Dames, ik heb jullie hulp nodig. Ik wil heel graag een goede rugdrager aanschaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar een geweven doek, eventueel met ringen (sling). Op babybij.nl hebben ze een enorme collectie, maar ik woon in België en kan niet via de website bestellen. Heb ze gebeld en gemaild, maar geen reactie tot nu. Hier is gewoon niet veel keuze, of we hebben niet goed gekeken. Zijn er dragers die jullie zouden aanbevelen? Mijn man heeft liever een simpel 'kliksysteem', maar ik ben zelf fan van draagdoeken... Mijn dochter weegt nu 8 kg en zit niet graag in de wandelwagen.
Ik ken ook geen belgische webwinkels, maar ik heb zelf doeken besteld bij babybij.nl, babybio.nl (die zitten in Frankrijk, dus zullen ook zeker wel naar BE verzenden), en onlangs bij dragenenzo.nl (zij verzenden ook zeker wel naar BE). Oh wacht, nu schiet me deze site te binnen: Doekenbib Geen ervaring mee verder, maar je kan er doeken en dragers lenen om uit te proberen! Misschien een tip als je twijfelt tussen wat voor systeem. Op die site staan bij de 'sponsors' ook links naar webwinkels, ook in Belgie geloof ik! Ik draag zelf met geweven doeken en dat bevalt mij uitstekend, maar ik zie mijn man nog niet snel knopen (hij wil dat wel, maar het lukt hem gewoon niet goed). Ik heb ook een mei tai (van Hoppediz), en die is ook ontzettend handig (en daar kan mijn man wél mee knopen, met een beetje hulp). Het vergt wat oefening, het knopen van een doek, mocht het niet lukken zonder hulp, kun je altijd een draagconsult overwegen. Hier gaat het heel goed en dan is het het meest ergonomische dat er bestaat; écht volledig op maat voor ons allebei. edit: heb even zelf gekeken, twee Beglische webshops bijvoorbeeld: koekedoe.be doekenkind.com
Ik heb zelf alleen ervaring met de ergo performance en de wompat. De ergo met heel veel plezier op mijn buik gedragen, maar op mijn rug vond ik hem "net niet" zitten (Terwijl andere hier op het forum er helemaal laaiend over zijn). Daarbij heb ik ook nog een wompat. Die vond ik op mijn buik knudde zitten, maar een zaligheid op mijn rug. Helemaal gemaakt van doek, maar wel met een klik systeem. De ergo uiteindelijk verkocht omdat die alleen als reserve in de auto had liggen, maar uiteindelijk toch nooit pakten. Ik hoop dat ze nog gaan reageren!!
Ik heb zelf de Boba en vind hem echt ideaal! Hiervoor had ik een tricot slen.De Boba is erg makkelijk om te doen,ik ben fan haha
Met een ringsling draag je in principe op de heup, niet op de rug. Geweven doeken zijn wel heel prettig voor rugdragen, maar er zijn zo veel verschillende! Qua kleur, materiaal, dikte, lengte, alles. Je zou eens kunnen gaan kijken op www.dragen-en-voeden.nl , op dat forum staat alles wat je maar zou willen weten over doeken en dragers. Mijn man draagt met een draagzak van Tula, echt een fantastisch ding. Makkelijk af te stellen, snel aan te trekken, heel comfortabel en ook nog mooi Zelf heb ik twee geweven doeken van Girasol en Didymos. Iets meer werk om te knopen, maar ook heel mooi en comfortabel.
Hier een Beco en een storchewieche Beco zit prima ook op de rug, maar wel echt n drager en geen doek. Maar storchewieche is drager van n doek... Alleen nog geen ervaring met rugdragen ermee !
De Wompat is een geweven doek omgebouwd naar een kliksysteem.. Maar het draagt wel anders dan een doek. Ik gebruik alleen nog maar de Wompat, je hebt 'm binnen 3 seconden om en hij draagt heerlijk.
Fantastisch, bedankt voor alle tips dames! Andrea, ook heel fijn om de BE linkjes erbij te zetten, dan weet ik zeker dat hier in België ook wel iets te leveren is Ik laat jullie weten welke het is geworden!
Ik heb mijn tula ook via een belgische web shop. Kijk ook eens op het dragen en voeden forum, daar is ook een verkoop gedeelte.Met extra verzendkosten verzenden ze die vast ook naar belgie. En een gebruikte doek vind ok zelf fijner, is al zo lekker zacht en ingedragen. Ik gerbruik zelf het liefst doeken, vind ik fijner op mijn rug dan de tula.