Binnenspeeltuin voor baby van 9 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoi allemaal.
    Ik wil graag eens een keer naar de binnenspeeltuin gaan met mijn zoontje.
    Het enige probleem is dat hij nog niet tijgert, kruipt,....

Sommigen raden aan om te wachten tot hij kruipt.
    Anderen zeggen dat het nu al een succes kan zijn, gewoon omdat hij veel te bekijken heeft wat ook al een hele ervaring is.

Wat denken jullie?
    En zijn er mensen bekend met funvalley in Maastricht?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Om te kijken kan je ook naar de kinderboerderij/supermarkt etc etc.
    Ik zou dat echt nog niet doen, zonde van je geld. Je kindje heeft er echt helemaal niets aan.

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik zou dat inderdaad ook nog niet doen.....
    Maar er zijn zoveel andere dingetjes die je samen kunt doen.
    Zo loop ik veel met de kleine in het bos en moet je dan eens kijken hoe hij om zich heen kijkt en naar de bladderen die vallen.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Kan hij wel al goed zitten? Ballenbak is vaak wel een succes en hoeft hij niet voor te kunnen kruipen. Maar behalve dat heb je er denk ik idd weinig aan en kun je misschien beter nog even wachten.

5. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Hier een dametje van bijna 8 maanden die wel kruipt, staat, klimt en nooit stil zit een het ze vind het erg leuk.
    Maar toen ik daar van de week was, zat er ook een kleine heerlijk te genieten van wat er gebeurde.
    De binnen speeltuin hier is tot 1 gratis, dan zou ik gewoon gaan. Als je er voor moet betalen zou ik eerder voor andere opties gaan als het bos, zwembad, dierentuin.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Waarom naar een binnenspeeltuin als hij er zelf nog niks mee kan behalve kijken? Een kindje van 9 maanden doe je net zoveel plezier met een winkel, op visite, naar het bos of nog leuker: naar het zwembad.
    Kans is ook nog een aanwezig dat hij volledig overprikkeld raakt door al die drukte en kindergekte in zo'n binnenspeeltuin.

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik deed het wel . Vond hij erg leuk . Ook omdat er veel andere kindjes zijn. Natuurlijk was het deze maand nog leuker nu hij kruipt en tijgerd . Maar vond het toen hij 8 maanden was ook leuk hoor .

Er is hier wel echt een baby gedeelte tot 2 jaar . Misschien scheelt dat ook .

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

De reden is omdat onze fysiotherapeute eens vroeg of hij naar een kinderdagverblijf gaat, wat niet is omdat het wel eens goed voor hem kan zijn om andere leeftijdsgenootjes te zien.
    Als je andere baby's ziet kruipen dan kunnen ze dat misschien ook sneller gaan doen enz,.........
    Maar toen was ik het haar vergeten te vragen of een binnenspeeltuin al iets is.

Zijn grove motoriek is zogenaamd "achter"
    Zijn kleine motoriek is best goed, ik weet niet of er speelgoed is waarbij ze zich kunnen amuzeren ivm de kleine motoriek? Daar kan hij heel lang mee bezig zijn. Hij bestudeerd alles, heel zijn speelgoed. Dat doet hij heel graag.

Hij is heel rustig en mag wel iets "wilder" worden. Hij is te voorzichtig, een beetje ons fout want wij zijn ook heel erg rustig en voorzichtig. Alhoewel we nu wat wilder met hem doen.

Hij raakt niet snel oversprikkeld, mensen moeten wel niet in zijn gezicht beginnen te aaien en hem proberen op te eisen want daar kan hij niet tegen, daar bedoel ik mee van "oooo boebieboeboebie blablabla" en in zijn gezicht friemelen enz,....
    Maar he,...daar kan niemand tegen volgens mij ;)

Hij kijkt graag rond, kan goed tegen drukte maar niet tegen drukte in zijn territorium, van zijn handjes en gezicht moeten vreemde mensen afblijven want dan is het wel een pruillipje, hoewel hij het van sommige mensen wel heel goed kan hebben.

In de AH begonnen mensen eens gek te doen tegen hem, toen verwachtte ik een pruillipje en toen begon hij te lachen dus het zal wel van persoon tot persoon afhangen.

Dus Dylan zijn hobby's zijn alles ivm kleine motoriek, rondkijken doet hij heel erg graag, hij hoort en ziet alles, hij is ons alarmsysteem want hij hoort beter dan een politiehond :p.
    Hij bestudeerd alles graag, ballen zijn op dit moment zijn favoriet en de babywalker.

