Pompoen soep! Wie helpt mij?

Discussion in 'De lounge' started by Minny, Sep 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik wil graag zelf pompoensoep maken. Wie kent een lekker en vooral simpel recept, zonder al te veel ingewikkelde ingredienten??

2. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    Pompoen schoonmaken (liefst bio van AH! super van smaak)
    Dan grote ui fruiten. teentje knoflook erbij.. flinke theelepel kerriepoeder. halve theelepel hotcurrypoeder en een klein btje paprika poeder. ff fruiten.
    klont boter er in dan 2 eetlepels bloem. (ongeveer.) dit garen net als een roe.
    Pompoen erdoor..heel kort fruiten.
    1,5 liter kippenbouillion erbij. niet alles in 1 keer. lekker met die roe langzaam laten mengen.. en laten koken. als t zacht is pureren. 1 pakje slagroom erbij als alles klaar is op smaak brengen met peper zout en een btje suiker.

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    T leek me nooit lekker pompoensoep maar nu ik dit gelezen heb wil ik t misschien toch s proberen! klinkt erg lekker zoals je het neergezet hebt! :)

4. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    zaaaaalig. t heeft een iets aparte smaak (pompoen dan) maar heerlijk zoet
    De grotere pompoenen zijn wel veeeel wateriger dan die kleine bio van ah. deze zijn echt t lekkerst en de moeite waard ;)

(o en ik laat manlief de pompoenen schoonmaken :p best pittig werk)

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hmmm heerlijk! Jammer dat onze pompoenen uit de tuin zijn gejat...

Maar ik maak het ongeveer zo als Jazzie alleen doe ik geen roe maken.

Ik was de pompoen en ontpit hem
    dan snij (zaag ;)) ik de pompoen met schil en al in gelijke stukken.
    Beetje olijfolie in de pan en daar 2 doormiddengesneden knoflookjes in laten bakken. Vervolgens 2 kleine of 1 grote ui meefruiten. Dan dan de blokken pompoen even kort aanfruiten en dan 1,5L groentebouillon erbij (kan ook andere bouillon zijn, maar net wat je lekker vindt)
    Dit ongeveer een uurtje laten staan sudderen. Vervolgens kan je het makkelijk pureren en dan heb je een pompoensoepbasis. Voeg er vervolgens kruiden naar smaak toe, het liefst vers ;)
    Als je het opdient in kommen doen en dan in elke kom een lepel creme fraiche of blanke kwark doen en wat vers gehakte peterselie erover strooien.

Ik doe er sowieso niet al meteen kookroom oid doorheen ivm kma bij de kids maar ook omdat het zonder langer houdbaar is (niet dat dat echt nodig is, kids vinden het heerlijk!).

Share This Page