Hoi meiden, ik heb even een vraagje. Sinds 2 weken heb ik pijn in mijn bekken/heupen. Als ik op mijn rug ga liggen of op een verkeerde manier zit doet het echt zeer. Kan dan zelfs bijna niet bewegen. Weet niet of het met de zwangerschap te maken heeft, zeker niet omdat ik nog heel vroeg ben. Maar het is echt heel pijnlijk en normaal ben ik echt niet kleinzerig. Herkent iemand dit? X suzie
Zou ff naar een fysio/ha gaan als ik jou was.... Zou begin van BI kunnen zijn.... Heb mijn eerste zwangerschap ook gedacht dat de pijn "erbij hoorde".... Had ook zo vroeg last.... bleek later BI te hebben, en te lang doorgelopen..... Artsen kunnen het zo controleren met behulp van eenvoudige functietesten... en ben je er goed optijd bij!
Ga ik doen, dank je! Voelde me zo stom, nu al van die klachten terwijl ik nog maar zo kort zwanger ben. Maar ben gelukkig niet de enige (nou ja, gelukkig...)
Nee je bent niet de enige..... Waar ik trouwens WEL tegenaan liep... is onbegrip vanuit mn (werk-)omgeving, juist omdat ik zo snel klachten had.... en iemand bij me op het werk zwanger was zonder BI... en ze mij constant met haar vergeleken... (Terwijl zij weer constant boven de pot hing en ik niet....) Veel mensen denken namelijk dat BI te maken heeft met "een buik hebben"... en ze kunnen moeilijk accepteren dat je al klachten kan hebben zonder dat je zwangerschap echt zichtbaar is..... Laat je niet zoals mij opjagen....! luister naar je lichaam...! xxmona
Ja iid. Heb zo ie zo het gevoel dat mensen klachten tijdens de zwangerschap niet goed begrijpen. Heb er op mijn werk gelukkig nog geen last van. Hebben goede stoelen en als ik rechtop zit is er niks aan de hand. En ze weten het op mijn werk nog niet en dat wil ik nog wel even zo houden. heb net als jij ook het nadeel dat ik een collega heb (vandaag bevallen) die door haar zwangerschap heen vloog. Nergens last van. Ben bang dat ze mij daar wel op aan zullen kijken. Maar goed, het zijn huisartsen, dus die moeten dat toch wel begrijpen. XS