hopelijk kan ze snel mee naar huis. En kunnen jullie de kraamtijd proberen te hervatten.

2. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Wat verschrikkelijk dat jullie meisje zo ziek is (geweest)! Voor jullie ook schrikken! Fijn dat het beter gaat!

Wat is e-coli als ik vragen mag?

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ecoli zijn darmbacterien..

4. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Mijn zoontje bleef erg geel zien en afvallen. Ook dronk hij niet goed aan de borst en sliep erg veel. We moesten 'm steeds wakker maken voor zijn voedingen, anders sliep ie volgens mij gewoon de hele dag door. Ook had hij donkere plekken in zijn luiers. Ik vond het er zelf als pus uit zien. Ik vertrouwde het al niet toen m'n zoontje een week oud was, maar ik werd steeds maar gerust gesteld door de verloskundige, kraamverzorgster en het consultatiebureau. 'Het is nog zo'n kleintje, vroeg geboren (37w3d), als hij goede plasluiers heeft, is het goed' Blablabla. Nu plaste hij wel, maar hoe moet ík nou weten wat een goede plasluier is?!?!?! Ja, hij plaste, dus ik dacht dat het wel ok was. M'n zoontje had ook geen temp, maar ondertemp. Tsja, zijn lijfje was keihard bezig een infectie te bestrijden en daar ging al zijn energie in zitten!

Op een gegeven moment ging ik afgekolfde melk geven met een flesje. Dat ging goed, want dat koste minder energie. Maar na een paar dagen dronk hij zelfs zijn flessen niet meer, dacht ik dat hij een ingetrokken fontanel had en plaste m'n zoontje nauwelijks nog. Toen heb ik de huisarts gebeld. Moest direct komen en we zijn meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. M'n zoontje was toen inmiddels 2 weken oud. De kinderarts wilde hem toen sowieso opnemen, omdat hij nog niet op geboortegewicht was (hij was zelfs nog steeds aan het afvallen), maar wilde wel verder kijken wat de achterliggende oorzaak was. Dit ging allemaal heel gemoedelijk moet ik zeggen hoor. Wel onderzoeken meteen gehad en toen bekend was dat hij een urineweginfectie had, kreeg ie pas een infuusje (arm kind, ze moesten 5x prikken zo uitgedroogd was hij).

Gelukkig knapte onze kerel ontzettend snel op en de volgende dag was ie zowaar een keer wakker en hebben we hem horen huilen!
    Hij heeft 4 dagen antibiotica via het infuus gehad en daarna mocht hij naar huis met een antibiotica drankje.

Achteraf gezien was mijn zoontje al vanaf begin af aan al ziek en had ik het zelf wel door dat er iets niet klopte, maar ja, werd steeds door de mensen van wie je verwacht dat ze wel een ziek kind van een gezond kind kunnen onderscheiden, gerustgesteld! Tsja, als je net moeder bent, ga je er toch vanuit dat zij het wel weten!

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Tsjee ik lees het nu allemaal pas... hopelijk is jullie meisje snel weer thuis!
    Veel sterkte ermee.. (enne, wat een mooi dametje :) )

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ze is weer een weekje thuis nu! Helemaal geweldig.. (behalve dat ze nu ligt te bleren... ga maar eens kijken ;))

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ah sorry ik loop achter... super dat het nu zo geweldig gaat! Geniet!!

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik loop ook achter! Jeetje wat schrikken zeg!
    gelukkig is ze nu thuis, en wat een plaatje zeg die meid.

9. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Fijn dat de kleine meid weer thuis is! Ooh enne, wat een lief koppie zit er op zeg! *smelt*

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn zeg!
    Fijn dat het nu weer goed gaat en ze lekker thuis is!

Enne, ik zag je foto's... *smelt*.. wat een droppie!

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    poeh, fijn dat ze weer thuis is.

Ik ben als pasgeborene ook doodziek van een ecoli-infectie geweest. Kreeg er hersenvliesontsteking van en heb behoorlijk slecht gelegen.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat fijn dat ze weer thuis is. Is ze weer de oude?

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De dag dat we weer naar huis mochten (21 mei) :)

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Aaaahhhh, pretty as a picture! :)

15. Ellen291982

ze ziet er gelukkig ook beter uit. gaat het goed met haar?

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat je dochtertje weer thuis is, ik lees het nu pas.
    En wat een plaatje zeg! Echt een mooi kindje!

Liefs Huismus

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Allemaal heel erg bedankt voor alle lieve berichten.

Met Pom gaat het goed. Ze moet nog wel een kleine hoeveelheid antibiotica nemen elke dag omdat er een lichte afwijking aan de urinewegen is gevonden (deze zou de oorzaak kunnen zijn voor de e-colibacterie). Donderdag gaan we op controle en over een maandje ofzo moet er weer een echo gemaakt worden. Dan weten we meer. Maar voorlopig doet ze het prima en is ze volgens de weegschaal al 640 gram aangekomen sinds 8 mei!

18. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wat een prachtige foto!

Top dat ze zo lekker groeit!

19. Ellen291982

gelukkig is ze aan de beterende hand dus. en mooi dat ze zoveel is aangekomen.

20. tulip

tulip Niet meer actief

wat een lekker jong (zoals we dat hier zeggen;)) fijn dat het beter gaat en wat goed dat ze toch al zo aankomt.

Deel Deze Pagina