Rome- what to do and how?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamanama, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    He meiden,

Ik ga in september 3 dagen naar Rome met mijn man. Wie heeft er tips? Ik ben er zelf al eens geweest, maar mijn man nog niet. Wat moeten we perse zien en zijn er dingen waarvoor we bijv. op voorhand kaartjes voor moeten/kunnen bestellen?

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.989
    113
    Vrouw
    Ben er in 2005 geweest. Wat wij hadden gedaan is bij het vaticaan een rondleiding van de zwitserse garde gereserveerd. Dit moet je echt van te voren doen. Je krijgt dan een rondleiding op en door plekken van het vaticaan die anders verboden terrein zijn voor 'gewone' toeristen. Zo was de paus net overleden en was zn graf nog niet opengesteld voor toeristen, met de zwitserse garde mocht je echter al wel die grafgang in en het graf bekijken.
    Verder zijn de standaard toeristen dingen als het Colosseum en de spaanse trappen natuurlijk altijd leuk!

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    wij zijn er in 2002 geweest. Wat ik me vooral herinner is de chaos in het verkeer.. met de auto is niks maar het openbaar vervoer is ook waardeloos daar. 1001 bussen en totaal onduidelijk welke bus nou wanneer gaat.... Dus ik hoop dat je een hotel goed in het centrum hebt :)
    Ik vond de sixtijnse kapel heel bijzonder en alle egyptische dingen in het vaticaanse museum, daar zou ik nog weleens heen willen.

4. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wij zijn 6 jaar geleden geweest en hebben 3 dagen een nederlands sprekende gids gehad - Prachtig!!!! Echt een aanrader. Dit vrouwtje, studente kunstgeschiedenis, wist ons echt alles te vertellen over de verschillende familie-wapens die je in en op alle gebouwen tegen komt. In de kerken de schilderijen, en muur/plafond schilderingen: Wat het precies betekende, en waarvoor het geschilderd was. Nou noem maar op... Een gids is echt een aanrader, want het leek echt wel een boek waarin we liepen!!
    Verder Pantheon, Coloseum, Spaanse trappen,Trevi Fontijn, de gezellige wijnbarretjes 's avonds, Piazza Navona (volgens mij heette het zo, lang plein met 3 fontijnen), St pietersplein met daaraan/daarnaast de Kerk der Friezen (leuk om even binnen te kijken), De gotische kerk Minerva, en er was ook nog iets te bezichtigen waar zwerfkatten leven... sorry ik weet niet meer hoe dat heet, maar ik ben echt een kattenliefhebster, dus dat vond ik ook erg mooi om te zien.
    Kaartjes enzo, hebben wij allemaal via onze gids gekregen/betaald, dus hoefden we zelf niet achteraan, dat was ideaal. Ook had ze goede tips over leuke, goekope!!, restaurantjes net buiten het hele commerciële gebeuren. Hier eten ook veelal de Italianen zelf.
    Volgens mij hebben we de gids toen geboekt via 'Angel Tours Rome'. Moet je maar even goochelen ;).
    Dat nederlandse meisje werkt daar inmiddels niet meer, ze is afgestudeerd en terug in Nederland.
    Heel veel plezier!!

5. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik heb al even voor je gegoocheld: Angel Tours Rome - English Speaking Tours In Rome

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Gewoon niet zoveel het openbaar vervoer gebruiken. Heel veel bezienswaardigheden zijn gewoon te voet bereikbaar en daarbij is het schitterend om lekker door de stad te lopen. Moet je van verder buiten het centrum komen, neem dan de metro, echt een supermakkelijk systeem in Rome.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij zitten met het hotel bij station Termini.....dus zo op de metro, maar ook diverse dingen te lopen!
    Vaticaan dus alvast boeken, begrijp ik....en Colosseum?

Deel Deze Pagina