Hee meiden! Wij hebben afgelopen tijd best een heftige periode achter de rug, waardoor onze relatie aardig wat obstakels heeft moeten overwinnen (dit is gelukkig heel goed gelukt!). Nu hebben we ontzettend behoefte aan een gezellige en opbouwende avond samen. Vaak zijn we druk bezig voor anderen of klussen/schoonmaken in huis als we 's avonds of in het weekend vrij zijn, maar morgenavond wil ik echt even een avondje voor ons creëren. Ik vind het erg moeilijk om iets te verzinnen. Het moet sowieso thuis zijn, want ik kan het niet over mijn hart verkrijgen Fiene ergens achter te laten (ik weet het, dat moet ik leren...). Man houdt erg van films kijken, maar ik heb daar een hekel aan. Ik houd van gezeldschapsspelletjes, man heeft daar een hekel aan Lekkere hapjes maken vind ik erg leuk, maar ik ben aan de lijn (al 5 van de 12 kilo kwijt, dus nog even volhouden!). Heeft er iemand leuke ideeën? Oja, om bepaalde mensen even voor te zijn: seks kan niet, want 3 weken geleden begonnen met de nuvaring en de menstruatie duurt nog steeds :S
Vind je man alle gezelsschapsspelletjes stom? Mijn man ook, maar een potje kaarten vind hij vaak toch wel leuk. Wij zitten vaak samen te duizenden als er niks op tv is. Verder lekker kaarsjes aan, toch wat hapjes op tafel. Er is vast wel iets te maken toch, ook als je aan de lijn bent? Ik zou de tv uitlaten en een leuk muziekje opzetten, tenzij je toch een film gaat kijken natuurlijk. Misschien daarna lekker elkaar masseren, samen in bad met een lekker luxe badproduct.
Ik denk dat je ook een beetje moet "geven en nemen". Als je de avond nou begint door eens samen te gaan koken!! Dat vinden wij altijd heel erg gezellig, trek een lekker flesje wijn open en ga lekker kokkerellen! En je kan gezond kokkerellen! Dan als de kleine meid op bed ligt kaarsjes aansteken en lekker dineren met z'n 2en en desnoods daarna een filmpje kijken en daarna een spelletje doen. Combineren of een van beide doen. Desnoods even lekker samen in bad voor je naar bed gaat? Filmpje kijken en hapjes erbij? Komkommersnacks, gekookte worst en wat blokjes kaas moet toch wel kunnen!? En zoals ik al eerder zij, soms moet je je eroverheen zetten. Wie weet vind je de film toch leuk, of hij het spelletje Veel plezier!
Maak gezonde hapjes! Gevuld eitje, komkommer uithollen en vullen met wat light roomkaas, cherrytomaatje met bolletje mozzarella er op, reepjes paprika/wortel/komkommer met zelfgemaakte tzatziki... Verder vind ik het moeilijk. Ik lees even mee want ik heb zelf ook behoefte aan zo'n avond. Bij mij is de fut er uit door het thuiszitten (heel erg, I know) en 's avonds hangen we wat voor de buis en voor ik het weet lig ik alweer in bed. Misschien eerst een lange wandeling maken? Of samen iets lekkers (gezonds) koken, een 3-gangen menu voor jullie samen. Elkaar weer 'beter' leren kennen door iets creatiefs te doen, elkaar afbeelden op een canvasdoek bijvoorbeeld, of een vragenlijst maken en die invullen. (hebben NooNooman en ik weleens gedaan, er kwamen hele leuke dingen uit die we echt niet wisten van elkaar)
Wij eindigen ook altijd op bed Al 6 jaar lang hihi. Stukjes touren vinden wij ook heerlijk! Gewoon de auto pakken, kleine achterin en hoppatee, lekker stuk rijden! Ergens ijsje eten, leuke foto's maken!
Bedankt voor de tips! Dat koken vind ik echt super leuk! Zal me dan alleen wel even over m'n dieet heen moeten zetten, want ik mag helemaal geen tussendoortjes. Doe dit dieet: http://members.home.nl/annie-sleurink/dieet.html. Maar zal wel eens kijken naar gezonde hapjes, dan moet ik van het weekend maar een beetje meer uitkijken (dan mag ik gewoon eten). Wandeling kan helaas niet, want Fiene ligt op bed 's avonds. Een kaartspelletje vindt hij inderdaad wel leuk, dat kunnen we wel gaan doen!
@twisted angel Touren vinden wij inderdaad ook heerlijk! Maar onze kleine meid slaapt niet als we weg zijn (ook lang niet altijd in de auto), dus dan wordt het touren met een huilend meisje achterin, omdat ze zo moe is
Ja, dan is het wat anders haha. Die van ons sliep altijd in de auto, nu ook niet meer hoor (bijna 2). Maar ja, het zijn ideeen. Dat koken gaat echt super worden, let maar op! En kies geen voor de hand liggende gerechten uit, maar daag elkaar uit om iets te maken! Lol dat je gaat hebben!!!!!!
