Ik vind het niet verkeerd, je hoort m best vaak! Voor nl weet ik het niet maarja ik woon zelf in het buitenland dus ikzelf zou me er om die reden niet zo druk om maken.. Is er misschien niet een naam waar je als roepnaam poppy van kunt maken?
Ja, lieve naam! Maar denk dat deze naam idd wel meer voor in EN is en niet voor NL. Alhoewel ik het wel vind kunnen hoor. Maar het wordt dan denk ik wel snel afgekort naar pop, popje etc.
Ik vind het beide namen waarmee de kans heel groot is dat je kind er later mee gepest zal worden ! Dat zou voor mij een rede zijn om het niet te doen !
Poppy vind ik in Nederland niet kunnen. Net als dat Dick geen naam is voor in Amerika. Rover vind ik een hondennaam.
Ik vind het een hartstikke leuke naam, ook voor een kind in Nederland. Net als Fietje, Pien voor een oudere dame (supermooi) vind ik Poppy ook helemaal leuk, ook voor een kind of volwassen vrouw dus. Ik vind het vele malen leuker dan al die rare verzinsels met zoveel mogelijk y-en erin. TS als je een beetje van apartere namen houdt zoals Poppy of Rover; moet je het eigenlijk niet hier delen. Het is logisch dat de meerderheid het niks vindt, anders had Poppy wel in de top 10 gestaan.
Precies! Ik vind poppy leuk en lief. Een goeie vriendin van mij heet zo (zij is 41) rover vind ik ook prima, stoer en jongensachtig
Dit inderdaad! Deze naam wordt op z'n Brits heel anders uitgesproken dan in plat Hollands. Dan krijg je letterlijk een pop-ie.
Leuk! Zeker doen. Ben zelf niet engels anders was het een optie. Mijn gebruikersnaam zegt al genoeg volgens mij weet de helft hier trouwens niet wat het betekend omdat ze het hebben over 'poppen' ed.
Dat komt omdat het nederlandse woord pop er letterlijk in voor komt en niet omdat we geen engels kunnen
Leuk. Anders. En júllie naam. Ideeën opdoen hier begrijp ik, maar meningen vragen? Jullie kiezen toch een naam met een reden. Omdat het past bij jullie, het aanspreekt, iets doet. Ik deel bewust met niemand de naam. Ook niet anoniem ergens. Want het is ónze naam. Wij kozen het met een reden, wat een ander er ook van vindt. Kies wat past bij júllie.
Ja hoor . Ik kom niet elke ochtend uit een ei gekropen en ik weet best dat poppy het Engelse woord voor klaproos is. Maar mijn associatie als ik de naam Poppy hoor is toch echt pop, ondanks dat ik dus prima weet wat het in het Engels is.
Ik vind het een hele leuke naam! Lief, maar het heeft toch ook iets pittigs. Ik kan me voorstellen dat de 100%NL-ers die nog nooit van deze naam gehoord hebben even moeten wennen, maar in Engelstalige landen is het een volkomen normale naam hoor. Ik zou het gewoon doen!
Ik denk dat ze het zelf niet echt zal waarderen als ze volwassen is en gaat solliciteren of ze stelt zichzelf voor.. Ik zou er zelf wel enorm veel moeite mee hebben tenminste inderdaad ; kan niet echt in NL in engeland is het wat anders.. maar dan vind ik t nog niks eigenlijk