Mijn zoontje heeft sinds gisteren deze plekjes.. Vandaag zijn ze erger geworden.. Het zit voornamelijk op zijn armen en benen.. Zondag had hij koorts (39), gisteren verhoging en nu net had hij 38,5 dus niet extreem Bekijk bijlage 300571 Bekijk bijlage 300572
Onderste foto lijkt erg op droog huidje door de kou. Onze bink heeft dat ook. Bovenste foto lijkt veel vuriger. Zijn het een soort blaasjes? Kunnen ook waterpokken zijn
Nee zijn geen waterpokken.. De eerste foto is zijn onderbeentje, en de 2e zijn bovenbeentje.. Zijn onderbeen zag er eerst net zo uit als zijn bovenbeentje..
Misschien 5e ziekte... Bij 6e zitten de vlekjes juist op de romp. En dan komt er eerst koorts en dan later de vlekjes. Bij 5e ziekte geloof ik gelijktijdig. Onschuldige kinderziekte, alleen net zwangere vrouwen kunnen risico lopen.
Ja ik ben bekend met de 5e ziekte! Werk zelf op een kinderdagverblijf, alleen herken ik het niet op die manier...
5e ziekte ziet er wel anders uit idd, zijn meer vlekken en dan zou hij ook vuurrode wangen moeten hebben. Misschien gewoon koortsuitslag, kan ook nog?
Hij heeft wel 1 vuurrode wang maar dat heeft hij al tijden Hij kwijlt enorm door doorkomende tanden, en hij is een buikslaper, dus ligt in zijn eigen kwijl...
Mijn dochter had het ook laatst 2 dagen nadat ze hoge koorts had gehad. Het begon in haar gezichtje en breidde zich uit over haar hele lichaam. Het was op zondag en maandag was het alweer weggetrokken en ben daarom niet bij de huisarts geweest. Ik had nog wel gegoogled op vijfde en zesde ziekte, maar dat kwam niet overeen. Een aantal ervaren moeders in m'n omgeving vertelde dat hun kindjes het ook weleens hadden gehad na de koorts.
Ik kijk het even aan, is het morgen wel veel erger laat ik de huisarts er voor de zekerheid even naar kijken..
Lijkt op 5de of 6de ziekte.. Kan reactie zijn van de koorts.. Als je het niet vertrouwd toch ff HA bellen!
Mijn dochter heeft een aantal keer uitslag gehad die hier heel erg op lijkt. Volgens mn HA krijgen baby's en dreumesen dit wel vaker wanneer hun weerstand laag is tijdens koorts of een virusinfectie of e.d. Het hoeft dus niet per sé de 5e of 6e ziekte te zijn. Bij DL was het overigens na 3 dagen weer weg geloof ik. Toen mn dochter het voor de eerste keer kreeg, kreeg ik het zelf trouwens een paar dagen later ook. Heel charmant van die mooie rode vlekjes als je gewoon moet werken ...
Ik heb zelf vorige week iets soortgelijks gehad! Ook van die plekjes op m'n onderarmen.. Bij mij kwam het door de koorts, was ziek geweest.. Ik heb er ook foto's van gemaakt, schrok er namelijk nogal van. Ik weet alleen niet hoe ik die hier via m'n mobiel moet plaatsen..
Nee geen pijn! Nu begint het iets te jeuken, maar dat komt omdat de huid wat droger dan normaal geworden is.. Ik sneer er nu Purelan op om de huid soepel en vet te houden. Denk dat bephanten ook goed helpt!
Het lijkt op eczeem maar kan ook heel goed een reactie op het koude en droge weer zijn. Lijkt mij onschuldig.
Weet bijna zeker dat het eczeem/een geïrriteerde extreem droge huid is (daar kunnen zelfs een soort blaasjes op komen). Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde ook de combinatie met de vuurrode wangen. Ze is er ook een beetje 'iebelig' van omdat ze letterlijk niet lekker in haar velletje zit. Ik zou even naar de huisarts gaan. Ondanks dat het heel onschuldig is kan deze je een vasaline houdende zalf voorschrijven (Cetomacrogol) waar je hem echt mee kan helpen. Beterschap...