Poppy als naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door poppy14, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik noem mijn dochter Poppie als bijnaam, en ook haar lievelingspop heette de eerste 20 maanden zo (toen kwam de wijsneus zelf met "poppetje"). Dus inderdaad Poppie als verkleinwoord van pop. Ik zou er hier dan ook niet voor kiezen.

En Rover vind ik geen naam. sorry. Hoe noem je zijn broertje? Hacker? Dief? Piraat?

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Proest!

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind poppy en rover allbei verschrikkelijk. Ik denk altijd zo, zou ik zelf zo'n naam willen hebben? Ik zou er echt niet blij mee zijn geweest als mijn ouders me Poppy hadden genoemd zelfs niet met een Engelse achternaam. Je bent toch in Nederland en veel mensen kijken toch anders tegen deze naam aan. Maar goed, ieder zijn eigen voorkeur. Als jullie ze mooi vinden dan zeg ik doen.

Rover vind ik trouwens een hondennaam.

4. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Lastig he, leuke UK naam vinden die door Nederlanders ook als normaal gezien word.. Ik vind Poppy erg leuk, maar met een Nederlandse vriend gaat dat hem hier echt niet worden..
    Rover vind ik meer een honden naam, misschien Rovan?

5. Canina

Canina Actief lid

21 feb 2013
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een klein schattig meisje wat Poppy heet vind ik nog wel gaan, maar inderdaad.. een volwassen vrouw?! Zou het zelf vreselijk vinden om zo te heten. Wist je trouwens dat de dochter van Jamie Oliver ook zo heet:)

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik vind het eigenlijk wel een leuke naam. Apart, op een goede manier.

7. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    In het Engels vind ik het leuk, maar in Nederland vind ik het te snoezelig.

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Tsja,dat is jouw associatie dan. Blijkbaar weet je dus niet hoe je het uitspreekt en is je engels niet geweldig. Veel plezier nog in je ei.:D Hoop niet dat ik je ooit in mijn kindersuprise vind.:)

9. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Ik vind het een leuke naam! Als ie voor jullie goed voelt, zeg ik DOEN ;)

10. yem

yem Niet meer actief

Geen leuke namen.

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

OMG, wat een aannames maak jij zeg! Mijn Engels is meer dan prima, en ik weet heel goed hoe je het uitspreekt, maar ben ik nou gek of schrijf je de naam als POPpy, daar zit toch het woord pop in. Waarom doe je zo moeilijk?! Zoals je hier meermaals kunt lezen ben ik echt niet de enige die deze associatie heeft. IK heb die associatie, ondanks dat je het niet letterlijk als poppie, op de NL manier, uitspreekt. Mag ik alsjeblieft, zonder dat jij mij gelijk meent te moeten betichten van "blijkbaar slecht Engels". Tsssss.....

12. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hmm.. Toen ik eergisteren de naam op dit topic zag, moest ik er een beetje om lachen en dacht ik eerlijk gezegd: wat een naam. Nu denk ik, je moet wel ballen hebben om je kind zo te noemen, dus ik zou zeggen gewoon doen als je de naam mooi vindt! Al zou ik m zelf nooit kiezen..

13. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik vind het voor hier in NL ook niks.
    Maar goed als het voor jou DE naam is, zou ik het gewoon doen.

14. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik vind het persoonlijk ook echt geen leuke naam. Maar zoals de meesten al zeggen; het gaat erom wat jij ervan vindt.
    Succes met je keuze!

15. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik heb die associatie eerlijk gezegd ook. Dit is waar ik meteen aan moet denken en dat is een van de redenen waarom ik niet voor deze naam zou kiezen.:)

16. Myrre83

Myrre83 Lid

17 apr 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan nee zou ik nooit doen, word ze mee gepest ben ik bang

17. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Dit dus ;) Doen wat jou gevoel zegt

18. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Ik vind het ook niks sorry!! En maakt niet uit wat de naam betekent en hoe je hem in het engels uitspreekt mensen zullen het toch met de een pop vergelijken

19. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet doen, in NL althans. Denk toch snel aan 'poppetje' of 'pop' ongeacht hoe je het uitspreekt.

20. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Dit. Ik vind het een leuke naam, maar geen naam voor een Nederlands kind.

Deel Deze Pagina