Pop poli

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sylvia1981, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik heb vanuit mijn werk regelmatig te maken met dames die onder behandeling zijn bij de Pop poli.
    De meeste dames zijn er erg positief over!
    Het fijne is dat er meerdere disciplines bij betrokken zijn, waardoor niet ieder zijn eigen plan maakt, maar dat er onderling goed wordt overlegt wat voor een specifieke zwangere het beste is.
    Als ik je verhaal lees, denk ik zeker dat je er baat bij kunt hebben.

2. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hallo, ik heb gisteren mijn afspraak gehad met de verloskundige van de pop poli. Ze heeft een intake gedaan en een echo. Ze kon mij aanbieden om zo nodig met medicatie te starten, en eens te gaan praten met maatschappelijk werk. Ik wil (nog) niet met medicatie beginnen, dus heb gekozen voor gesprekken met maatschappelijk werk. Ik heb benoemd dat ik erg veel last heb van angstklachten. Ik heb achteraf wel een beetje het idee, dat ik daar niet echt gerichte hulp voor ga krijgen, behalve wat gesprekken. Het liefst had ik hier therapie voor gehad, maar heb dat daar misschien niet duidelijk genoeg gezegd. Was erg zenuwachtig voor de echo, en was daardoor minder alert misschien op mijn angst, en meer met de vraag of alles goed was in mijn buik.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Weer naar de huisarts gaan/ het ziekenhuis erover opbellen..
    ik weet het niet, misschien heeft de pop poli in het umcg gewoon niet meer te bieden...

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Therapie ìn de zwangerschap lijkt mij ook niet erg wijs. Het kan erg heftig zijn.... meestal doen ze het liever er ná. Ik heb de gesprekken juist wel altijd als fijn ervaren. Iemand die mee denkt en een vinger aan de pols houdt.

Deel Deze Pagina