Wat vraagjes, placenta voor

Discussion in 'Zwangerschap' started by Eden28, Oct 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Ik heb al eerder geschreven dat mijn placenta voor ligt en me meisje nog niet voel. Soms denk ik haar wel te voelen, plopjes (kunnen ook darmen zijn) en soms steken in me blaas. Dit is vooral in de avond dus denk dat ze in me blaas trapt?

Nou is dit de derde maar ben nu super onzeker omdat dit onze laatste is en het is gewoon rete spannend :D

Ik twijfel zo of in een angelsound moet aanschaffen of niet. Nooit gedaan omdat ik mezelf niet gek wilde maken maar mijn vorige 2 voelde ik gewoon snel en goed. Wat zouden jullie doen? en kan ik al wat voelen?

Wil niet de VK bellen als ik onzeker ben want dan kan ik daar elke dag wel naartoe.

2. tulip

tulip Niet meer actief

Hier ook een placenta voor, wereld van verschil met onze eerste. Werd er eerst ook wel onzeker van, langzaam wen ik eraan. Hier hielp het als ik echt onzeker was om op mn rug te gaan liggen, dan voelde ik het veel beter. Vanaf een,week of 19/20 werd het bewegen/ schoppen duidelijker

3. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik had bij de eerste de placenta voor en voelde hem pas met ruim 22 weken. Maak je geen zorgen, het is jammer, maar wel normaal. De andere twee voelde ik trouwens ook pas bij ruim 19 weken, niet iedereen voelt het met 15 weken al, ook al krijg je soms wel dat idee.
    Bij deze (derde) ligt de placenta linksvoor en die voel ik ook bijna alleen maar rechts trappelen, en ik ben nu ruim 24 weken. Heel soms voel ik het wel als hij met z'n hele lijf naar links duwt, maar schopjes etc. niet.

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Het is meer dat ik vroege ervaring bij de vorige 2 had. Gelukkig volgende week VK en daarna 20 weken echo en hopelijk ga ik haar dan goed voelen. Ik dacht altijd dat de eerste zwangerschap het meest spannend was maar hoe meer kinderen je krijgt hoe erger het wordt...

5. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Hier nr. 4 op komst. Waar ik nr. 2 en 3 al voor de 12 weken voelde, voel ik deze nog steeds niet (hoewel ik sinds zaterdag zo nu en dan twijfel). Geen idee waar de placenta ligt. Ik maak me er ook zorgen om.
    Hier wel een angelsounds in huis. Dat stelt best wel gerust.

6. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Owwww wat herkenbaar. Hier ook zwanger van nummer 3 en ook echt de laatste. Voor de derde keer op rij placenta voor. De eerste voelde ik pas met de 20 weken echo en nr 2 voelde ik rond deze termijn redelijk goed. Nu heel af en toe denk ik wat te voelen. Heb vrijdag Luvion doppler maar aangeschaft en wat denk je geen hartslag te vrinden grrrr. Gisteravond voor het eerst gehoord

7. ptries

ptries Bekend lid

Feb 22, 2011
    874
    834
    93
    Female
    Verpleegkundige
    Ik heb mn placenta er ook voor, voelde ons mannetje bij zo'n 19wk en vanaf zo'n 22 week echt heel duidelijk! Als ik op mn rug lig voelde ik het t best:) Nu ik verder ben in de zw voel ik m sowieso heel goed, nou hebben we ook n erg beweegelijk mannetje;)

8. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Hier precies even ver als jij, en onze dame ligt ook achter de placenta (deze ligt dus ook aan de voorkant). Mijn zoontje had hetzelfde en die voelde ik met 21 weken pas. Nu dacht ik vandaag iets te voelen maar ik twijfel ook alsnog of het een plopje was/mijn darmen of zij. Ik heb wel een angelsound, en heb haar vandaag nog gehoord bij de vk maar zal blij zijn als ik haar gewoon kan voelen :)

9. moederlief

moederlief Actief lid

Feb 15, 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik heb volgens mijn ook de placent voor liggen begin van 14 welen voelde ik ze heel goed ja ze we krijgen een tweeling nu wordt het minder lijkt wel! maandag weer naar de gynaceloog baal er wel van want vind het heerlijk ze te voelen kan niet wachten!!!

10. mawaikee

mawaikee Bekend lid

May 16, 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Heel herkenbaar!
    Hier ook placenta voor. Voelde haar pas met 22/23 weken voor het eerst. De hele zwangerschap door heb ik vrij weinig gevoeld. Af en toe een schop. Werd daar onwijs onzeker van, maar wist dat als ik op m'n rechter zij ging liggen, dat ik dr dan wel ging voelen.

En nu. Sinds 1,5 week voel ik super veel. En wordt ik daar weer onzeker van. Want voel ik nu de baby, of is dit het begin van de bevalling?

11. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik vind het ook lastig. De eerste voelde ik vanaf een week of 15 al best regelmatig. En bij deze lijkt het soms juist minder te worden. Heel frustrerend.
    Ik ga er vanuit dat dit ook de laatste wordt en ik mis het gepruttel echt. Zeker omdat ik wel hartstikke misselijk ben en de bevestiging en prettige momentjes wel erg hard nodig heb.

12. MelMel

MelMel Fanatiek lid

May 12, 2008
    2,267
    169
    63
    Female
    NH
    Hier ook de andere 3e en voor de 2e x de placenta voor.
    Wel heel jammer maar gelukkig evengoed redelijk veel beweging te voelen. Maar inderdaad een wereld van verschil als je al eens een placenta heb gehad die achter lag.

13. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Volgens mij heb ik haar gevoeld! En duidelijk ook! Lag gister avond op me buik in bed en het leek wel of er een vis door me buik zwom of een bal die aan het rollen was in me buik en dat een paar minuten achter elkaar

Share This Page