De zorgverzekeringen krijgen eind november/begin december te horen van de overheid wat er gaat veranderen mbt de basisverzekeringen, aan de hand van die gegevens passen hun de pakketen en prijzen aan. Nog even een paar maandjes geduld! Wij krijgen hier ook regelmatig al vragen over, maar helaas we moeten op de overheid wachten!
heb gehoord dat het eigen risico 200 euro wordt. maar of dat echt zo is weet ik niet. de rest zal tot eind nov duren denk ik inderdaad.
Nou ik heb gehoord dat het eigen risico naar 220 gaat. en dat de zorgverzekering zelf tussen de 20 en 30 euro pp meer gaat kosten
Helaas is er echt nog niets bekend! Het eigen risico zal ongetwijfeld wéér omhoog gaan en ook de zorgverzekering, maar hoeveel is niet te zeggen! De overheid beslist wat er is het basispakket zit! Zij zullen wijzigen doorgeven en indien er iets uit de basis verdwijnt, dan beslissen zorgverzekeringen of zij dit weer op gaan nemen in de aanvullende pakketen. En aan de hand van die wijzigen vd overheid worden de prijzen weer bepaald door de zorgverzekeringen.
Pfff ik hoop het toch echt niet! Dat betekend dat manlief en ik dat al in januari erdoorheen hebben! Dus we kunnen meteen 440 euro dokken. We zijn beiden namelijk chronisch ziek, echt belachelijk dit!
ja hier het zelfde maar heb zelf dus zoveel medicijne nodig en zou op 220 uitkomen dus 220 + 2x 150 euro wat denk ik minimaal het uitgebreid pakket gaat kosten en die ik wel nodig heb wil er iets vergoed worden. daarnaast wordt ik in november/december geoppereerd en moet ik minimaal 2x per week fysio volgen. na horen zeggen (contact vgz) gaat dit uit het bassispakket en bij een uitgebreid aanvullende verzeking krijg je na 20 behandleingen vergoed. dat wil zeggen dat ik ook nog is naats me eigen risico voor medicijnen, de vaste premie ook nog is 8x 30 euro moet betalen aan fysio. dit is nog niet helemaal rond maar fysio is iets als het nodig is wel zeker op wordt bezuinigd
deze mail kreeg ik van menzis *links worden niet weergegeven, staat evt. vast wel op de site* Nieuwe premies U heeft er wellicht al over gehoord: de kosten voor de Basisverzekering stijgen in 2012. Op dit moment is de premie voor 2012 helaas nog niet bekend. U ontvangt in november een extra nieuwsbrief met hierin de nieuwe premies voor 2012. Nog even geduld dus. Menzis blijft kiezen voor kwaliteit De uitgaven voor de zorg in Nederland zijn de afgelopen jaren behoorlijk gestegen. Toch gaat Menzis nu en in de toekomst voor kwalitatieve en betaalbare zorg. Bijvoorbeeld door nog nauwkeuriger te selecteren met welke zorgaanbieders we een contract sluiten. Lees hoe Menzis dit voor u doet Meer over mondzorg Zorgverleners in de mondzorg bepalen vanaf 1 januari 2012 zelf hun tarieven. Hierdoor verschillen de kosten per tandarts. Ook worden de behandelingscodes versimpeld. Als het aan ons ligt, merkt u weinig van deze wijzigingen. Voorkomen dat u voor vervelende verrassingen komt te staan? Dit moet u weten over mondzorg in 2012 Eigen risico omhoog De Nederlandse overheid heeft besloten de Basisverzekering in 2012 aan te passen. Zo stijgt het eigen risico van 170 naar 220. Wanneer u zorg afneemt, betaalt u dus zelf een hogere bijdrage. Er zijn ook uitzonderingen voor het eigen risico. Klik en ontdek wat voor u van toepassing is. Alles over uw eigen risico in 2012 Basisverzekering in beweging Per 1 januari 2012 zijn er veranderingen in de Basisverzekering, de aanvullende verzekering, de tandartsverzekering en de algemene voorwaarden. Op dit moment zijn alleen de veranderingen in de Basisverzekering bekend. Deze worden door de overheid bepaald. Wij hebben ze voor u op een rij gezet. Dit verandert er in uw basisverzekering