Vanwege de KS bij de tweede moet ik nu vanaf 36 weken onder controle bij de gyn. Meestal neem ik mijn jongste (bijna 3 jaar) mee naar de controles bij de VK en die zit dan rustig 10 minuutjes mee te kijken of in het speelhoekje te spelen. Meestal is dat geen probleem. Nu vroeg ik me alleen af, wat doen ze precies bij de gyn bij de controles elke keer? Ploppen ze je direct 20 minuten aan de CTG als je last hebt van harde buiken, of krijg je inwendig onderzoek? Op dat soort momenten is het niet handig als mijn jongste rond zou lopen, dus dan moet ik even oppas regelen.
Ze doen hetzelfde als bij je vloskundige. Bloeddruk en opmeten vragen of je nog iets kwijt wilt ect. Ctg hangen ze je alleen aan als daar indicatie toe is.
Oh oke! Dat was bij de tweede wel (overslagje in de hartslag tijdens de laatste weken), dus wie weet doen ze het daarom nu wel sneller, maar dan ga ik daar in eerste instantie maar niet vanuit!
Bij mij: - 36w: ctg wegens heel hoge bloeddruk + inwendig onderzoek + echo controle vruchtwater en navelstrengdoorbloeding + urinetest + bloeddrukmeting. - 37w: een groeiecho + controle hartje met echo + urinetest + bloeddrukmeting - afspraak deze week ging terug inwendig onderzoek zijn, urinetest, bloeddruk, voor de rest zal ik de afspraak moeten afwachten.
Ik ben vanaf 36 weken over gegaan naar de gyn omdat de eigenwijs in stuit is gaan liggen en niet meer kan draaien. Ze doen precies hetzelfde als de vk's tot nu toe alleen krijg ik nu elke week een echo erbij....
Hier ook bij de 2e met 34 weken over naar de gyn en straks weer met 32 weken... Inderdaad, controles hetzelfde als bij de vk met extra echo. Bereid je voor op standaard een half uur uitloop, dus neem wel wat eten/drinken mee voor je kind
Ik moet morgen ook voor het eerst naar de gynaecoloog ivm medische indicatie. Mijn zwangerschap loopt voorspoedig, bloeddruk is altijd top en heb geen gekke dingen. Ik heb alleen nog niet zoveel zin in een inwendig onderzoek Ik zou woensdag 36 weken zijn. Bij wie van jullie werd dat wél gedaan? En waarom?
Ik neem onze dochter vanaf 36 weken niet meer mee naar controles. Maar dat komt omdat ze nu elke keer mijn ontsluiting checken vanwege alle voorweeën en valse starts. Verder elke keer echo, bloeddruk (wat ze trouwens standaard vergeten bij mij), gesprekje.