Populaire jongensnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Chante, 23 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozewolk87

Rozewolk87 Actief lid

11 apr 2017
    365
    136
    43
    Dit!
    tt

2. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Voor ons was het juist een 'eis' een naam te kiezen buiten de top 20. Moet ik er wel bij zeggen dat daar ook geen naam bij zat die we echt helemaal geweldig vonden én ik in het onderwijs zit en daardoor dus heel veel namen voorbij hoor komen.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit!

4. Aries

Aries Niet meer actief

Voor mij persoonlijk is het een afknapper als een naam heel populair is, maar ik vind het niet gek als anderen er wel voor kiezen. De namen die je noemt vind ik wel tijdloze en geen hypenamen, dat vind ik ook nog wel verschil maken.

5. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Ik hou ook niet zo van top 20 namen. Maar idd als het voor jullie DE naam is zou ik het wel gewoon doen.
    Ik proef bij jullie nog twijfel, dat jullie de namen wel heel leuk vinden maar nog niet DE naam.
    Je kan nog wat verder kijken toch?
    Uit jouw lijst vind ik mats daan en luuk heel leuk. Mats komt denk ik nog het minst voor? Daan is nl al jaaarenlang een top 10 naam, van luuk heb je veel variaties, luc, luke, loek, luca, als je die allemaal bij elkaar telt is het en heel populaire naam ( maar ook heel leuk;)).
    Bram vind ik altijd wat ouwelijk.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Wij hebben een zoon met een populaire naam. Namen als Bram, Daan, Tom etc, zijn al lang populair, dus er zijn relatief veel jongens die zo heten, tussen de 0-20 jaar. Maar ik heb het niet als een probleem ervaren, op kdv zit er eigenlijk al nooit een kindje met dezelfde naam in zijn groep. Op school zal het ook wel meevallen, en anders hoeft het ook geen probleem te zijn!

7. Koon

Koon Niet meer actief

Onze zoon heeft 1 van die populaire namen die jij noemt.
    Van de 320 kinderen op school heeft er nog 1 ander kind die naam. Op de peuterspeelzaal en opvang de naam nooit verder gehoord.
    Ik zou het dus zeker gewoon doen!

8. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Nou hier totaal geen populaire naam gekozen maar op het Kdv waren er 3 en nu op de basisschool ook eentje in zijn klas. Dus ik zou me er niets van aantrekken want uiteindelijk zegt het dus niet zoveel.
    Het gaat erom wat je zelf leuk vind

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ons kindje krijgt ook een populaire naam.
    En dat heeft niks te maken met de meute volgen, maar met kiezen wat je mooi vindt.
    Ik zeg: vooral doen dus

10. Chante

Chante Lid

1 sep 2014
    32
    2
    8
    NULL
    NULL
    Wauw, bedankt allemaal voor de reacties! Heel fijn om jullie meningen te horen en fijn dat jullie zo meedenken. Het lijkt erop dat we er dan gewoon voor moeten gaan inderdaad. Nu nog kiezen welke naam.. :)

Esila vindt dit leuk.
  11. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Zoals al gezegd, gewoon doen wat jullie zelf mooi vinden. De naam die ik al jaren geleden voor een meisje in gedachten had was toen absoluut niet populair. Nu zie ik dat hij de laatste paar jaar ontzettend gestegen is .. tja misschien wordt het wel een top 10 naam o.i.d. Boeit het mij? Niet echt.

Ik heb zelf altijd met minimaal één naamgenoot in de klas gezeten en het heeft me echt minder dan niets uitgemaakt. Heb je meteen een ervaringsverhaal van iemand met een top 10 naam ;)

12. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik zou persoonlijk niet een populaire naam kiezen. Maar Dat komt omdat ik er zelf 1 Heb. Ik weet nog Hoe vervelend het was met zoveel naamgenootjes in de klas Te zitten.
    Maar het is jouw keuze :)
    Ik vind van jouw namen, Luuk de mooiste :thumup:

Deel Deze Pagina