Mijn dochtertje van bijna 2 (augustus). Wil de laatste 3 weken 's middags nog maar zelden slapen. Vanochtend zijn wij wezen zwemmen en ze ligt dan te kletsen en springen in bed. Na een uurtje is het welletjes en begint ze te schreeuwen dat ze eruit wilt. 's avonds gaat ze tegen 19.30 uur haar bed in en duurt het vaak ruim een uur voordat ze slaap, ze ligt dan ook nog veel te kletsen en spelen. Ik vind haar nog wat jong om nu haar middag slaapje over te slaan, al houdt ze het zonder prima vol tot de avond. Ze is heel energiek en zit nooit een minuut stil. 's ochtend is ze meestal tussen 7.00 en 7.30 uur wakker. Ze slaapt 's nachts verder heel goed. Iemand tips?
Breng haar gewoon lekker naar bedje, dan heeft ze wel een moment voor haarzelf. Of ze dan slaapt, springt of zingt zou ik me niet druk om maken, op deze manier kan ze wel ontspannen. Probeer wel altijd op hetzelfde moment haar naar bed te doen, zorgt ook voor duidelijkheid.
Lekker even op bed laten spelen en dan weer naar beneden. Ik zou het rustmomentje wel gunnen. Mijn dochter slaapt sinds ze 18 maanden is niet meer tussen de middag. Ik breng ze soms, als ze steeds valt of anders zichtbaar moe is, wel even naar bed, speentje en lekker boekje lezen. Heel soms slaapt ze - pas sinds ze naar de peuterspeelzaal gaat, daarvoor nooit! Maar ik vind 't vrij normaal hoor een kind op die leeftijd die niet meer wilt slapen Tot na de 2 's Middags slapen lijkt mij een luxe...
Jij vind haar te jong. Zij denkt daar anders over. Mijn oudste sliep met 20 maanden niet meer overdag de jongste is 23 maanden en slaapt om de dag. Niet moe is niet moe dan kun je wel dwingen maar.wat schiet je er mee op?
Mijn oudste had vanaf 1,5 van die "fases". Pas met 2,5 sliep hij echt niet meer. Ik zou je kindje toch naar bed brengen hoor. Ze heeft even een momentje voor zichzelf (en jij ook). Misschien dat ze binnenkort weer gewoon gaat slapen. Mijn jongste wilt 's middags niet naar bed, hij kan het ook prima volhouden. Maar hij is erg druk en als hij naar bed gebracht wordt slaapt hij toch 2 uur.
Dank, ik probeer haar zeker ook niet te dwingen en leg haar elke dag tussen 12.30 en 13.00 uur op bed. Soms geeft ze na een uurtje aan te willen spelen in bed dan laat ik haar lekker spelen. Vroeg mij ook gewoon af of t niet al snel is qua leeftijd maar blijkbaar niet.