2e hands kraamkado

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden..

ik wil graag jullie mening over het volgende.

een kennis van mij is onverwacht zwanger geraakt en alleenstaand, ze heeft niet veel geld en is iemand die het heerlijk vind om rommelmarktjes en kringloopwinkels af te speuren naar leuke dingetjes...

ze heeft al een paar keer laten vallen dat ze zich best een beetje zorgen maakt over de financien... en dat kan ik best begrijpen...

ik zat te denken om voor haar een mooi kraamcadeau te kopen omdat ze voor mij een prachtig ding voor aan de muur heeft gemaakt voor de kamer van josefien toen ze is geboren... daar heeft ze echt uren werk aan gehad...

maar nu bedacht ik me dat ze misscien veel meer heeft aan een berg leuke 2e hands netjes uitziende kleertjes in grotere maten dan dat ik een duur kado voor haar koop..

maar wat vinden jullie???? is het gepast om als kraamkado 2e hands spulletjes te geven of niet?

gr Jose

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Zelf heb ik er geen problemen mee gehad toentertijd. Ik heb ook echt zo'n beetje álles tweedehands gehad zes jaar terug...

Misschien kun je bijvoorbeeld één nieuw dingetje doen en een aantal tweedehands dingetjes?

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Het gaat toch om het idee niet om wat je precies krijgt, denk dat ze er heel blij mee zal zijn .. Zou ik althans wel zijn als ik weet dat ik financieel krap zit .. ;)

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    nee, maar als het echt gedraagde kleren zouden zijn dan zou ik ze bv niet in papier inpakken enz.
    dan zou ik een leuk speelgoedje kopen voor de kleine als kadootje en de rest gewoon zo geven.
    onze jongste boef paste na geboorte veel van de gekregen kleren niet, hij was gewoon te groot.
    sommige dingetjes geef ik weer door, maar dan doe ik er nog wel iets anders bij, gevoelsmatig voelt dat beter.
    joyce

vind het wel lief dat je zo meedenkt voor je vriendin!!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ik zou het er gewoon met je kennis over hebben. Wat ze zelf liever heeft. Neem aan dat je daar gewoon samen over kan praten, en dan hoeft ze niet precies te weten wat je in gedachte hebt, maar gewoon een beetje. Dus dat je haar bijv laat kiezen tussen een nieuwe wipstoel (of weet ik veel wat, kan ff niks bedenken) of wat tweedehands spulletjes (kleertjes, speelgoedjes, etc). Neem aan dat jullie dan samen er wel uit komen wat ze liever heeft.

Ik zou in ieder geval niet 'onaangekondigd' met tweedehands spulletjes aan komen.

6. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik zou het met haar overleggen, misschien vindt ze het ook wel leuk om iets speciaals/duurs te krijgen omdat ze dat écht nooit zou kunnen kopen. Kleertjes komen er toch wel en 2e hands kan ze ze zelf ook goedkoop vinden.

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oja das inderdaad ook een goed idee..... misschien is er wel iets dat ze echt nodig heeft en eigenlijk niet kan kopen ja.... is niet in m opgekomen...

probleem is denk ik alleen dat ze een groot kado niet zal accepteren.( wel als ik het geef maar niet als ik haar vraag of ze dat wil..).. haar moeder zie ik wel regelmatig...misschien kan die wel ontfrutselen wat ze graag wil hebben

thanx meiden

gr Jose

8. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ik zou ook inderdaad de tweedehands dingen niet als kado (dus ingepakt etc) geven.
    Maar gewoon zo erbij. Doe je een mooi ding en dan de rest erbij.

9. Ik was echt veeeeel blijer met alle grote zakken 2ehands kleding dan met een Nameit setje wat zo'n beetje hetzelfde waard was ;)

Nou vind ik merkkleding sowieso echt afgrijselijk, maar goed.

Ik heb liever dat iemand me 5 euro geeft dan een shirtje van 5 euro, want voor 5 euro koop ik zelf 4 leuke shirtjes op marktplaats ;)

Je kunt het uiteraard best even met 'r overleggen!

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Wij hebben ook van heel veel mensen tweedehands spul gekregen. Niks mis mee en kwam ons heel goed uit.

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Joseetje: Ik zou er persoonlijk heel erg blij mee zijn hoor!
    Sommige tweedehands dingen zien er nog als nieuw uit en zijn soms maar een of twee keer gedragen.
    Dus ik zeg gewoon doen!

12. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Het enige waar ik nu wel aan moet denken is dat ze aan jouw kraamcadeau zoals je zelf zegt heel veel werk aan heeft gehad. Dat is dus 'handwerk met veel liefde' ik snap je beweegredenen wel om iets aan haar te geven waar ze veel aan heeft, maar ik mis een beetje de liefde er in. Snap je? Niks verkeerds aan een zak met kleertjes maar misschien kun je er iets persoonlijks bij doen waarin ook liefde zit.

13. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Ik zelf zou er geen probleem mee hebben. Ik zie dat je in ook zuid-holland woont. Het nog een lichtblauw baby badje met standaard staan. Mag je zo komen ophalen voor je vriendin. PB me maar als je interesse hebt.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind het een lief gebaar iig.
    Maar je kunt ook een mooi, bijzonder kraamcadeau geven en later nog eens een zak met kleren.

15. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Misschien kan je iets groters voor haar kopen maar dan wel tweedehand. Kleertjes is meestal toch niet zo'n probleem of heb ik dat mis? Ik zou zelf geen probleem hebben met tweede hands als et er netjes uit ziet tenminste, je kan het altijd eerst aan haar vragen.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik zou niks kopen maar een cadeaukaart geven van de Hema.

Dan hoef je het bedrag niet te vermelden en kan ze steeds als ze echt iets nodig heeft langs de Hema.

Ik heb ook zo'n kaart gekregen. 50 euro erop. Echt geweldig.

Verder zou ik nu al tweede hands dingetjes aan haar geven. gewoon tussendoor.

17. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik vind het een supr lief gebaar wat je wilt doen :)
    ik zou alleen denk ik geen kleding doen
    meer de grote dingen
    succes met het uitvinden;)

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    toetie wat lief van je... ik zal haar vragen of ze nog een badje nodig heeft... ik laat het je weten

gr Jose

Deel Deze Pagina