Ook tips voor kapsel dochter?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Vica86, Oct 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Gezien de leuke tips bij mijn zoontje ben ik benieuwd of jullie ook tips hebben voor het kapsel van mijn dochter.
    Totaaaal ander haar.

Volle bos met dik haar... En krullen. Ze is half Afrikaans en haar haar is een drama.

Zelf wilt ze het kort hebben. Ze houdt niet van staartjes, knipjes, haarbanden enzo. 1 of 2 knipjes accepteerd ze wel gewoon.
    Als ik het nu langer laat groeien zal ik het altijd in staartjes moeten doen en daar houdt ze niet van. Kammen lukt alleen met verzorging erin.

Ff een foto van vanmorgen.

Attached Files:

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wat een schatje! Ik zou het zo laten. Dit is een heel moeilijk kapsel. Ik had een meisje in de klas die ook zo'n kapsel had en haar zusje hetzelfde. Nu ze volwassen zijn doen ze het stijlen en staat hun echt mooi. Maar daar vind ik je dochtertje wat te jong voor. Ik zou het lekker zo laten tot ze een leeftijd heeft dat ze er zelf mee aankomt om er wat mee te doen :)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik vind het ook super staan zo! Ik zou er niks aan doen. Behalve dan het op deze lengte laten :p Haar voorkant kan je leuk opzij doen met een clipje, als ze dat wel accepteert Of de voorkant in laten vlechten tot halverwege. Even vervelend, maar daarna wel een paar weken er van af! Bij langer laten groeien zal je het op een gegeven moment toch bij elkaar moeten gaan doen, en dat wil ze niet dus toch maar "korter" houden! ( deze lengte)

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    #4 consider, Oct 17, 2013
    Last edited: Oct 17, 2013
    Hier ook dames met zulke haren.
    Het zijn echte meisjes dus die willen wel altijd staartjes, vlechtjes of de haren los met een mooie haarband.
    Bij de oudste heeft mijn man de haren behandeld, het is niet stijl, maar de krul is niet zo stijf en valt nu prachtig.

Als je dochter er niet van houd zou ik deze lengte houden, en misschien een effen haarband of clipje erin als ze dat wel wil.

Dit zijn onze dames.
    Foto is van een half jaar geleden.
    De oudste kijkt naar beneden dus haar haren zijn nog een stukje langer.
    Van de jongste zijn de haren inmiddels ook al een stuk langer.

Attached Files:

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    En om te kammen kun je een tangle teezer gebruiken.
    Werkt echt super bij kroes krullen

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb een tangle teezer. Leuk om het mee in model te krijgen. Maar echt kammen doe je er niet mee. Dat krijgt never nooit de knuppen eruit en eens in de zoveel tijd zal dat toch moeten. Ik denk dat ik het maar zo laat. Het moet wel bijgepunt worden en daar blijft het dan voorlopig bij. Invlechten heb ik zelf vaak geprobeerd maar dat blijft echt voor geen meter zitten.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat behandelen ken ik maar daar wil ik nog niet aan beginnen. Het is toch best chemisch spul.

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ik krijg alle klitten wel eruit met de tangle teezer.
    Ik kam het ook pluk voor pluk.
    Maar heel af en toe heb ik er een kam bij nodig.

9. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Het valt best mee.
    Wij doen het ongeveer 1x per 9 maanden a 1x per jaar.
    Haar haren zien er fanastisch uit en zijn er echt niet dood van gegaan.
    Ook heeft ze geen pijn eraan.
    Maar goed er zijn ook mensen die er niet tevreden over zijn.
    Bij onze dochter werkt het eeg goed en wij zijn er blij mee.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zo was het altijd als ze net geknipt was. Zo heeft ze het zelf het liefste.

Attached Files:

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    met een haarbandje vind ik het op die lengte erg leuk, zonder wat minder. Als ze geen bandje wil zou ik het op deze lengte houden, kort vind ik dan minder mooi

12. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind het met haarbandje wel schattig hoor!
    Zonder haarbandje bind ik het wat meer jongensachtig.

13. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Mijn dochter heeft ook krullen, maar met die borstel kam ik echt niet alle klitten eruit. Hoe doe jij dat dan?

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Met haarbandje vind ik het inderdaad ook leuker; meer meisjesachtig. Wat heb je trouwens een prachtige meid!

15. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Pluk voor pluk kammen.
    Dus niet zoals met een gewone borstel gelijk het hele haar doorkammen, daarmee kom je niet door de onderste laag haren heen.

16. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Maar met die Tangle Teezer kom ik ook niet door haar haren heen (de onderste laag, bedoel ik). Ik kam met de borstel/kam ook pluk voor pluk (en met de nodige antiklitspray, die nauwelijks werkt). Ik ben nu echt nieuwsgierig hoe jij dat doet.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het is nu toch weer kort zoals ze het zelf fijn vindt. Wel afgesproken met haar dat ze dan naar school e.d. een haarbandje of knipjes in moet. Thuis mag ze gewoon lekker zonder knipjes ofzo en dat vond ze een goed idee :)

Share This Page