Zwijn in de achtertuin?!?!

Discussion in 'De lounge' started by Loesie1982, May 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Ik liep vorige week met de hond langs een huis, waar je dan op de achtertuin kijkt. Weet wie daar woont, een man van in de 60 en hij ruikt nogal vaak naar drank. Ook in de buurt weten ze allemaal dat hij aan de drank is.

Hij had altijd een oude golden retriever, maar die is nu al een paar maand dood. Nu liep ik daar dus en zag ik dat hij in de tuin een zwijntje had lopen!!:$ Zijn tuin is niet groter dan 3 bij 4 geloof ik.
    Verder veel rommel, oude tafel/stoelen, kleden, planken en weet ik al wat niet meer.

Net liep ik weer een keer dat rondje en dat zwijntje loopt er nog steeds! Kon niet echt goed zien of het beest water en voer had.
    Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Vind het eigenlijk wel zielig voor het beestje, maar ja, doet hij iets wat verboden is?!

Alvast bedankt!
    Liefs Loesie

2. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

Jan 27, 2010
    390
    171
    43
    Als je twijfelt over of het beestje het daar goed heeft kan je altijd de dierenbescherming bellen, ze gaan daar dan kijken en beoordelen of het kan/mag. Wij hebben dat een keer gedaan met een paard wat in onze ogen gewoon ook op een plek stond wat gewoon zielig was voor dat beestje, dierenbescherming is geweest en ze hielden ons ook op de hoogte, paardje had water en voer dus konden ze er verder niks aan doen maar voor ons gevoel hadden we er toch iets aan gedaan

3. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Het mag wel, mensen bij ons uit het dorp hebben ook een zwijntje als 'huisdier' met nog geiten enzo. Wonen ook gewoon in een rijtjeshuis.. Denk niet dat het verboden is, als het dier maar wel goed verzorgd wordt en dergelijke. Ik zou even de dierenbescherming bellen.

4. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Ach jeetje wat sneu voor het beestje. Wettelijk gezien mag hij wel een zwijntje/varkentje houden. Maar hij moet het wel goed verzorgen. Als je daaraan twijfelt zou ik de dierenbescherming eens bellen.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Volgens mij mag dat wel hoor!
    Zo lang het zwijn er gezond uitziet, lijkt me dat alles in orde is.
    Tja de ruimte in de tuin is inderdaad wel klein, maarja ik vind het bijv. ook zielig als mensen met een hond op een flat wonen omdat ze niet lekker in een tuin kunnen rondrennen.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Vaak is je gevoel bij dit soort dingen juist... Bel de dierenbescherming.. Mocht het alsnog gewoon oké zijn, weet je in ieder geval zeker dat het zwijntje het goed heeft. Niks mis met bellen. Dieren kunnen het immers niet zelf..

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,070
    3,862
    113
    De opa van mijn man woonde op een flat, die hond maakte elke dag flinke wandelingen met die hond. Onze buren hebben een ruime tuin en een hondje wat zelden uitgelaten wordt en helemaal hyper is. Dus wat een hond betreft, is het maar net wat je met ze doet. Maar een zwijntje, tja, daar ga je meestal toch niet mee wandelen ofzo.

Aan de andere kant, de varkens die de meeste mensen eten, zitten vaak hutjemutje op elkaar, wat ook sneu is, maar zodra het een soort huisdier is, gaan veel mensen opeens anders er over denken.

Als je denkt dat knorremans niet goed verzorgd wordt of je gaat hem ruiken, dan zou ik de dierenbescherming bellen, maar anders mag het volgens mij gewoon.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar wat is er nou sneu dan voor dit zwijntje?
    Dat hij in een tuin van 3 x 4 loopt? Of dat zijn baasje waarschijnlijk alcoholist is?

Op de gemiddelde kinderboerderij heeft een (hangbuik)zwijntje echt niet heel veel meer ruimte hoor en dat iemand alcoholist is, betekend niet gelijk dat iemand niet goed voor zn beestjes kan zorgen

@TS: ga gewoon eens goed in die tuin kijken of het beestje eten/drinken heeft. Vraag desnoods even bij de buren als je je echt zorgen maakt.

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik zal er morgen eens langslopen om goed te kijken of hij water en voer heeft. Als dat zo is dan laat ik het gewoon.

Maar omdat hij er zelf ook verschrikkelijk onverzorgt uitziet en dus alcoholist is, weet ik dus niet of hij wel voor zo'n dier kan zorgen. En tja...hoe ziet een zwijn eruit als hij er niet gezond uitziet. Het duurt denk ik nog wel even voordat je dat gaat zien en aangezien hij donkerbruin is, kun je er verder weinig van maken.

Mocht ik geen voer ed zien, dan zal ik de dierenbescherming bellen!

Share This Page