Grappig eigenlijk he... Namen zijn zoiets persoonlijks. De een vindt dit mooi en de ander juist afschuwelijk. En als je iemand tegenkomt en die stelt zich voor. Dan heet die oersoon gewoon zo. Denk je vaak niet eens bij na
Ik zou zeggen volg je gevoel! Jij moet je kindje de rest van je leven zo noemen, dus volg je hart! Maarre... laat je het ons wel weten welke naam het nou straks wordt? Ben erg nieuwsgierig geworden! Succes met de laatste loodjes
De jongste heeft ook een naam die vrij vaak voorkomt. Privé merk ik er niet veel van, op tv zie ik de naam wel eens voorbij komen. Ik vind het niet erg. Het is een mooie naam en er zijn een hoop mensen dat met me eens.De oudste had destijds een naam die je niet vaak hoorde. Maar de laatste tijd zie ik die ook vaker. Het zijn klassieke namen dus dan krijg je dat.
Ik heb zelf een hele populaire naam en kom overal wel iemand tegen die ook zo heet (vroeger in de klas, nu op mijn werk). Heb dit echter nooit als storend ervaren. Wij hebben 3 meiden, van wie er 1 een niet veel voorkomende naam heeft en 2 top 10 namen. Van de bijzondere naam zitten er bij onze oudste 3(!) op haar (kleine) school. De top 10 namen ben ik in onze omgeving nog niet tegengekomen. Dus ik sluit me aan bij wat eerder gezegd is; het kiezen van een wel of niet populaire naam biedt geen garanties. Ik zou me dus niet laten leiden door de populariteit van een naam in een lijstje. Heel misschien wel door populariteit in je omgeving, maar ik zou vooral gaan voor een naam die je mooi vindt, ongeacht of ie veel of weinig voorkomt.
Onze dochter heeft een populaire naam. Had die naam al jaren in mijn hoofd & de laatste jaren was die dus populair. Het heeft me even in twijfel gebracht. In onze woonplaats is deze naam vrijwel niet gegeven. En tja een naamgenoot in je klas is aanwezig. Maar die is altijd aanwezig. Mijn zusje heeft een vrij unieke naam, maar toch een naamgenoot in de klas.
Nu ik er over na denk viel Luuk dus af, toch ook wel vanwege de populariteit... maar nu zitten er 3 Rens'n op school.... zegt dus echt niks nee
Ik ben inmiddels allang overtuigd!! en jullie verhalen bevestigen het allemaal Wel leuk om alle ervaringen te lezen