Ik ben bijna 19 weken zwanger van ons derde kindje. Ik had verwacht dat je bij een derde de bewegingen veel eerder zou voelen, maar dat valt tegen. Ik voelde dit kindje als best vroeg, vanaf 10 weken misschien en zeker vanaf 12 weken, maar ik voel het nog maar zo weinig. Ik voel het zeker niet elke dag en als ik iets voel, is het vaak maar voor heel even en maar 1x op een dag. Ook zijn het nog niet echte schoppen, maar een beetje gekriebel. Soms voel ik een paar dagen achter elkaar helemaal niks. Mijn dochter voelde ik vanaf 19 wkn meteen heel duidelijk en mijn zoon* zelfs vanaf 14 wkn. Nu weet ik sinds een week dat mijn placenta op de voorwand ligt. Maar ik weet niet of dit het weinig leven voelen helemaal kan verklaren . Dus ik was benieuwd wie er hier ook een placenta op de voorwand heeft (gehad) en ook maar weinig leven voelde? Vanaf wanneer voelde je het wel dagelijks en vanaf wanneer waren het echte schoppen? Ik heb behoefte aan wat geruststelling, want ik maak me hierom best zorgen, dankzij mijn voorgeschiedenis (zie onderschrift).
Hier het zelfde en met 22 weken werd het beter en met 28 weken en hele dagen door. Ik heb me ook echt zorgen gemaakt maar het lijkt normaal te zijn met de placenta voor. Ik had precies hetzelfde als jou hoor. Ook de derde en dan maak je je zo druk.
Hier ook placenta aan de voorzijde gehad. Met 17 weken pas eerste gekriebel in de buik en met 20 weken kon manlief hem zachtjes voelen "schoppen" terwijl ik het zelf dan nog niet eens altijd voelde. Erg jammer vond ik dat ik mijn placenta voor had, soms bewoog mijn buik heel erg heen en weer terwijl ik amper wat voelde. Tegen mij zei de vk altijd dat het heel normaal is om de kleine minder goed te voelen. Hij/zij is nog klein natuurlijk, je gaat straks vanzelf meer voelen, maar het zal hoe dan ook minder zijn dan je gewent bent ivm de placenta.
Hier ook hetzelfde!! Dacht al vroeg mijn meisje te voelen maar bleken gewoon mijn darmen want jawel placenta aan de voorwand.. Nu ben ik al bijna 29 weken en voel ik d'r al een tijdje dagelijks..... Ze moeten gewoon veel harder trappen maar doordat ze natuurlijk nog zo klein zijn merk je daar weinig van.. Hoe verder de zwangerschap hoe meer je zult voelen
Ik heb wel de placenta aan de voorkant maar ik voel de kleine al sinds 21 weken heel goed (ben nu 23+5) De verloskundige en echoscopist vond dit trouwens wel bijzonder, hadden ze nog niet vaak gehoord... een echo wees ook uit dat wij een heel bewegelijk kindje in de buik hebben, waardoor ik haar zo goed kan voelen. (misschien een voetballertje net als mama ) Als je je er zorgen om maakt kan je natuurlijk altijd even bij de VK navragen, maar als je een rustig kindje hebt, en de placenta voor ligt denk ik niet dat het iets zorgelijks moet zijn
Ik ben nu bijna 23 weken zwanger, ook placenta aan de voorzijde en ik moet zeggen dat ik het vanaf 19 weken pas echt begon te voelen ook! Edit: oh ik herken inderdaad ook dat vriendlief het al wel voelde en ik niets voelde aan de binnenkant!
Bij mijn eerste lag hij ook voor. Omdat je dan geen vergelijkingsmateriaal hebt was het voor mij normaal dat ik hem weinig voelde. Toen hij wat groter werd voelde ik hem voornamelijk aan de zijkanten. Nu ligt mn placenta aan de rug kant en deze baby voel ik echt heel veel!
ik had een voorliggende placenta en heb mijn dochter de hele zwangerschap weinig gevoeld. Nu was zij ook wel zwak en had ze het erg zwaar in mijn buik, wellicht speelde dat mee. maar mijn zoon heb ik veeeeel meer gevoeld.
Heb nu de placenta ook aan de voorkant. Voel nu af en toe wel wat plopjes (zoals ik ze bij mijn eerste al met 17 weken voelde). Opeens voelde ik eigenlijk niets meer! 'Gelukkig' gebeurde dat in de week voor de 20 weken echo, moest dus even een paar dagen wachten, maar alles zag er goed uit. In de dagen ervoor heb ik een aantal keren gedroomd dat ons baby'tje geen beentjes zou hebben.... Heb van de echoscopist speciaal een 'shot' van een paar mooie benen meegekregen. Ik kan niet wachten tot ik hem/haar méér ga voelen!
