Egoist

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Goedemorgen,

Zouden jullie het je aantrekken als iemand je een egoist noemt? Terwijl je juist voor iedereen klaarstaat en jezelf vaak wegcijfert...

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ligt er aan wie het zegt

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Je weet toch zelf hoe het zit en hoe jij in elkaar zit? Zou het niet leuk vinden en het ligt er onderdeed aan wie het zegt?

4. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Als je zelf weet dat je geen egoist bent, laat ze dan maar lekker lullen. ;)

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zou me er niet teveel van aantrekken...
    Iemand die jou goed kent, en om jou heeft zal dat niet snel zeggen.
    Of t moet echt zo zijn ;)

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hangt er wel vanaf wie het zegt maar zou het me wss wel aantrekken en het zou me aan het denken zetten of de persoon in de situatie waar het gezegd heeft misschien toch wel gelijk heeft gehad (of niet, dat kan ook :p)

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou het mij wel aantrekken als iemand dit zegt die dicht bij mij staat, omdat ik niet het idee heb dat ik een egoïst ben.

Ik zou hier alleen niet te lang mee zitten en als ik dat wel zou doen met die persoon in gesprek gaan.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou iemand dichtbij zei dat laatst tegen me terwijl ik dat absoluut niet zo zie en het juist andersom zo dacht.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou het me wel aantrekken als ik het van iemand zou horen die me erg dichtbij staat en zou dan ook willen weten waarom hij/zij zoiets vind?
    Van elk ander zou het me niks kunnen boeien.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou bij dit soort dingen altijd kritisch naar mijn eigen gedrag kijken en dmv een gesprek priberen te begrijpen waarom iemand dat vindt. Je kunt namelijk behulpzaam zijn en egoïstisch tegelijk. Sterker nog echt altruïsme is zeldzaam en je zou zelfs kunnen beargumenteren dat al hetgeen je voor een ander doet gebaseerd is op egoïstische motieven ;)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja vaak zijn het degenen die altijd geholpen worden...
    Die als het eens een keertje echt niet kan.. Gaan roepen hoe egoïstisch je wel niet bent.

En tja.. Dat lijkt me nogal pijnlijk en oneerlijk.
    Maar geeft wel goed aan hoe vaak je voor degene klaar staat.
    Blijkbaar kan diegene normaal altijd en voor alles op je rekenen... Anders hadden ze wel gevraagd of je tijd had en rekening gehouden met het feit dat jouw leven groter is dan het helpen van een ander.

Buiten dat denk ik wel dat er altijd een stukje egoïsme zit in het helpen van mensen. Namelijk.. Je voelt jezelf er ook beter bij of je zou je er slechter bij voelen als je het niet deed.
    Heel gezond lijkt me.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ligt aan de context en in hoeverre die persoon gelijk heeft.

13. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Nee. Ik zou me er niks van aantrekken.
    Iemand die me echt goed kent, zou zoiets niet zeggen en met de rest heb ik niks te maken.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ligt eraan, ik zou me zeker afvragen in hoeverre deze persoon gelijk kan hebben. Mijn exschoonmoeder vond bijv dat ze altijd voor iedereen klaar stond en enorm veel voor een ander deed en nooit eens aan zichzelf toekwam. Ik daarentegen vond haar juist enorm egoistisch, ze keek niet naar mijn gezin om en ze deed in mijn ogen alleen maar haar eigen ding, wilde bijv op een verjaardag haar bejaarde moeder niet even ophalen etc, dus het is maar hoe je er tegen aan kijkt en wie het zegt, verder zou ik me er niet zo erg druk om maken.

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nee, want een echte egoïst trekt zichzelf daar dus ook niks van aan.

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nou LT dan zitten ze toch echt verkeerd ala ze dat ovrr jou zeggen!

17. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    Ja, ik zou me dan toch zeker ook wel af vragen waar dit vandaan moet komen. Misschien even navraag doen waarom het gezegd wordt, door wie, en daaruit voor jezelf conclusies trekken

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

mooi gesproken!;)

19. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

+1 voor Saskia78!

Ik ben ook weleens egoist genoemd door mijn moeder, juist in tijden dat ik veel voor haar deed maar 1 keertje niet kon. Nu ik veel minder voor haar doe (dus egoistischer ben geworden, uit noodzaak overigens, maar daar zal ik maar niet over uitweiden) hebben we een veel betere band.

20. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Een keer iets egoistisch doen in een rij van onbaatzuchtige dingen is iets anders dan een egoïst zijn ;) fout maken veel mensen...

Deel Deze Pagina