Hallo allemaal, Ik ben in de zomervakantie naar Turkije geweest. Daar ben ik naar de gyn geweest. Dus nu heb ik hulp nodig ik weet niet wat het woordje betekent in het Nederlands. Waarschijnlijk heb ik een wondje in mijn baarmoedermond? Maar dat weet ik niet zeker. HIj zei " rahim agzinda yara var" maar wat betekent het. Dus mensen die wel Turks kunnen verstaan en ook kunnen VERTALEN kunnen jullie vertalen wat er precies staat want binnenkort ga ik hier weer na de gyn. Het rare is dat ik al vanaf mei in NL naar de gyn ga en ze zeggen steeds dat alles er goed uitziet. Mijn eigen gyn verwees me in de maand juli naar de afdeling fertiliteit omdat hij dacht dat ik geen eisprong had maar tijdens mijn vakantie in Turkije kwam ik erachter dat ik zwanger was. Inmiddels heb ik alweer een miskraam gehad. Maar om een lang verhaal kort te maken wat betekent: "Rahim agzinda yara var" Nou alvast bedankt voor de reakties!
Volgens mij is dat een wond in de baarmoeder mond de baarmoedermond bestaat toch? Dat is dat het zeker. Soms is het lastig he als je even niet precies weet hoe je van het nl naar het tr of van het tr naar het nl moet vertalen hihihi
Ik vind zelf persoonlijk dat SOMIGE artsen in Turkije in vergelijking met de artsen die ik hier heb ''gezien'' meer ervaring en kennis hebben. Ik ben hier onderbehandeling geweest (bij de internist omdat ik pijn had in mijn zij) ze dacht dat het van mijn lever kwam en heeft dus heel veel onderzoeken gedaan ik moest ook een ct scan maken (ook voor iets anders) ze zeiden dat alles goed was. Toen ik vorig jaar in turkije was ging naar een ziekenhuis. Geloof die man heeft een keer gevoeld en een echo gemaakt en hij zij gelijk je lever functioneert waarschijnlijk niet goed omdat er vet om je lever zit en daar door heb je ook een vergrote lever. Ik heb er allerlei medicijnen voor gekregen moest na een paar weken weer terug komen maar, helaas ging dat niet omdat ik de volgende dag terug kwam naar NL. Nou later ben ik hier naar de ha geweest die had dus bij een bloedtest weer (ook) mijn lever laten aankruisen zodat er gekeken kon worden. De uitslag was super niets te zien zei ze Ik zei ow ja maar ik heb dit en dit gehoord in Turkije. Ze zei ja ze zeggen wel vaker wat omdat ze er geld voor krijgen als je bij hun langs komt. Maar ik zal toch weer een bloedtest laten maken. En ja hoor de dokter in Turkije had gelijk En weten jullie wat mijn ha tegen mij zij wat goed dat je het ons hebt verteld anders zou het na 5 of 10 jaar enorm achteruit gaan met je lever
de artsen in turkije zeggen inderdaad heel vaak wat anders, of ze hebben gelijk, maar ook niet altijd! Maar als je ze betaalt onderzoeken ze je van top tot teen!
Het was maar 30 miljoen (15 euro ofzo) en dat nog wel in een speciaal kliniek. Maar idd je hebt gelijk er zit wel erg veel verschil tussen de normale ziekenhuizen (dus via de verzekering) en waar je het zelf persoonlijk aan de dokter zelf betaald