Bij mijn 3e lag de placenta ook aan de voorkant. Die voelde ik ook pas later dan de oudste 2. Met een week of 24 pas echt duidelijk.
Ik had 'm ook voor en ik voelde pas na 24 weken iets duidelijker iets. Het wordt allemaal enorm gedempt en ik voelde soms hele dagen niets. Brix, heb je een AngelSounds? Dat vond ik om die reden een verademing.
Dames, bedankt voor alle antwoorden, stelt me echt gerust! Ik zag al voor me dat ons kindje een spierziekte of een zenuwziekte had . Maria999, ik wil geen AS. Te bang dat ik in de paniek schiet als ik het hartje niet zal vinden. Ik mocht tot nu toe elke week bij de vk komen om het hartje te luisteren, omdat er toch heel wat angst bij me zit door mijn vg. Nu iets langer ertussen, omdat ik volgende week 20-wknecho heb. En ik kan bij nood altijd zelf een echo maken op mijn werk, heel handig. Dat heb ik nog maar 1x gedaan, maar het idee dat ik dat kan doen als ik dat nodig heb, brengt al rust.
Kan me goed voorstellen dat je je wat (extra) onzeker voelt! Ik hoop dat je je baby'tje snel meer voelt!
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal als Nathalja. Ik heb ook mijn placenta aan de voorkant maar voel die kleine al een aantal weken en goed ook. Ook bij mij werd door de echoscopist gezegd dat ik een erg beweeglijk kindje heb, ze komt er maar zelden zo een tegen. Daarnaast is mijn buik ook erg bescheiden voor het aantal weken dat ik zwanger ben dus voel ik alles erg goed.
Brix, wilde er eerst ook geen maar toen ik haar zo slecht bleek te voelen toch maar wel. Maar ik had ook geen echoapparaat op m'n werk . (Wel een ctg in de gang.) En die angsten, natuurlijk heb je die. Naar is dat he.
Hier bleek bij de echo met 11 weken dat de placenta aan de voorkant ligt. Maar de echoscopiste verwachtte dat door de groei van de baarmoeder de placenta naar achteren zou schuiven. Wie weet Brix, kan dit ook bij jou nog gaan gebeuren. Heel af en toe voel ik een plopje, maar dat is het dan ook wel. Ik hoop zo dat die placenta verschuift, ik vond het heerlijk om mijn zoontje tijdens de zw te voelen trappelen en schuiven. Sterkte Brix, het komt vast allemaal goed!
Hier placenta op voorwand eerste en tweede zwangerschap, bij de eerste zo vaak ongerust geweest en zo vaak aan het CTG gelegen, deze zwangerschap gister voor het eerst, ik ben toch niet zo ongerust als de eerste keer omdat ik nu dus weet dat je daardoor veel minder voelt. Weet je waar je ook op moet letten, dat merk ik nu bij mezelf, soms ga ik gewoon een half uur op de bank met mijn hand op mijn buik zitten en voel ik toch lichtjes onder mijn hand iets bewegen, terwijl ik het zelf dus niet voel! Zo zie je maar hoeveel zo'n placenta de bewegingen kan dempen
Ik heb ook de placenta aan de voorkant zitten. Daardoor voelde ik in het begin ook heel weinig. Zelfs nu nog, als ik naar mijn buik zit te kijken of mijn hand erop leg beweegt de kleine (en mijn buik) heel goed, terwijl ik het soms totaal niet voel, heel bizar. Kan me voorstellen dat je je zo ongerust voelt hoor!
Ook hier herkenbaar. Eerste zwangerschap en placenta aan de voorwand. Met 24 weken voelde ik haar pas voor het eerst!! Met 26 weken ben ik naar de vk gegaan omdat ik haar toen 3 dagen niet had gevoeld. En met 33 weken heb ik aan de ctg gelegen omdat ik haar een dag niet had gevoeld. Heel vervelend en minder leuk, maar ze doet het gelukkig gewoon goed. Aan het eind van de zwangerschap voel je ook bijna geen schopjes meer, maar meer verschuivingen en met de placenta aan de voorkant voel ik dat dus ook bijna niet. IK heb er dus maar kort van mogen genieten helaas.