Poppy vind ik best ok als je in een Engelstalig land woont. Maar omdat je in NL natuurlijk het woord pop hebt, roept de naam Poppy direct die associatie op en ik vind ik de naam voor NL niet geschikt. Rover vind ik echt vreselijk. Ik vind er niks stoers ofzo aan. Het is gewoon een ander woord voor dief, plunderaar etc. Nou niet echt een naam die ik mijn kind zou willen geven.
Hoi, Ik zou geen poppy als eerste naam doen. Meagan janna klinkt ook heel Engels. Er zijn genoeg leuke Engelse namen die in het Nederlands ook leuk zijn. Groetjes
Nee, vind het geen leuke naam. Poppy, pop, puppy... als tweede naam zou ik het overwegen. Janna Poppy.. hoewel ik daar ook aan moet wennen...
t koosnaampje voor mijn jongste is poppie, klinkt hier in limburg wel een stuk zachter als "boven de rivieren" Denk dat in veel regio's andere namen populair zijn en anders klinken. Ik vind het dus wel een leuke naam, zeker als je eraan gewend bent. Als ze in engeland geboren zou worden, die naam kreeg en naar nederland zouden verhuizen zou t ook normaal zijn. Een turks of marokkaans gezin die in nederland wonen geven normaal gesproken ook geen nederlandse namen (tenminste hier in de buurt alleen maar namen van hun afkomst, waar niks mis mee is) Dus zou t raar vinden als iemand uit engeland er rekening mee "moet" houden en iemand uit bijv turkije niet.
In mijn top-10 zou de naam Poppy zeker niet voorkomen, en ik vrees ook niet in mijn top-100. Ik zie ook niet echt een volwassene of tiener voor me.
Poppy is in Engeland een gebruikelijke naam maar ook niet bepaald populair. Valt een beetje in de catergorie "Roosje". Ik zou het misschien als tweede naam wel geven maar niet als eerste.. zeker niet wanneer het kind ook in Nederland zal zijn. Rover vind ik een ok naam. In Engeland is de associatie wel een automerk trouwens.. en daar ben ik dan weer niet zo van.
Je moet natuurlijk doen wat jullie leuk vinden. Aangezien jullie een Engelse achternaam hebben vind ik het wel kunnen. Bij Rover moet ik niet alleen aan een dief denken maar ook aan Grover van Sesamstraat hahaha, dus nee die zou ik niet doen.