Popal fiets, goed of troep?

Discussie in 'De lounge' gestart door JJ1980, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

mijn dochter heeft een super gave nieuwe fiets gezien van Popal. Maarde reviews van popal op internet zijn wel slecht. Veel roest en zwakke onderdelen. Iemand ervaring met deze fietsen. Het zou gaan om een 28inch 50cm maat.
    Ik ben erg benieuwd!

2. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn dochter had een fiets van Popal die we 2e hands hebben gekocht. Hij zag er toen hartstikke goed uit nog. Ze heeft ‘m een paar jaar gebruikt, hij heeft flink te verduren gehad (denk aan: overal op de grond gesmeten worden en in de regen in de tuin), maar dat kreng doet het nog steeds en geen roest te zien. Wij hebben ook de slechte ervaringen gelezen, maar gebaseerd op onze eigen goede ervaring met Popal nu toch weer voor een Popal gegaan.

3. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Wilde wij eerst ook kopen voor dochter. Fietsenmaker raadde deze met klem af vanwege de door jou genoemde redenen . Hij raadt juist een ander merk aan wat zelfs wat goedkoper was en zelfde stijl.
    Bsp fiets . Dit is vaak het huismerk van fietsenwinkels .

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Fietsenwinkel hier was volledig gestopt met Popal vanwege de slechte kwaliteit.

5. Prikje

Prikje Actief lid

18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Mijn dochter heeft 2 popal fietsen gehad, ze ging er best ruig mee om (laten vallen, niet binnen zetten enz....), maar niks te klagen over de fietsen.
    Vind het persoonlijk zonde om de hoofdprijs te betalen voor een kinderfiets, voor je het weet zijn ze te klein :)

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Hier een besteld voor dochter haar verjaardag. Kwam beschadigd binnen, op 6(!) Plekken. Ook was de trapper scheef en de ketting liep niet goed. Het leek wel een 3e hands fiets.

Hier komt geen popal meer in huis. Ik heb uiteindelijk voor ongeveer hetzelfde geld een vergelijkbare gekocht bij de fietsenmaker

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Het gaat hier om een 28inch met 50cm frame. Ik hoop toch wel dat ze hier 5 jaar mee kan doen.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mijn dochter heeft er wel een paar jaar plezier aan gehad. Moet wel zeggen dat ze er best netjes mee om ging. Maar op school werd ie nog wel eens om gegooid, of belandde onderop de stapel met andere fietsen. Enig puntje was dat dat stuk ijzer boven het achterwiel ging klapperen. Maar ze een cruiser dus die kon ook niet echt heel vast gezet worden ofzo.

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier ook een Popal fiets voor onze zoon, nooit problemen mee gehad! Onze dochter heeft de Clubb van Alpina. En daar zitten nu al meer roestplekjes op!

Whysteria vindt dit leuk.
  10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Oh haha, best nog verschillende reacties. Dit wordt lastig....

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hij kon er niet zo goed tegen dat hij in de fik werd gezet (op schoolplein met oud en nieuw), toen maar vervangen, maar verder hadden we hem 3de hands en deed het prima.

sillies en JJ1980 vinden dit leuk.
  12. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik had een Popal, nieuw gekocht. Zag er heel hip en alles uit, maar wat een rotfiets!
    Na een jaar heb ik hem toch maar ingeruild voor een betere.
    Was overigens wel een fiets voor een volwassene, maar toch.

13. Wij hebben pas twee popal fietsen gekocht. Ik schrik een beetje van de slechte reacties. Hopelijk valt het bij onze mee.

14. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Onze zoons hebben beiden een popal, prima fietsen tot nu toe! Oudste heeft hem nu twee jaar.

JJ1980 vindt dit leuk.
  15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik ben nog eens gaan zoeken. Het frame van een popal fiets is van staal en die van cortina, sparta, batavus en gazelle van aluminium. Dat verklaart dat er meer roest op popal komt ;).
    Nu mijn dochter nog overtuigen.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier al diverse 2 hands popal fietsen waae behoorlijk ruig mee om gegaan is en wordt. Ze zien er allemaal nog prima uit en geen roest.

17. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Hier 2 popalfietsen.

De oudste heeft eenjaar of 2 ermee gedaan en nu doet zijn broer er ook al 2 jaar mee.
    Je ziet t wel maar ik zie ook batavus fietsen van vriendjes diet totaal vernaggeld zijn.

Ligt eraan wat je uit wil geven.

18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

De fiets die ze uitkoos was €480. De cortina €500. Dus dan maakt het me niet zo veel uit.
    Beiden trouwens bij een fietsenmaker, dus ik zie wat ik koop.

19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik wist niet dat Popal slecht bekend staat. Mjjn dochter heeft vorige jaar de Popal cooper gekregen en wij hebben er helemaal geen problemen mee. Ik zou zo weer een Popal kopen. Ze gaat er heel ruig mee om en inmiddels is hij wel wat beschadigd, maar dat is niet gek. Ze fietst er op naar school, naar de stad, naar de speeltuin, minstens 1x per dag pakt ze hem. Ik kan er niks negatiefs over zeggen. Zeker in die prijsklasse, ik vind het een prima fiets!

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    als je zoveel wil uitgeven dan zou ik voor de cortina gaan.

Nogmaals we hebben twee popal fietsen. Beide van rond de 200 euro. Voor die prijs is het een goede fiets. Maar als je idd 500 euro wilt gaan uitgeven dan denk ik dat er betere fietsen zijn.

JJ1980 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina