Hallo dames, Wij wilden ons kleine ventje Luka noemen, maar nu zie ik dat die naam echt héél erg veel voorkomt. Laatst zelfs nog een kennis bevallen die haar zoontje zo heeft genoemd. Nu zijn wij opzoek naar een andere jongensnaam. Het lijkt me geweldig als er een Scandinavisch tintje aan zit, ikzelf ben helemaal gevallen voor de naam Lasse. Helaas vriendlief niet... Mijn vraag aan jullie is of jullie willen meedenken naar een leuke, niet te moeilijk uit te spreken Scandinavische jongensnaam. Ik hoor t graag!
-Bjorn -Kaj -Stian/Stan -Sven -Lars -Bor(re) -Jorg -Esben/Espen -Jord -Olav -Odin -Thor -Yorben -Rune -Stach -Turi -Viggo -Jari -Nilo -Timon -Marko -Nils -Tjeld -Torben -Silas -Emil -Otto/Otte -Elias -Axel -Per -Mark/Markus -Stein -Skip -Olan -Sverre -Thorin -Yorick
Misschien: Arne Aron Axel Bernt/Bernd Bjarne Bjorn Ebbe Espen Felix Hugo Ivar Jens Jonas Jorn Kai/Kaj Kjell Leif/Leiv Leo Loke Mats Nils Ole Peer Ralf/Rolf Rune Sten Sverre Thor Tore Viggo
Stian staan bij mij bovenaan (ook op zoek naar een Scandinavische jongens naam), dus die mag je niet meer Wodan, Odin, Runar, Vidar staan ook op ons lijstje. Zelf vind ik Heimir (spreek je uit als Heemier) en Einar (Eenar)ook super stoer, maar vriendlief is nogal kritisch. Ben benieuwd wat het gaat worden Emmaxkus!
Ik zou zelf met deze termijn echt niet meer gaan switchen. Tenzij je een andere droomnaam tegenkomt natuurlijk. Dat een naam veel voorkomt zegt natuurlijk niet dat je hem ook in de naaste omgeving veel gaat tegenkomen. Een kennis met een zoontje met dezelfde naam zou ik ook wel jammer vinden, maar ik zou toch echt niet nu meer switchen. Als je twee weken terug bevallen was dan had hij zo gegeten zeer waarschijnlijk, waarom dan nu zo erg twijfelen?
Als jullie een naam mooi vinden.... why not?! Snap dat nooit zo goed. Als je t al die tijd zo'n leuke naam vind? Zou ik het gewoon doen. In een bepaalde periode hoor je de ene naam veel en over 7 jaar een andere naam weer. Tja kan me er niet druk om maken. Zou het lekker doen!
Ik zou ook niet meer veranderen. Zeker niet met deze termijn. Dan voel je je zo opgejaagd...en maak je misschien de "foute" beslissing. Als dit dé naam voor jullie is, dan zou ik die gewoon geven. Een kindje vind het heus niet zó erg moest hij nog iemand kennen met dezelfde naam. Het allerbelangrijkste is dat het jullie droomnaam is
Ik zou denk ik ook gewoon voor Luka gaan als dat voor jullie de naam is. Anders dacht ik aan Lias. Niet echt scandinavisch, maar een beetje tussen Luka en Lasse in. Emilie
Mee eens. Wij zijn gewoon gegaan voor Sarah. Ondanks de waarschuwingen En na bijna twee jaar nog niet één andere kleine Sarah tegengekomen op kdv, peuterspeelzaal of omgeving. Doen waar jullie hart ligt!
Doen!! Als mijn neefje geen Lukas had geheten, dan hadden wij ws ook Luca gedaan. Nu doen we Luca als tweede naam.
Hier ook een dochter met een top 10 naam, ik ken geen andere Lotte, en ook op school zit er geen enkel meisje dat zo heet. Mijn zoons hebben beiden een niet top 10 naam, en mij oudste zit met 2 andere jongens met dezelfde naam in de klas! Mijn jongste is de enige in zijn jaar tot nu toe, maar er zitten al twee Warre's op school. Dus het is geen garantie. Als Luka jouw naam is, dan moet je niet gaan veranderen. Hoewel ik Arne, Stig en Lars mooie Scandinavische namen vind...
De naam van mijn dochter stond op plek 193 bij de geboorte. Toch zijn er rond haar geboorte nog 2 meisjes met dezelfde naam geboren in ons kleine dorpje. Dus nu 3 meisjes van dezelfde leeftijd met dezelfde naam die eigenlijk niet eens zo populair was. En raad eens...er zit geen enkele Sarah, Sofie en Emma in haar klas, de top3 namen. Tja... Gewoon de naam luka geven dus als jullie dat mooi vinden. Het zegt uiteindelijk niks over hoe vaak je de naam zal tegenkomen.