Hoi hoi, Ik wilde een kraambed gaan huren, omdat beneden bevallen handiger is voor verloskundige en kraamzorg en natuurlijk geen gedoe als je naar het ziekenhuis moet. Maar nu lees ik op de site van het hulpmiddelen centum dat als je niet bij de friesland of cz verzekerd bent dat je dan 99 euro moet betalen??? Weet iemand hoe dit zit? Zou wel gek wezen, wil ik het de hulpdiensten makkelijk maken kan ik daarvoor betalen... Hoe willen ze dat de vk haar werk goed kan gaan doen? Ben helemaal in shock! Oja ik ben verzekerd bij FBTO met gezinsmodule... Alsvast bedankt!
Gewoon even bij de fbto navragen of zij de huur evt vergoeden. Dan kan het wel zijn dat je het bedrag eerst moet voorschieten en dat je het dan achteraf vergoed krijgt. Het hulpmiddelencentrum heeft waarschijnlijk een contract afgesloten met de Friesland en CZ, dat het daarom al direct "gratis" is.
Ik heb ook een bed geleend bij hmc, ik heb het beste pakket van unive, maar ook ik moest het zelf betalen.. was iets van 9.95 per week en 15,00 bezorgkosten.. Idd belachelijk want was hier ook echt nodig ivm stijle trap... maar werd echt niet vergoed..Vreemd dat als je bij friesland of cz verzekerd ben het wel vergoed krijgt! Liefs..
Ik had de basisverzekering van Univé en kon gewoon via Welzorg gratis een bed lenen; Lenen van hulpmiddelen? Bij Welzorg kunt u het gratis lenen! Dit heb ik vorig jaar gedaan, heeft me niks gekost. Dit gaat namelijk van je AWBZ af Wanneer ben ik verzekerd voor de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ)? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Op de website van Welzorg staat dat je een medische indicatie van een arts of verpleegkundige moet hebben, maar ik heb het allemaal telefonisch geregeld en dat hoefde niet. Ik zei alleen dat ik zwanger ben, en de elektrische bed werd met 35 weken zwangerschap gebracht. Je krijgt het 3 maanden te leen, daarna moet je wel betalen. Maar na de kraamweek wil je dat ding toch zo snel mogelijk weg hebben , neemt veel ruimte in beslag.
sinds 1 januari zijn de hulpmiddelen die je kunt lenen bij de thuiszorgwinkel uit de AWBZ gegaan. Het valt nu onder de basisverzekering. Vaak zijn loophulpmiddelen wel gratis te leen, klossen ook, maar een ondersteek of een bed niet, helaas. ik zou idd even informeren bij je ziektekostenverzekering.
niet overal hetzelfde hoor ! hier fbto en daar waren de krukken er uit gegaan maar een hoog laag bed niet
ehh in mijn ogen is het heel normaal dat je zelf het bed betaald. je kan ook een 1 persoons lenen en de wel gratis ( of in ieder geval onder 10 euro) klossen lenen. Je kiest ervoor om zwanger te worden is het ook je verantwoording dat het kleine frummeltje goed begeleid te wereld komt.
Ik heb gebelt en gebelt vandaag!! Fbto vergoed het niet! Via hulpmiddelenlijjn kwam ik terecht bij icare. Daar hebben ze een contract mee. Maar zou dan met medische verklaring moeten. Verloskundige wist niet wat ze hoorden!! (uiteindelijk gaat het om hun rug natuurlijk!) maar goed ik krijg een bed. Zzal wel wat luxer zijn. Want de chauffeur moet hem in elkaar zetten. Zolang niet langer dan 6mnd word gebruikt wordt het vergoed! Ik heb nog 3 keer gevraagt of het vergoed werd en of er dan niet een med verkl nodig was. Maar icare zei van niet. Dus als "hulpmiddel" word het wel vergoed en als kraambed niet....... Vreeeeeemd!!
