Bloeduitslagen herhaalde miskramen, ervaringen of tips gezocht

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zwolle123, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

na 4 IVF-pogingen en 2 miskramen heb ik mijn bloed laten testen. Ik heb de uitslagen al naar mijn arts gestuurd, maar ben benieuwd of hier ook dames zijn die hier iets van kunnen zeggen of mij tips kunnen geven..

Mijn TSH-waarde is 3,4. Volgens de huisarts binnen de normaalwaarde, dus geen probleem. Maar ik lees op internet dat de waarde 1, maximaal 2 moet zijn voor een succesvolle innesteling.

Verder Proteine C geactiveerd 89 en Proteine S Ag vrij 70. Vallen volgens de huisarts (net) binnen de normaalwaarden, maar ik lees overal dat lage waarden iets zeggen over de stolling van je bloed. Ik heb zelf bij mijn arts aangegeven dat ik het idee heb (al een tijdje) dat mijn embryo's niet of niet goed blijven hangen, omdat mijn doorbloeding niet goed is (na een terugplaatsing heb ik altijd ijskoude voeten (ondanks dikke sokken, kruiken, massage en acupunctuur).

Zijn er meiden die hier iets van weten? Al googlend kwam ik een paar keer uit op deze pagina, vandaar dat ik het hier ook maar eens probeer :)
    Alvast bedankt voor het lezen!!

Liefs!

2. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Hai, Wat je ook moet laten prikken is T3 en je antistoffen van je schildklier
    Zegt meer dan je tsh zelf

3. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Mijn tsh viel bij de huisarts ook altijd binnen de normaal waarden (prik ik regelmatig door schildklierafwijking in de familie), maar mijn fertiliteitsarts vond het te hoog (ik heb het ook door hen laten prikken deze keer). Ik begreep vooral voor wanneer er eventueel een zwangerschap ontstond.
    Dus aan de thyrax (medicatie) en ik voelde me ook echt een stuk beter. Nu ik zwanger ben is m'n medicatie zelfs opgehoogd.
    De rest weet ik niks van. Heb je je laten testen bij de fa? Want wellicht hebben die er een andere kijk op als je huisarts, zoals in mijn geval.

4. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties!

Klavertje, ik zie op mijn uitslagen alleen T4 staan en ook antistoffen tegen Cardiolipine. Ik zal het overleggen met de fa!

Zuuske, ik heb het in opdracht van de fa (Dusseldorf) via de huisarts laten prikken. Huisarts vond het prima waarde, maar ik lees overal dat het te hoog zou zijn om succesvol zwanger te worden en te blijven... Hoe hoog was jouw tsh? En na die pilletjes wel zwanger zie ik? Gefeliciteerd!

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Dankjewel. Of het aan de medicijnen heeft gelegen? Dat zullen we nooit weten. Een betere schildklierwerking is iig beter voor de ongeboren vrucht.
    Ik weet mijn waarde niet meer zeker, ik dacht iets van 3.8 ofzo.

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is een afwijkende factor VIII ontdekt nav uitgebreid bloedonderzoek in Gent. Dit heeft te maken met het stollen van je bloed. Dit kan een evt oorzaak zijn van herhaaldelijke miskramen of innestel problematiek.
    Ik heb zelf fraxiparine (bloedverdunners) vanaf cd1 gespoten.

7. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Anja,

wat fijn dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Goed dat het bloedonderzoek iets concreets aangaf, waar je dan ook echt iets mee kunt!

Ik heb vanuit Dusseldorf doorgekregen dat ik mijn tsh-waarde moet optimaliseren naar 2, met bijvoorbeeld thyrax, via de huisarts.

Weten jullie of die tsh-waarde ook invloed kan hebben voor de punctie? Ik wil, gezien mijn hele lage amh-waarde en opbrengsten de laatste keren, eigenlijk al zo snel mogelijk een punctie doen. En dan pas een (hopelijk!) terugplaatsing op het moment dat die tsh in orde is. Voor mijn gevoel doet die waarde er pas toe als een embryo teruggeplaatst wordt, maar dat is niet echt (wetenschappelijk) onderbouwd ;). Ik ga het morgen voorleggen aan de arts, maar misschien dat er iemand iets meer van weet, zodat ik een beetje rustig kan slapen..... .en ik wil niet stilstaan, ben veel te bang dat mijn eitjes straks echt op zijn.... :cool:

8. lamaris

lamaris Niet meer actief

Hoi Zwolle123,

Ik haak hier aan. Ik heb ook 2 miskramen gehad na 4 terugplaatsingen. Na de eerste miskraam heb ik gevraagd of mijn schildklier kon worden getest. Het TSH is toen bepaald en die was 3.3. Dit is een half jaar geleden. Mijn fertiliteitsarts zegt dat dit een normale waarde is. Twee jaar geleden is deze waarde ook al geprikt en toen was die nog 1.6.
    Vraag me sterk af of een arts mij medicijnen wil geven, want 3.3 valt binnen de normaalwaarden...

9. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha Lamaris,

jij in hetzelfde schuitje, vervelend (zacht uitgedrukt). Ik ga proberen om morgen via de huisarts medicatie te krijgen. Mijn eigen huisarts is met vakantie, dus het moet met een vervanger, ben benieuwd.

Mijn fa gaf aan dat, alvorens ik aan een punctie kan beginnen, de waarde echt richting de 2 moet gaan. Volgens hem zou het met een paar weken voor elkaar moeten zijn. Nu de huisarts nog overtuigen... 3,3 is inderdaad ook binnen de normaalwaarden maar dr. Scholtes was wel duidelijk, die heeft hij liever rond de 2 alvorens weer een poging te doen.

Ik zou het gewoon voorleggen aan je arts hoor!!

10. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @zwolle en lamaris: ik had TSH 4,4
    bij een tweede keer prikken had ik 3,6

ik was op basis van de 4,4 doorverwezen naar de internist. ik heb moeten lullen als brugman, maar heb uiteindelijk een recept meegekregen op basis van 'proef' en monitoring door ha voor een half jaar.
    Mijn TSH zat bij de laatste keer prikken op 2,3. de gyn was hier tevreden over. ik gebruik 1 tabletje thyrax per dag. ik ga binnen kort weer laten prikken om te zien waar het nu zit. In belgie hanteren ze TSH van 1...ik heb om onder de 2 te zakkeen tijdelijk 1 1/2 tabletje gehad, maar ik kreeg daar hart kloppingen van dus weer terug naar 1 tablet. ook gebruik is nu aspirine om de doorbloeding te verbeteren. 80 mg vanaf de dag na punctie. dit is mn eerste ronde daarmee, dus ik weet niet wat de resultaten zullen zijn. heb zaterdag pas tp

Deel Deze Pagina