Poppenhuis

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kimbolini, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in het proces voor onze bijna 2 jarige dochter een poppenhuis voor haar verjaardag te maken. Wel merk poppetjes en meubels raden jullie aan? En als ik de poppetjes van merk A koop kan ik dan ook eventueel meubeltjes van merk B erbij kopen of moet dit hetzelfde merk zijn? Ik zie dat de poppetjes meestal zo rond de 11 cm zijn namelijk.

En graaf fotos van jullie poppenhuizen :)

2. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    image.jpg Wij hebben het little people roze poppenhuis - ws niet wat je in gedachte hebt maar vind het beter passen bij 2 jarige (breukvast😉 en geen kleine onderdelen), en is met veel enthousiasme ontvangen!
    Wanneer wat ouder koop ik een "echt" poppenhuis - vind ik zelf ook erg leuk😊

3. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    https://www.pinterest.com/pin/195906652518619732/

Ik was can plan om zoiets te maken dus ook niet zon super gedetailleerd huis met mini frutsels lampjes enordijnen. Maar ongv 3 poppetjes en voor de rest alleen de basics zoals een keuken en bed etc. zon groot ding krijgt ze over twee jaar wel

4. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
  5. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    O sorry ik las erover heen, je wilt hem zelf maken! Dat ambieer ik ook.
    (Een victoriaans huis 😁)Je kan kijken op poppenhuis startpagina. Er is ook een tijdschrift. Het gaat volgens mij erom dat je overal de zelfde schaal gebruikt - succes! Het poppenhuis op je pintrest foto is een viervaks kallax kast van ikea.

6. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dankjullie om even mijn vraag duidelijker te maken. Ik ben op zoek naar kant en klare meubeltjes in strakke stijl van hout niet vn die victoriaa se dingen. Mag lekker simpel. Mijn braag is welke merken zijn aan te raden en kunnen ook poppetjes van andere meubels met meubels van andere merk? Kast van ikea en plakfolie is al aangeschaft

7. Verox

Verox Niet meer actief

Mijn tweejarige kreeg voor haar verjaardag een houten poppenhuis met houten meubeltjes en van die houten draad-poppetjes.
    Ik had het niet verwacht, maar ze is er echt helemaal dol op!

Helaas is het niet helemaal mijn smaak, maar ik heb inmiddels ontdekt dat de houten meubeltjes en houten poppetjes over het algemeen dezelfde maten hebben.

Nu heb ik de draadpoppetjes vervangen voor de "little friends van Haba" die zijn qua maat ongeveer even groot als de houten draad-poppetjes.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij hebben meubeltjes van pintoy. Is niet het meest goedkope, maar wel super degelijk en sterk
    Het merk Selecta heeft net zoiets

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Je moet even letten op de verhoudingen... Dat is eigenlijk het belangrijkst en staat doorgaans gewoon op de verpakking.
    Je hebt speciale winkeltjes ervoor ook.

Onze dochter heeft zo'n poppenhuis gekregen en er wordt nog vaak mee gespeeld.
    Maar dingen als lampjes... Die zijn toch wel erg teer.
    Onze dochter is echt heel voorzichtig maar toch zijn practisch alle lampjes al een behoorlijke tijd stuk. (Het hangt ook aan een erg dun draadje natuurlijk)

Maar.. Ondanks stukke lampjes is het wel echt een aanwinst als je kind graag met poppetjes speelt.
    Inmiddels woont er trouwens niet enkel een echt poppenkast-poppetjes-gezin maar ook allerhande playmobil :)

10. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Wij hebben toevallig een poppenhuis gemaakt voor mijn dochter der 3e verjaardag van de week. Mijn vriend heeft m zelf gebouwd, best een groot ding maar super leuk geworden! We hadden zelf een familie konijntjes erbij gekocht en verder allerlei meubels gevraagd voor der verjaardag. Aan de mensen die t vroegen had ik van het merk hape gevraagd. Ziet er leuk en stevig uit. Ze heeft ook 2 setjes van Le toy en goki gehad, ook leuk en past er goed bij kwa maat, maar uit allebei die doosjes was meteen wat kapot. Vriend heeft t wel weer kunnen lijmen, maar dus wel minder goede ervaring daarmee al kan t gewoon toeval zijn. Zitten trouwens wel wat kleine dingen bij die ik mijn dochter nog niet had toevertrouwd toen ze 2 werd, maar die kan je er natuurlijk uit laten:)

Deel Deze Pagina