Hebben jullie ideeën voor lekkere (voor mijn lijn verantwoorde) gerechten? En misschien een lekker toetje of lekkere hapjes voor 's avonds?
Like I said: Gevuld eitje, komkommer uithollen en vullen met wat light roomkaas, cherrytomaatje met bolletje mozzarella er op, reepjes paprika/wortel/komkommer met zelfgemaakte tzatziki... Gerechten: carpaccio is gezond, lekker met rucola, pijnboompitjes, grana padano en een mosterd/balsamico/olijfolie-dressing, héél erg lekker! Hoofdgerecht: ik weet niet waar je van houdt... Probleem met ons is dat we erg van de pasta's en mihoen/mie zijn, das helaas niet erg gezond. Als toetje zou je wat vers fruit kunnen doen, eventueel met wat slagroom en als je wilt zondigen dan smelt je gewoon wat chocolade in een pannetje. Of 'peer helene'.
-Oude kaas met een stukje gember erop -Oude kaas met een stukje cherrytomaat -Cherrytomaat met een blaadje basilicum en beetje peper en zout -Light bieslook roomkaas rollen in een plakje magere achterham - Wit stokbrood met een beetje gerookte kipfilet en groene pesto - Groene olijven omwikkelen met rucola en in rode pesto dopen aan een sateprikkertje...
Misschien als je een tuin hebt... lekker vuurkorfje aan, glaasje wijn/bier erbij en lekker aandacht aan elkaar besteden. Lekker kletsen samen, niet over de kinderen of wat dan ook... maar even lekker met jullie tweeen bezig zijn. Herinneringen ophalen of iets dergelijks... Ik kan zo tot diep in de nacht lekker met mijn man spenderen. En naderhand hebben we echt het gevoel weer dichter bij elkaar te staan. Een lekkere massage avond is ook fijn. Kaarsjes aan, lekker met elkaar bezig zijn... letterlijk
Wat ik hier op z'n tijd ook leuk vind: jeugdherinneringen ophalen! Klinkt een beetje suf wellicht, maar vind het erg gezellig! Ook al weten we inmiddels erg veel van elkaars jeugd (zijn niet samen opgegroeid), er komen toch vaak weer verrassende dingen aan het licht, of ze monden uit in lange gesprekken over hoe je tegen dingen aankijkt. Bijvoorbeeld aan de hand van je fotoboeken van vroeger. Wellicht goed te doen in combinatie met het samen koken?
Leuke ideeen hier, ElleTjJo ik herken inderdaad erg wat je zegt! Hier schiet het er ook echt door! Vooral omdat de kleine ALTIJD wakker word net als het gezellig word haha
toen we bezig waren met de voorbereidingen van ons bruiloftsfeest zochten we heel veel liedjes op youtube.We hebben echt hilarische avonden gehad we spelen vaak yathzee als we een spelletje doen
Wij hebben ook regelmatig heerlijke avondjes samen. onze favoriet is wel: fondue chinoise. Je hebt een groentebouillon en daar kook je het vlees in. Vlees in hele dunne plakjes snijden (biefstuk of varkenshaasje). Dit is niet vet, je doet er lekker lang over en alle tijd om te kletsen. Veel kaarsen aan, gezellig muziekje. Vaak ben je zo 2 uur bezig. Veel plezier!
Inderdaad simpele dingen zijn vaak het leukste: beetje kletsen, samen thee drinken (wij zijn ook altijd aan de lijn maar een kop thee kan wel), massage, beetje knuffelen. Samen op de computer (oude) foto's uitzoeken / bekijken. Samen een digitaal fotoalbum samenstellen van een leuke vakantie of van de kids. Wat wij ook graag doen is vakantiebestemmingen uitzoeken op internet. Op Tripadvisor, D-reizen enz zoeken naar mooie plaatsen waar we nog naartoe willen gaan. En dan het mooiste resort uitzoeken en bedenken wanneer we zouden kunnen gaan * droomt weg * Een spannende serie kijken. Of een DVD-box: in één weekend hebben we pas de gehele eerste serie afleveringen van Greys Anatomy gekeken samen. Of - heel suf maar toch gezellig - sámen huishoudelijke klusjes doen: de ene strijken, de andere was opvouwen en intussen praten. Ook handig als je niet echt een type bent om speciaal te gaan zitten om een gesprek te hebben - dan is het lekker om allbei iets te kunnen doen intussen. We gaan ook als het lekker weer is zomaar ineens even 's avonds naar het strand (kwartiertje rijden): kindjes in de auto en er even iets drinken. Of naar Schiphol om naar Starbucks te gaan. Onze baby slaapt wel en onze kleuter vermaakt zich dan met wat autootjes. Wij werken allebei fulltime (nu heb ik even zwangerschapsverlof) en sporten beide om de dag, dus als het ons lukt om er iets van te maken ondanks de eeuwig aanwezige vermoeidheid, moet het jullie ook lukken Succes!