hoi allemaal! mijn zoontje van bijna twee speelt niet.. Niet met duplo alleen maar gooien. Niet met z'n toet toet auto garage.. Hij is alleen maar de hele dag door bezig met rotzooi maken de stoelen verschuiven om overal bij te kunnen overal opklimmen.. Ik kom zelf nergens meer aan toe omdat als ik bezig ben hij alles overhoop haalt. Waarom speelt hij niet gewoon? Herkent iemand dit? Zat al na te denken voor cadeaus voor zijn verjaardag maar als hij toch nergens mee speelt.... Word er een beetje moedeloos van..
jazeker doe het regelmatig voor ga ik hij hem op de grond zitten of op mijn buik voor zn autogarage liggen dan gaat ie alleen mij maar uitdagen op me zitten/ springen hij heeft geen aandacht voor wat ik doe..
mijn dochter van bijna 2 speelt ook nergens mee. die klimt alleen maar overal op,tv aan/uit drukken, alles over de kop gooien maar nergens mee spelen. tis de leeftijd denk ik. als grote broer thuis is doet ze hem na en speelt ze wel een beetje met de autos, maar haar eigen speelgoed heeft ze nooit echt wat mee gedaan. komt nog wel denk ik. samen spelen is het vooral met de bal overrollen of met balonnen gooien. maar duplo beland door de hele kamer
Als kind niet speelt met iets dan interesseert hem het niet nog of al niet. Is handig te observeren en kijken wat hij echt leuk vind. Als hij vind klimmen leuk laat hem hut bouwen of kussen of grond of stoelen/bank waar hij klimt op en heer. Hier bijv gister een vloerdeel gelegd tussen opstapje en eetstoel zo ging ze heen weer lopen en dan autotjes op en onderdoor en overheen etc. Verder behalve duplo zijn andere dingen bijv tekenen, bouwen in hoogte met blokken, zand, klei, bal gooien, wat kranten propjes maken en laten in bak gooein, kralen sorteren
Pffff zo herkenbaar. Mijn zoontje van bijna twee speelt ook nergens mee. Klimt de hele dag op de bank, stoelen, tafel noem maar op. Enige waar hij mee speelt zijn mijn pannen. Die haalt hij uit de la en gaat er mee staan koken. Dus kleine pannen gekocht, maar hij wil er niet mee spelen. Zo vermoeiend! Hij gooit alles om. Opruimen is bijna niet mogelijk. Ik draai me om en het is weer chaos. Straf gegeven helpt niet, dus ik lees mee.
Elk kind klimt graag. Laat hem meer klimmen en ga vaak naar buiten. Even uitrazen in de speeltuin. Verder binnen een stormram maken en niet te streng zijn. Vaak kunnen kinderen wat rustiger spelen als ze eerst lekker fysiek zijn geweest.
Welke interesses heeft je zoon? Heeft hij materialen/speelgoed die bij zijn interesse aansluiten? Mijn zoontje kon je ook niet blij maken met blokken of auto's. Hij wilde de hele dag of heel wild fysiek bezig zijn (speeltuin!!!), of puzzelen En boekjes lezen. Ik zou dus goed kijken wat je zoon graag wel doet en daar verder opbouwen.
Mijn dochter is nu 2,5 en ze begint nu een beetje te spelen. Ook kan het helpen om niet teveel speelgoed neer te zetten. Pak 5 stuks en zet dat neer. Ruim de rest op en wissel af na een paar dagen. Dat wekt hun nieuwsgierigheid.
Overal op klimmen is ook spelen... alleen niet het 'spelen' wat mensen graag willen zien. 2 is echt een leeftijd om maar kort aandacht bij iets te hebben en dan ook niet het speelgoed te gebruiken hoe het hoort. Gooien is veel leuker dan bouwen. Misschien een paar zachte ballen kopen waar hij dan mee kan gooien omdat het zacht materiaal is. En iets voor in de tuin? Dan kan hij lekker 'ruig' spelen
Zoontje speelde nooit met de toettoet garage tot we wegdelen cadeau kregen. Garage met de parkeertoren verbonden en ineens werd het zijn favo speelgoed. Terwijl hij de wegdelen zelf niet gebruikte. Raar maar waar Verder is het uitzoeken wat zijn interesse is maar met 2 jaar hebben ze vaak een fase van niet spelen. De fantasie periode is in aankomst en net daarvoor vervelen ze zich vaak, is het spelen saai. 'Jaaa een auto gaat vooruit maar dat weet ik ook al anderhalf jaar dus dat is saai' Als ze fantasie gaan krijgen word dat autootje weer interessant
Ja, mijn tweede was net zo. Ontzettend goed ik het gooien en smijten met spullen, er ging ook onwijs veel kapot. Kimmen en klauteren was zijn lust en zijn leven. Vanaf het moment dat hij kon kruipen, klom hij ook overal op, onder, tussen. Werd er niet goed van. Ik zette hem destijds regelmatig in de box, daar had hij rust en ging hij nog wel eens spelen. Tot hij ook daaruit klom. Hij smeet de toet toet auto's ook door de kamer, heb er wel eens een tegen mijn hoofd gehad, best pijnlijk. Ging op de garage staan, gooit de bak met duplo op de kop en gaat er dan midden instaan om er voor te zorgen dat de duplo in elke hoek van de kamer terecht komt. Zo rond zijn derde werd hij ineens gevangen door auto's en treinen en daar kan hij dan ook echt een tijdje mee spelen, maar voor de rest is meneer ontzettend fysiek ingesteld. Hij klimt nog steeds overal, danst op tafel, springt op de bank. Mag niet, maar dat kan ik duizend keer zeggen, hij blijft het doen. Buiten speelt hij met zand, water, fiets, trampoline, schommel en stuur hem met zijn broer naar de speeltuin. Weg met die energie. Ik ben blij dat wij een hond hebben en hij een (loop)fiets, gaan.