Toevallig een CCU verpleegkundige hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door Narcisje, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.378
    6.921
    113
    Vrouw
    Zie topictitel ;)

    Ik heb een vacature gezien voor leerling ccu verpleegkundige en ik ben benieuwd wat deze functie precies inhoudt.

    Wie weet is hier iemand die me meer kan vertellen :)
     
  2. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Geen ccu verpleegkundige maar wel verpleegkundige die veel met de ccu werkt.
    Ccu is de hartbewaking. Als je als ccu leerling wilt starten dien je wel al een diploma als verpleegkundige te hebben.
    Als ccu leerling volg je dus de opleiding om ccu verpleegkundige te worden.
     
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.378
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik ben verpleegkundige MBO niveau 4. Zou je aangenomen kunnen worden zonder ervaring met werken in een ziekenhuis denk je? Ik ben namelijk verpleegkundige binnen de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking en heb mijn opleiding daar ook intern gedaan.
     
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Hier nog iemand die geen ccu verpleegkundige is maar er wel regelmatig komt. Ik denk dat ccu verpleegkundige wel het andere uiterste van het spectrum is ten opzichte van de gehandicaptenzorg. Een paar kenmerken van ccu verpleging:

    Het is heel technisch. Je patienten zijn de allerziekste die je vindt (samen met gewone ic) en zonder de apparatuur om hen heen zouden ze doodgaan. Denk infuuspompen, beademingsmachines, hartritmebewaking, katheters, soms drains of steunharten of een ecmo...
    Als je met je patient kan praten, is hij/zij meestal klaar voor een andere afdeling. Veel patienten liggen zelf in coma of worden slapende gehouden.