Populairste namen Sem en Tess

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by dochters, Jan 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heet jouw kind Sem of Tess?

1. Ja, Sem

2. Ja, Tess

3. Nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Hier heeft dochter wel een top 10 naam maar die naam wilde ik al toen ik zelf nog kind was haha oudste zoon heeft een top 20 naam jongste zoon heeft een naam die bijna niet voorkomt. We hebben puur gekeken wat we mooi vonden en niet naar de ranking.

2. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    mijn dochter heet tessa:) we maken er wel eens tess van, maar ze heet tessa

3. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Toch komt deze naam ook wel vaak voor... Ik heet zelf zo en ken in mijn omgeving zeker 4 meiden met dezelfde naam.
    Wel in leeftijd categorie 19-29 jaar.

4. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Mijn dochter heet Tess, nu op de eerste plek maar 5 jaar geleden toen ze werd geboren hoorde je de naam nog amper.
    Overigens zit er nu voor het eerst een naam genootje bij haar in de klas.
    Ik vind het nog wel mee vallen en hoor de naam niet veel in mijn omgeving.

5. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Ja, onze dochter heet Tess Sophie! Gewoon mooi de nummer 1 en 2 :D

Ik heb een tijdje getwijfeld of we wilde gaan voor een populaire naam. Uiteindelijk toch gewoon gedaan omdat deze naam al jaren op ons lijstje stond. Hier overigens verder geen Tess'jes in de omgeving, niet in familie/vriendenkring en niet op het kdv.

Verder kennen we 2 jongetjes die Sem heten. De namen Jayden en Milan zijn hier wel behoorlijk populair, ken er echt meerdere.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Mijn zoon heet Sem en m'n dochter heet Tess 😄

7. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Das toevallig. 2 hele populaire namen dus. :)

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Tim staat op nummer 11 zie ik.
    Mijn oudste kinderen hebben de naam uitgekozen, daarom is de naam voor ons byzonder genoeg.
    De namen van mijn andere 3 kinderen staan er niet tussen.

9. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Mijn dochter heet Tess :D
    En niet gekeken naar de top 10 of iets dergelijks.. Ik had deze naam al vanaf mijn 15e in mijn hoofd voor als ik ooit een meisje zou krijgen.. En gelukkig vond mijn man deze naam ook heel leuk, dus is toevallig!

10. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Onze zoon zijn naam kwam vorig jaar 199x voor (waarschijnlijk anders uitgesproken) en onze dochter 12x

Onze dochters naam is met puntjes op de E maar dat ging niet in mijn handtekening

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze kinderen hebben bewust geen top-10 namen, ook om verwarring bij kinderen te voorkomen etc. Ze hebben beide mooie Franse namen (toevallig eigenlijk) Moet zeggen dat we in eerste instantie als uitspraak Dominiek wilden gebruiken voor de jongste, maar tegelijkertijd werd er in het ZH ook een Dominic/Dominik (jongetje) geboren, en hoorde ik vaker die naam voorbij komen. En kregen toch vaker de vraag of ze een jongen of meisje was. Nu spreken we dus bewust Do-mie-nie-kuh uit om aan te geven dat het om een meisje gaat.

Wel grappig trouwens, wij wonen net over de grens in Duitsland.... en daar zijn de namen Marie (2 Mia/Maria, 3 Sophie/Sofia) en Jonas (2 Elias 3 Alexander) heel populair (landkreis Leer en Emsland)

Share This Page