Is trouwens per 1-1-2013 zo. Daarvoor werd het gewoon vergoed. En nee verloskundigen en kraamverzorgers zijn hier niet blij mee. Want in principe haal je zo'n bed in huis voor hen. Zodat zij beter kunnen staan in verband met arbo en rug etc etc. Ze zijn al aan het discusseren deze regeling weer terug te halen. Want het kan gewoon niet!
dat heeft dus te maken met je ziektenkostenverzekering. dat zei ik ook. hulpmiddelen zijn vanaf 1 januari uit de AWBZ en naar de basisverzekering gegaan. afhankelijk dus van je verzekering wat evt. nog wél gratis te leen is. in elk geval fijn voor ts dat het geregeld wordt
Als het naar de basisverzekering is gegaan, dan zou de vorm van verzekering niet mogen uitmaken, aangezien de basisverzekering voor iedereen hetzelfde is (word door overheid bepaald). Anyway, gelukkig is het allemaal gelukt voor ts. Het is trouwens een hoog/laag elektrische bed. Bij mij moest het ook in elkaar worden gezet.
raar !! want ik heb ook FBTO en ook gebeld en vergoeden het gewoon hoor ! en fbto heeft dat zelf verteld en staat inmiddels ook al 2 weken in me woonkamer edit heb hem ook als hulpmiddel mssn daarom wel ? hier gebruik ik hem overigens voor me bekkeninstabiliteit maar fijn dat je toch een bed krijgt en de mijnes moest ook in elkaar gezet worden heerlijk he zn hoog laag bed !
echt heel raar ! want wat ik al zeg hier basis +gezinsplanning en heb hem gewoon te leen hoef niks te betalen alleen die verklaring maar die kan een vk zou uitschrijven
Ja we leven in een gek land! Haha.. Het zal inderdaad een hoog laag bed zijn. Maakt mij niet uit. En anders hadden we een tweede handsje op poten gezet hoor. Want 99 euro is wel veel geld. Maar ben blij dat dit bed er komt en dattie dan ook weer opgehaald word als ik er zat van ben in de kraamweek. Officieel zou het ook met verklaring moeten heloof ik. Maar icare lelystad doet daar niet moeilijk over.
nee fbto is ook bij de vegro aangesloten en had ook geen verklaring nodig toen ik vertelde dat het om me bekkeninstabiliteit ging na het weekend had ik hem binnen
Dat is raar. Ik zit ook bij FBTO maar had wel een medische verklaring nodig om een bed te krijgen. Heb het uiteindelijk niet gedaan. Maar lig alweer 5 weken boven in mijn bed. Moeder was naar de thuiszorgwinkel gegaan om een bed te bestellen (zo ging dat voorheen, gemakkelijk) maar dat ging dus zomaar even niet door.
klopt zeker wel, maar heb het misschien niet goed uitgelegd het is uit de awbz naar de basisverzekering gegaan, op sommige hulpmiddelen na moet iedereen hier dus voor betalen. als je bijv. aanvullend verzekerd bent, kan het zijn, dat je er dus niet voor hoeft te betalen. ligt dus aan je verzekering.
Ik heb een flink aantal weken gebruik gemaakt van een hoog/laag bed i.v.m. ernstige bi. Als je het als hulpmiddel aanvraagt wordt het nog steeds 2 keer 13 weken vergoed (6 maanden in totaal). Ook vanaf 1 januari 2013. De ziektekostenverzekeraar heeft over het algemeen contracten afgesloten met hulpmiddelenverstrekkers... De gezondshop heeft hier met alle ziektekostenverzerkaars een contract dus hier kunnen we alles nog lenen behalve de loophulpmiddelen.
had ook een verklaring nodig maar toen ik opbelde om het bed te bestellen vroeg ik het en die vrouw aan de telefoon heeft het bed zo besteld voor me zonder die verklaring
Oh dus het lag meer aan de moeilijke mensen. Haha. (mijn moeder vond ze al erg chagrijnig) Nouja heb uiteindelijk toch besloten het niet te doen omdat platte bedrust in de woonkamer moeilijker is denk ik.. Maar onzin dat het zo moeilijk moet.