Poppenkind

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jo79, May 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ons dochtertje heeft al van de opa's en oma's verschillende poppen gehad, maar ze vindt er weinig aan. Eigenlijk speelt ze het liefst met haar knuffelkoe, die heeft een beetje dezelfde afmetingen als een pop en lange benen en armen.
    Koe wordt in een bedje gedaan, krijgt schone luiers, eet, schommelt, gaat in het poppenwagentje, is jarig en geeft feestjes etc.
    Hebben jullie echte poppenkinderen of geven ze er weinig om? Of komt het misschien nog later dat ze poppen leuk zal gaan vinden?
    Ik vind het wel prima hoor, maar vroeg het me af, vond poppen vroeger zelf er leuk, maar weet niet meer of dat al op deze leeftijd zo was (in aug. wordt ze 3).

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Ons meisje is een echte poppenmama, ze zitten aan haar tafeltje thee te drinken, krijgen te eten enz. Het hele "volwassen" leven wordt nagespeeld. Ook haar knuffels doen dan mee. Ik denk zelf dat ze het verschil niet ziet hoor, een knuffel en een pop is hetzelfde in haar beleving.

Zelf heb ik nooit met poppen gespeeld, alleen met de autootjes van mijn broertje ;) Ik vind het wel erg leuk om te zien!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Nee niet met een babypop.

Wel met verder alles wat niet op een babypop lijkt. Dus barbies, my little pony, little people et cetera..

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris is opeens een poppenmoedertje sinds 3 maanden denk ik....Haar oudere nichtjes uit Italie zijn in januari hier gewees, zijn een stuk ouder (5 en 7) en die liepen de hele tijd met poppen. Iris nu dus ook...

5. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Mijn zoontje heeft een pop en hij vindt de pop heel leuk. Regelmatig moet de pop mee naar de stad en dan bij hem in het stoeltje voorop. (terug meestal niet meer en zit pop heel zielig onder de snelbinders) Ook vaak mee naar oma met de trein. Hij laat pop alles zien, pop moet alles doen wat hij ook moet doen. Schone luier, medicijnen, eten, drinken, televisie kijken e.d. Soms is hij de mama van de pop en soms is pop gewoon zijn vriendje.

6. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Hier ook een echt poppenmoedertje. Pop moet overal mee naar toe. Natuurlijk moet pop ook slapen, eten, drinken en een schone luier! Alles wordt besproken met de pop, heerlijk!

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier een echt poppenkind!
    Kan er echt5 de hele dag mee bezig zijn, erg leuk om te zien en je hoort jezelf steeds terug in de dingen die ze met de poppen doet!

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

poppen zijn heilig sinds mila een zusje heeft, met 1 lievelingspop, dat is echt haar eigen 'baby' nu.
    mee in bad, naar de albert heijn, slaapt niet zonder, 'baby'moet jas aan (van mila, dus veel te groot), sokken, dekentjes, schoenen (ooit wel eens geprobeerd een ballerina van een dreumes aan te doen bij een pop? dit gaat niet.. maar volgens haar wel, dus blijven proberen.. zucht..)
    laatst naar de efteling, dag van haar leven, vond het prachtig. maar komen thuis, en t eerste wat ze doet is naar die pop rennen en knuffelen, had ze zo gemist :D

wel duidelijk zo denk he? wij hebben een poppenmeisje..

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier wordt ook heel de dag gemoederd.. pop heeft zelfs een eigen knuffel :)

zelfde model als anne.. maar dan kleiner :)

10. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ons meisje is nog iets kleiner maar voor zover absoluut geen poppenkind, haar knuffelhondje daar in tegen is haar alles. Die moet optijd een flesje krijgen, krijgt hapjes van ijsjes of koekjes en moet regelmatig op de bank onder een dekentje slapen.

Poppenwagen is alleen maar leuk om mee rond te scheuren ;).

Share This Page