Toevallig een CCU verpleegkundige hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door Narcisje, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.378
    6.921
    113
    Vrouw
    Zie topictitel ;)

    Ik heb een vacature gezien voor leerling ccu verpleegkundige en ik ben benieuwd wat deze functie precies inhoudt.

    Wie weet is hier iemand die me meer kan vertellen :)
     
  2. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Geen ccu verpleegkundige maar wel verpleegkundige die veel met de ccu werkt.
    Ccu is de hartbewaking. Als je als ccu leerling wilt starten dien je wel al een diploma als verpleegkundige te hebben.
    Als ccu leerling volg je dus de opleiding om ccu verpleegkundige te worden.
     
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.378
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik ben verpleegkundige MBO niveau 4. Zou je aangenomen kunnen worden zonder ervaring met werken in een ziekenhuis denk je? Ik ben namelijk verpleegkundige binnen de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking en heb mijn opleiding daar ook intern gedaan.
     
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Hier nog iemand die geen ccu verpleegkundige is maar er wel regelmatig komt. Ik denk dat ccu verpleegkundige wel het andere uiterste van het spectrum is ten opzichte van de gehandicaptenzorg. Een paar kenmerken van ccu verpleging:

    Het is heel technisch. Je patienten zijn de allerziekste die je vindt (samen met gewone ic) en zonder de apparatuur om hen heen zouden ze doodgaan. Denk infuuspompen, beademingsmachines, hartritmebewaking, katheters, soms drains of steunharten of een ecmo...
    Als je met je patient kan praten, is hij/zij meestal klaar voor een andere afdeling. Veel patienten liggen zelf in coma of worden slapende gehouden.

    Patienten komen vaak in een acute setting binnen, jonge mensen soms met een gezin, ineens uit het leven gerukt. Jij moet die gezinnen begeleiden.

    Een heel groot deel van je patiëntengroep gaat dood of komt er ernstig gehandicapt uit. Soms sterven ze heel onverwacht. Reanimeren is dagelijks werk, ook al omdat je deel uit kan maken van het reanimatieteam.

    Dus wel een andere tak van sport dan de gehandicaptenzorg. Of je met niveau 4 aangenomen wordt, weet ik niet. Ik vind dat een ccu verpleegkundige wel hbo+ niveau heeft. Kan je dat niveau aan?
     
  5. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    Werk zelf nauw samen met de CCU. Ik denk dat je zonder enige cardiologische ervaring niet wordt aangenomen op een CCU. Ziekenhuis ervaring is denk ik wel echt een pré. Vraag anders of je een dagje mag mee lopen, dan krijg je een beeld
     
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.378
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 afwijzingen gekregen voor de flexpool binnen hetzelfde ziekenhuis. Ik wil heel graag ervaring opdoen maar dit is dus nogal lastig. Na de derde afwijzing heb ik contact opgenomen met het aanspreekpunt die in de vacature stond en zij lichtte toe dat ik voornamelijk door het gebrek aan ervaring ben afgewezen. Ik heb toen gezegd dat ik dit volkomen begrijp maar dat het wel lastig is om ervaring op te doen wanneer je niet wordt aangenomen, ook niet binnen een flexpool. Ze zei toen dat mijn gegevens werden opgeslagen en wanneer er ruimte is voor een uitgebreide inwerkperiode zal er contact met me worden opgenomen.

    Lastig als je iets heel graag wil en het kan niet. :confused:
     
  7. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Ziekenhuis ervaring is een pre als je aan de slag wilt als leerling CCU.
    Je kunt solliciteren en aangeven dat je graag eerst wil voorwerken op de andere afdelingen alvorens aan de opleiding te beginnen maar dat er geen ruimte is in de flexpool hiervoor.
    Mss dat je dan wel een uitnodiging krijgt en kunt beginnen op de afdelingen.
    Echter vergis je niet werken in het ziekenhuis verschilt erg met het werkgebied waar je nu vandaan komt..
     
  8. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik ben geen ccu verpleegkundige maar wel een verpleegkundige die vanuit de gehandicaptenzorg in het ziekenhuis is gaan werken zonder ervaring.
    Ik kan je niks over de ccu vertellen maar wel over de bewuste overstap die je wil maken.
    Misschien heb je daar ook wat aan?
     

Deel Deze Pagina