doen of niet doen? Klimgevaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Athina, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden,

als de commode uit de kamer van de jongste is wil ik graag een leuk boekenkastje. Ik heb niet zo'n groot budget helaas, maar wil in elk geval geen standaard ding. De kleur moet wit of roze zijn.
    Nu vind ik alleen maar veel te dure, of véél te grote boekenkasten (of 1 veel te klein model, kunnen we te weinig boeken in zoals bij deze: Toysxl.nl | Hello Kitty Boekenkast, Worlds Apart | Kamer, Mode & Onderweg we hebben bijbehorend juniorbed)
    of veel te díépe boekenkasten. Max 30 cm diep... ze heeft maar een klein kamertje tenslotte...

Maar nu kwam ik bij deze terecht:

TROFAST Basiselement - IKEA

we hebben al 3 hele leuke kussentjes die er wel leuk op zouden staan en dan zou ze best op het onderste treetje kunnen zitten lezen...

Maarja: Is dat wel handig op de slaapkamer van een peuter van 2? Ze leest nu ook graag in bed :) , voor ze in slaap valt... Maar zou ik het lot niet tarten met zo'n 'trapmodel' ??
    Twijfel dus...

mogelijk heeft iemand anders nog ideen?

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is meer een opbergkast en 44 cm diep... Jammer want je idee is wel leuk!

Wat denk je van een paar losse plankjes boven elkaar aan de muur, zoals ze ook wel boven commodes hangen? Kun je ook nog eens mee varieren.

Of zo'n tomado boekenrekje als deze. Wij hebben een originele oude, vind ik zelf erg leuk in de kinderkamer. MP even afstruinen.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Komt je dochter al zelf d'r bedje uit of speelt ze alleen op d'r kamertje dat je denkt dat ze misschien gaat klimmen?

Je zou desnoods ook een ander model kunnen nemen, want die kastjes zijn in verschillende modellen. Zou m in ieder geval wel vergrendelen aan de muur.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja ze komt uit haar bedje, om boekjes te pakken :) en weer terug te zetten en soms smiddags om te spelen. Maar zelfs in het donker ligt ze te lezen haha

Ik twijfel nog een beetje: Dat trapsgewijze kastje is wat anders dan anders- dus dat vind ik wel leuk.. maar misschien dat het toch maar simpel de expedit wordt...

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Of je wacht nog even tot ze wat ouder is en je vertrouwen hebt dat het klimmen goed af gaat.

Mijn zoontje is ook een klimmer, die heb ik maar zoveel mogelijk laten gaan en ingegrepen daar waar het nodig was. Nu kwam hij zelf zn bed niet uit. Maar nu hij wat ouder is, zou ik rustig zo'n kastje neer durven zetten.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Tja, weet niet hoe klimmerig je dochter is, maar bij ons moet elke kast er aan geloven. De boekenkast op thijmens kamer staat ook vast aan de muur.
    Die trapkast nodigt ook wel heel erg uit om te klimmen, denk dat je het daar sowieso gaat krijgen. Kun je misschien nog beter een halve Billy nemen en die vast zetten tegen de muur.

8. beccie

beccie Niet meer actief

dat ligt aan je dochter.
    ik zou het zelf nu niet doen.
    mijn zoontje is al 3,5 maar klimt nu ineens overal op.
    in de keuken zet hij gewoon een krukje voor de vriezer en klimt er dan op en kan zo bij de hoge planken :x
    dus op zijn kamer nog geen kasten waar hij op kan komen.

Deel Deze Pagina