Dus als er speelgoed is wat hij helemaal kan bestuderen dan is hij al tevreden, ballenbak zal hij ook leuk vinden alleen kruipen kan hij niet, dus zelf op verkenning gaan kan hij niet.

Hij laat je wel weten waar hij heen wil, als je hem vasthebt dan kijkt hij een bepaalde kant op en dan weet je dat je naar daar moet gaan huppelen met hem.

Als hij kan kruipen of lopen, denk niet dat hij ooit gaat kruipen want buikligging vind hij niet leuk tenzij we dan met een bal bezig zijn (5min max) dan ben ik van plan elke week te gaan.

Het lijkt me ook leuk voor mezelf, andere moeders leren kennen met leeftijdsgenootjes, leuk voor een gezinsuitstapje.

Maar toch twijfel ik nog :)

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij zat volgens de fysio op de -15 of -20 lijn, ik weet het niet meer precies maar we moeten dus iets vinden om Dylan wat meer te laten "durven" misschien dat een binnenspeeltuin daar goed voor is?

10. tuc

tuc Niet meer actief

Maar loopt hij echt achter dan?? Ken genoeg baby's dir dan nog niet tijgeren/kruipen hoor??
    Mijn oudst begon met 9 maanden pas met rollen...is helemaal goed gekomen.

de jongste is wat vlotter;) tijgerde met 6 maanden en is nu vandaag ook 9 maanden en trekt zich op de knietjes en probeert helemaal op te trekken tot staan soms.

voor hem is de binnenspeeltuin echt al leuk..natuurlijk ook omdat hij een ouder zus heeft. Maar met jouw kindje alleen zou ik niet gaan hoor. Evt. wel als je met vrienden met kids gaat. En meestal is pas vanaf 1 jaar betalen en ouders gratis;)

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

We hebben geen vrienden met kleine kinderen, alleen vrienden met oudere kinderen van 8 en 10 jaar.

Ik weet niet in hoeverre hij "achter" loopt, hij krijgt redelijk vaak fysiotherapie, ze is nu enkele keren na elkaar gekomen en nu ineens komt ze pas over 2 weken dus hebben we wat langer om te oefenen :p

Hij gaat goed voorruit hoor, ik zie elke dag verbeteringen maar als ik lees wat andere leeftijdsgenootjes kunnen, dan kan hij meestal maar 2 a 3 van de 10 dingen die anderen opnoemen

12. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    In jouw geval zou ik het gewoon proberen. Wordt het niks dan ga je toch gewoon weer?

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook gewoon proberen. Als het niks is ben je zo weer thuis!

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    De kinderboerderij heeft ook vaak een speeltuin. Wie weet kun je daarheen gaan en lekker in de buitenlucht spelen? Kun je het meteen combineren met dieren kijken.

15. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Zou het gewoon proberen! Indien nodig ben je zo weer weg!

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier was het tot een jaar gratis en hij deed de eerste keer dat we heen gingen ook nog niet zoveel, was toen ruim 10 maanden meen ik, maar hij vond de ballenbak geweldig en het hele gebeuren reuze interessant en wij waren ook alleen, thuis speelt ie wel met de buurkinderen maar daarvan is de jongste 8...zou het gewoon een keertje proberen.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

We zijn vandaag geweest, wel met vrienden van ons die ook kinderen hebben.
    Het was een groot succes. De schommel vind hij heel leuk, samen op de glijbaan geweest. Binnen vond hij dat gedoe met kraaltjes heel leuk, ballenbad heeft hij lang ingezeten, in zo een autootje, die brandende lampjes waren de max in de auto en verder heeft hij de hele tijd rondgekeken

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Je ziet 'm genieten, heerlijk :)

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Zo te lezen woon je in het zuiden van het land. Avonturenland in Heerlen is ook leuk en de prijs ook. Je betaalt alleen voor t kind. Kost 6 euro. Wij gingen voor het eerst toen hij 8 maanden was. Hij kroop en stond toen al wel. De ballenbak vinden ze vaak erg leuk. In Heerlen heb je een aparte hoek voor de kleinsten. Mijn zoontje wordt twee en klautert nu al door die grote klimhoek voor de oudere kids :D

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Oeps zie nu dat je al bent geweest. Zo te zien had hij veel plezier:D

Deel Deze Pagina