Londen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Zonnestraal2, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Wat voor leuks valt er in londen te zien en te doen met 2 kleine kinderen. Welk park is echt een aanrader?

Ervaringen en tips zijn welkom.

2. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Niemand?

3. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik heb er zelf gewoond als kind, en helaas voor de echte kleintjes kan ik niks aanraden.. London Zoo is wel heel groot (volgensmij is dat nu gaia zoo?)

Ik weet niet hoe oud hun zijn maar voor kinderen is de Science Museum ook wel altijd leuk.. en leerzaam.. alleen dat ligt net aan hoe klein ze zijn natuurlijk.

Heerlijk picknicken in Hyde Park is wel aan te raden met goed weer!

4. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Hyde park staat inderdaad al op ons lijstje hebben ze daar ook een grote speeltuin?

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben in London aupair geweest dus kan wel wat vertellen. Ik had een kindje van 1,5 en eentje van 2 maanden.

Je hebt in kensington gardens de prinses Diana playground, is een super leuke speeltuin. Heel groot en met een hek eromheen zodat de kindjes niet weg kunnen. Tube halte Queensway is dan de dichtsbijzijnste.

Verder vond ze Natural history museum altijd geweldig. In t weekend niet aan te raden vanwege de gigantische drukte, maar doordeweeks is het vaak hartstikke rustig. Tubehalte south kensington.
    Science museum vond ze ook leuk. Alle musea in London zijn gratis, dus is sowieso leuk om te doen als je er toch bent.

Verder inderdaad lekker door de parken struinen, Green park is leuk. Hyde park ook.
    Als je naar Greenwich park gaat is het de moeite om naar het hoogste punt te lopen. Daar hangt trouwens ook de klok met de Greenwich time. Maar vanaf dat punt heb je een geweldig uitzicht over London.

Qua winkelen is Westfield Stratford geweldig. Is een gigantisch winkelcentrum. Ook hebben ze daar een soort van winkelwagentje in de vorm van een autootje. Zo vond m'n aupairkindje het nooit erg om mee te gaan winkelen :D
    Ook Harrods, Regentstreet en Oxfordstreet zijn leuk om doorheen te lopen.

Het is handig om een oystercard te kopen. Deze kost 5 pond en dit werkt precies hetzelfde als een ov chipkaart. Zo hoef je niet elke dag een kaartje te kopen voor de metro/bus/trein. Aan t eind van je vakantie kan je hem weer inleveren en krijg je je 5 pond terug.
    Deze site is trouwens geweldig, zo kun je je route plannen. Als je rolstoel instelt krijg je te zien waar de liften zijn, is wel zo handig mocht je met de kinderwagen gaan. Plan a journey - Transport for London

Ik hou van London! wij komen er nu nog 4-5 keer per jaar vanwege familie en vrienden, ben verliefd op die stad.
    Mocht je nog vragen hebben mag je ze altijd stellen!

6. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij gaan graag naar de Princess Diana memorial playground in Kensington Gardens, of heerlijk naar Golders Hill park en Hampstead Heath.
    Golders hill heeft een aantal dieren (herten, stokstaartjes, ezels en verschillende vogels)

Deze week gaan we naar de nieuwe play ground in het Olympic Park, die is nog maar net open. (bij stratford)

Science museum is hartstikke leuk, Natural History museum ook, wij komen regelmatig in beide.

Primrose hill voor prachtig uitzicht, maar volgens mij niet echt een playground.

7. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Super bedankt voor jullie reacties hier kunnen we wat mee ik heb alles genoteerd.

Klopt het dat hotels in london zo belachelijk duur zijn iets fatsoenlijks en beetje centraal zit je al aan de 100 of 150 euro per nacht of kijk ik verkeerd?

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja hotels zijn erg duur, toen wij hier nog niet woonden verbleef ik vaak in travelodge of premier inn ofzo, die zijn betaalbaar maar wel heel basic.

9. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Is dat ook geschikt voor een gezin?

10. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Sommige hotels hebben familiekamers, maar niet allemaal.
    Je zou bij booking.com kunnen zoeken op datum en dan het aantal mensen in een kamer aanpassen.
    Heb ooit in een hotel gezeten bij Paddington in mijn eentje op een 4 persoonskamer (ze hadden geen andere vrij en ik had betaald voor een 1 persoonskamer) maar dat was echt enkel goed voor slapen, niet luxe of wat ook.

Travelodge etc kun je het beste via hun eigen site boeken.

11. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Bedankt ik ga vanavond even kijken ernaar

Deel Deze Pagina