Hahaha ja ik snap wel dat als je echt je naam hebt gevonden en hij staat in bijv de top 10 dan het dan prima is. Ik heb wel wat namen laten vallen omdat ze populair worden maar was dan ook nog niet volledig overtuigd van de naam. Sterker nog! Ik heb nu nog geen naam Hahaha
Sterker nog! Ik heb nu nog geen naam Hahaha[/QUOTE] Sterkte met doorzoeken!! Haha de tijd dringt toch langzaam!
Ik zou het gewoon doen! Onze kleine krijgt waarschijnlijk ook een top 10 naam, het is niet anders. Liever zou ik natuurlijk kiezen voor een minder populaire naam, maar deze vind ik nou eenmaal het mooist Vroeger zat ik in de klas bij 2 Kimberley's. Die meiden vonden het juist superleuk dat ze dezelfde naam hadden en ik was er nog net niet een beetje jaloers op dat zij zo'n speciale band hadden door dezelfde naam! Dat is dus de andere (positieve) kant ervan En zoals gezegd zijn de populaire namen niet meer zo populair als vroeger, in de zin dat de diversiteit veel groter is en het dus al percentueel gezien minder gegeven wordt Gewoon lekker gaan voor jullie favoriete naam dus!
Als het voor jullie de naam is zou ik niet wisselen! Ik ben fan van de naam Luuk. Maar baalde enorm dat hij zo populair was. Het was uiteindelijk niet de naam. Misschien als hij lager had gestaan dat hij dat wel was. Nu hebben we weer hetzelfde met Eva.... Maar gelukkig zijn er nog een paar namen die ik ook prima vind (ook hier weer geen wauw)
Hier zelf een niet veel voorkomende naam en vond dat als kind niet leuk. Gad liever Lotte of Sanne geheten, net zoals de helft van de klas Hier kies ik dus bewust voor een 'normalere' naam. Hoeft niet persé top 10, maar wel herkenbaar voor mensen.
Haha dat is helemaal de tegenovergestelde gedachte Fijn dat er meer positieve ervaringen zijn dan negatieve!
De wauw factor is erg lastig! Heb bij mijn dochter heel lang na de geboorte nog moeten wennen aan haar naam, maar inmiddels echt superblij dat we 'goed' gekozen hebben
Ik zou er gewoon voor gaan. Je hebt met een unieke naam ook kans dat je dezelfde naam tegenkomt. Hier variatie, alles binnen de top 50 volgens mij. Wij hebben gekozen wat we leuk vonden en geen moment gedacht aan populariteit.
Wij hebben 2 keer bewust gezocht naar e3n naam die niet uit de top 50 kwam. Helaas zie ik nu de naam van onze jongste, Fien, in allerlei lijstje voorbij komen.... Dus het kan dit jaar een populaire naam zijn, maar over 2 jaar al niet meer..
Hier geen populaire banen. De jongste heeft een naam die maar 9 keer voorkomt in Nederland. Mijn dochter zit een in een klas van 25 leerlingen. 17 meisjes en 4 jongens die Levi heten. Tja, zal toeval zijn denk ik. Maar wel erg lastig.
Ik zou er gewoon voor gaan. De naam van mijn zoontje is niet zo populair, maar je hoort hem de laatste tijd wel vaker. Voor ons stond deze naam al een jaar of 10 onderhand op nr.1. NO WAY dat ik de naam ging veranderen. Heb op het einde van de zwangerschap wel getwijfeld maar dat waren 10000% de hormonen. Ben zó verschrikkelijk blij dat we bij deze naam zijn gebleven. Eerlijk, al waren er opeens 4 jongetjes in mijn omgeving geboren met die naam.. de naam was van ons! DOEN dus! (nu ben ik wel benieuwd naar de naam)!
Ik heb zelf een populaire naam (niet mijn forumnaam) en had meestal wel anderen met dezelfde naam in de klas. Vond het soms niet leuk, maar ik heb het nooit echt vervelend gevonden. Ik ben blij met mijn naam, het past bij mij en zou geen andere willen. Dus volg je hart en kies de naam die jij mooi vindt!
De nam van mijn dochter stond destijds op plek 195 ofzo dus niet een heel.populaire naam. Toevalog werden er in dezelfde maand in ons dorp nog 2 meisjes geboren met deze naam. Deze.meisjes zitten wel op een andere school inmiddels maar anders hadden ze met zn drietjes in dezelfde klas gezeten. Als ik kijk naar de populaire namen van dat jaar (top 10 jongens en meisjes) dan komt daar maar 1 naam van terug in de 3 kleuterklassen op school. Dus lekker doen zou ik zeggen.
doen! Onze beide kinderen hebben een top 10 naam. Dat ze in de top 10 staan wil niet zeggen dat ze straks bij 4 kinderen met dezelfde naam in de klas komen.
In de jullie hebben nog een punt. Soms heb je een hele bijzondeeee naam en kom je dan ineens vaker tegen. Net als een specifieke auto, als je erop gaar letten zie je ze De naam die we in gedachte hebben kom ik ook eigenlijk niet in onze omgeving tegen.... oké kleinigheidje, achterneefje heet zo, maar die zien we eigenlijk nooit
Gewoon doen! volg je gevoel jullie hebben deze naam en kan jou het schelen dat andere kindjes ook zo heten.
+1 Ik zou dus ook never nooit een top 100 naam aan mn kind geven. Noot: ik moet er wel bij vermelden dat de top 10 ook gewoon mijn smaak niet is. Dus in dat opzicht heb ik makkelijk praten met dat ik mn kind nooit een top 10/top 100 naam zal geven
Ik sluit me bij een hoop andere aan. Kies wat je mooi vindt. Top 10 naam zegt niets. Er zijn bij ons op school wel enkele namen die dubbel voorkomen in een klas, maar dat zijn juist helemaal niet de top 10 namen. En ook niet alle namen in de top 10 komen er voor. En als je een te leuke naam kiest wordt het misschien wel een top 10 naam over 5 jaar, dat kan ook nog .
Ik heb een top 10 populaire naam voor mijn zoon, maar met een Franse/klassieke schrijfwijze i.p.v. Hollands en je hoort hem vaak, maar dan anders geschreven. Geen zelfverzonnen schrijfwijze om het origineel te maken. De naam had ik al heel lang als favoriet, nog voor hij populair werd. Heb nog getwijfeld om wat anders te kiezen, omdat je hem zo vaak begon te horen, maar ik vind hem nog steeds leuk. Zelf heb ik geen heel rare naam, maar je hoorde hem destijds amper. Gaan we verhuizen, kom ik bij een naamgenootje in de klas en nog eentje in de straat had dezelfde naam. Vond het niet erg hoor.