Populaire naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Loon28, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loon28

Loon28 Actief lid

31 jan 2012
    138
    0
    16
    Hoi.

Nu vraag ik me af mijn vriend heeft al vanaf t begin de naam emma
    Zo uit zijn hoofd bedacht.maar nu twijfel ik zo omdat t num 1is maar vind de
    Naam verder wel mooi,hoor t ook niet vaak hier eigenlijk.

Wat zouden jullie doen.

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Als jullie de naam de mooiste vinden gewoon doen.
    ik kijk zelf niet naar hoe hoog de naam in de top staat

3. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

En Emme dan?

4. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wij hadden twee namen die wij heel mooi vinden, even mooi. Eén heel populair, en eentje niet populair. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de niet populaire naam. Hadden we alleen die ene populaire naam gehad, hadden we natuurlijk wel voor die gekozen. En eerlijk is eerlijk, Emma is gewoon een heel mooie naam!

5. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Een variant zoeken, die minder populair is?

Emily, Aimee, Emmaline, Ella, etc.

Ik zou zelf nooit zo'n populaire naam kiezen.

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Onze zoon heeft de nr 2 jongens naam 2012, maar hier in de buurt nog geen tweede gehoord.
    Niks van aan trekken.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Emma, prachtige naam!

8. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hadden ook Emma en Sofie voor als mn zoontje een meisje had geweest. Als jullie hetbeen mooie naam vinden, zou ik het doen! Zou zonde zijn als je er spijt van krijgt.
    De naam van mijn zoontje is in 2012 ook bijna 500 keer gegeven aan jongetjes, maar ik heb 'm in onze omgeving niet eerder gehoord. Succes met je beslissing.

9. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier ook populaire namen en de 3e krijgt ook weer een redelijk populaire naam. Het kan ons niet zoveel schelen eigenlijk. Wij vinden die namen nu eenmaal erg mooi en blijkbaar zijn er meer ;) Emma is bij ons ook nog steeds een kleine kanshebber naast de naam die we nu hebben gekozen. Vind t een prachtige naam.

10. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een erg mooie naam, maar wij vonden Emmy nog veel leuker! Zo heet onze oudste dus ook. Toen zij geboren was, stond hij niet alleen in nederland, maar in heel west-europa op nr. 1... Ik zou zelf niet zo heel snel een nr. 1 naam kiezen, maar ik vind het helemaal niet raar als anderen dat wel doen, zeker als je het gewoon de aller- aller- allermooiste naam vindt!

11. Loon28

Loon28 Actief lid

31 jan 2012
    138
    0
    16
    Ja daarom en dat zegt me vriend dus ook allemaal wat jullie zeggen haha! Hij had deze naam zonder te kijken of het in de top stond of wat dan ook gekozen... Totdat hij in januari het hoorde op de radio dat hij op 1 stond! Hij zegt nou en, ik vind het mooi zei hij en ik ook hoor maar de twijfel begon toe te slaan haha

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Variant op Emma? Emme, Emmi, Emmily, Ela, Eva, Senna?

13. Derbi

Derbi Niet meer actief

Gewoon doen. Dat hij populair is, bewijst dat het een mooie naam is. En als het dé naam voor jullie is dan moet je het gewoon doen.

14. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Gewoon de naam nemen die je het mooiste vindt.
    Vroeger werd iedereen vernoemd en heette bijna iedereen jan, dan valt het nu wel mee ook al is het de populairste naam

15. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had om mijn 12e al besloten hoe mijn zoontje later zou moeten heten, daar ging geen populariteitslijst mij bij tegenhouden.

16. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Wij kijken juist wel naar de populaire lijsten en houden daar ook rekening mee met onze keuze.
    Amber is niet zo heel populair(hier) maar helaas zit er nu wel een amber bij haar op de creche, dat vind ik zelf niet leuk omdat ze dan met de letter van hun achternaam erbij worden betiteld.
    Zoheeft ieder zijn eigen reden om een naam wel of niet te kiezen.

Als jullie emma echt het mooiste vinden moet je het gewoon doen.

17. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik zou het ook gewoon doen! Als jullie het DE naam voor jullie vinden, dan is de keuze snel gemaakt :)

Wij kwamen er ook pas achter na dat Emma was geboren, maar wat maakt het uit? Het is ook gewoon een hele mooie naam! Verder ken ik hier ook geen Emma..

18. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Zou het gewoon doen hoor, als jullie het een mooie naam vinden!

19. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden al 12 jaar "onze" jongensnaam in gedachten. Totdat een BN-er haar kind zo noemde en de naam ineens erg vaak voorkwam. De hele zwangerschap bezig geweest om een minder bekende naam te bedenken, maar we konden het niet eens worden. Uiteindelijk toch de bekende naam gekozen. Tot nu toe nog niemand in onze familie, vrienden of kennissenkring tegengekomen met die naam. Ook op het kdv en school nog niet. Soms valt het dus mee. Terwijl er op het kdv wel 3 meisjes zijn met de naam Evi, stom toeval.

20. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik kijk zelf niet naar hoe populair een naam is. Alleen naar of ik de naam mooi vind. Ik ken overigens maar 2 Emma's waarvan 1 uit dezelfde woonplaats. Zelf vind ik Emma ook een erg mooie naam!

Deel Deze Pagina