populaire namen wel of niet?

Discussie in 'Babynamen' gestart door mixje, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eisje26

eisje26 Actief lid

19 mei 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je gewoon moet doen wat je mooi vind! Mijn kinderen hebben niet veel voorkomende namen. Maar bij beide werd er binnen 5 maanden een kindje geboren met exact de zelfde naam. Dit in een klein dorp met 2 scholen. Dus de kans is heel groot dat ze met een naamgenoot in de klas komen. En dit was voor ons juist een rede om niet voor een heep populaire naam te kiezen. Dus populair of niet, het kan altijd!

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier ook geen populaire naam. De meeste namen in de top 10 vind ik niet mooi.
    Wij gaan liever voor een niet veel voorkomende naam zoals de naam van mijn dochter.

3. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen rekening houden met een top 20 naam. Als het jullie naam is gewoon doen. Wij hebben voor dit meisje ook een top 10 naam. Het is gewoon de leukste naam en ons kind verdiend de mooiste naam!

4. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    wij houden daar helemaal geen rekening mee. zelf heb ik een naam die zeer weinig voor komt dus weet ik niet hoe het is als je met nog iemand met dezelfde naam in de klas zit.

onze dochter heeft een naam die je niet zo heel vaak hoort maar die je wel op verschillende manieren kan schrijven.
    onze zoon heeft een naam uit de top 10.

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb zelf ook een populaire naam (in mijn generatie dan) en dat was voor mij een reden om geen populaire naam te kiezen voor mijn kinderen.

6. Luja

Luja Niet meer actief

Hier wordt het wel een populaire naam, vriendlief vond dit DE naam en ik vond hem zelf wel leuk.

DE namen die ik in gedachte had vond hij weer vreselijk, dus blij dat de naam die we hem gaan geven er 1 is waar we allebei blij mee zijn.
    Dat hij populair is maakt mij dan weer echt niets uit, gewoon stiekem hopen dat hij geen naamgenootjes in de klas krijgt ;)

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ja ik houd er absoluut rekening mee, ik vind vreselijk om meerdere in een groep te hebben met dezelfde naam, zelf dat altijd gehad, kwam dan altijd een bijnaam bij.. ( bijv. met zwemmen was er een naamgenoot droeg een bril dus j. bril en j. Badmuts. Grrr of een nadruk werd er gelegd op een andere spelling. Mijn naam was ......ienE, de andere was ........ieN. Ik kies dus liever voor de meest onpopulaire naam dan ( als wij hem maar mooi vinden, zie onderschrift)

Deel Deze Pagina