Wonen in Heusden

Discussion in 'De lounge' started by mama90, Nov 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama90

mama90 Niet meer actief

Zijn er hier mensen die wonen in oud Heusden? Zo ja , hoe is hetom daar te wonen. De scholen, winkels etc?

2. Bastet

Bastet Niet meer actief

Ik heb daar in mijn tienerjaren gewoond.
    Voor een tiener was het niet echt leuk wonen, alles is ver weg.
    Dus je bent dan echt op fiets, brommer en bus aangewezen.
    Boodschappen deden wij altijd in Drunen, er zat toendertijd (ruim 20 jaar geleden) wel een AH, maar die was niet goed met ongemotiveerd personeel.

Ik zou zeggen, ga even kijken daar.
    Welke scholen er staan, of er nog een bibliotheek is, hoe is de gymzaal, sportvereniging?
    De mensen zijn zoals overal, je kunt het treffen of net niet ;)

Wat ik wel heel leuk vond:
    De wallen (leuk om daar over te lopen en vanaf te gaan in de winter) om Heusden heen.
    Je bent zo in natuurgebied.
    Zwembad redelijk dichtbij (tenzij je verbrand bent, dan is het best een eindje terug :)).
    Rustig wonen, echt een dorp.

3. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

Mar 20, 2010
    3,050
    0
    0
    Ben er opgegroeid, maar ben blij dat ik er weg ben.Vooral omdat er veel criminaliteit in het dorp is. Niet dat je niet over straat kunt ofzo, maar er woont een bepaald slag mensen zal ik maar zeggen...
    Er is één supermarkt en ook in Heusden vesting zijn weinig winkels. Je hebt een bakker en een groenteboer, maar verder kun je weinig halen.
    Een bibliotheek is er inderdaad en er zijn twee scholen: een is vorig jaar ontstaan uit de katholieke en de openbare school die zijn samengevoed en de andere is er een voor speciaal basisonderwijs.

Mag ik vragen waar je nu woont en waarom je naar oud heusden zou willen? Het is er betaalbaar, maar ik denk dat je in Drunen of Vlijmen ook best iets betaalbaars kunt vinden en dat je daar net wat beter zit.

4. mama90

mama90 Niet meer actief

Ik woon nu in Vught, en we willen er alleen heen omdat we groter willen wonen en de enige optie op dit moment woning ruil is. En zijn e veel buitenlanders? Die problemen veroorzaken bedoel ik dan?

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

Mar 20, 2010
    3,050
    0
    0
    Er zijn er heel veel. Ze veroorzaken niet direct problemen, maar héb je er problemen mee dan kun je beter uitkijken. Persoonlijk denk ik dat Vught fijner wonen is hoor, maar misschien kun je inderdaad gewoon eens gaan kijken dan merk je wel wat voor gevoel je erbij hebt.

6. mama90

mama90 Niet meer actief

Hmm daar was ik dus al bang voor, want ik heb wel twee kinderen en wil wel in een nette buurt wonen.

7. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Sorry hoor maar hoeveel jaar geleden is dit??

ik woon er nu zon 5 jaar. heb altijd in Vlijmen gewoond. Nog nooit problemen gehad met de mensen hier. dat ligt denk ik groten deels aan jezelf.

er is indd een "gewone" supermarkt. maar die is verhuisd en een heel stuk groter geworden. verder zit er in oud-heusden ook nog een pleintje met buitenlandse winkeltjes..als 't goed is zijn ze er nog maar ik twijfel beetje ;) er zitten 2 basisscholen en indd een bieb. Voetbalveld ligt dichtbij met een klein speeltuintje + friettentje, tankstation en tandarts.

Heusden vesting is een heel stuk groter dan groente boer en bakker..?? er zit een drogist, leuke winkeltjes voor kinderkleding, wat sjiekere zaakjes voor volwassenen en tadaa ook een supermarkt.

Zeg je sirieus vlijmen beter dan heusden? daar loopt net zo veel crimineel & donkere mensen rond.

ik woon in het gedeelte waar ze dit jaar een kasteel gebouwd hebben.. word er erg mooi en de straten zijn nieuw gelegd. vind het heerlijk om te wandelen / fietsen door de veste. :)

8. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    Ik denk dat je die dingen (crimineel, buitenlands etc) tegenwoordig overal heb. en vooral aan je eigen instelling ligt. zoals ik al eerder zei heb nooit problemen gehad hier, zwaai en lach na iedereen.. Overburen zijn buitenlands, mijn dochter speelt gewoon met hun dochter. maar goed.. jij moet er wonen en er een fijn gevoel bij hebben, dus kom indd eens kijken.. haha ;)

9. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Er wonen ook leuke mensen zoals ik hihihi

10. MamaVanGilani

T castellum is echt kei mooi geworre!

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    De enige ervaring die ik met Heusden heb, is dat mijn man trainer is van de jeugd van de voetbalclub. Ik hoor hem nooit negatieve dingen zeggen over de jongere, ouders of wie dan ook. Dus het lijkt mij best wel meevallen.

12. mama90

mama90 Niet meer actief

Ik denk dat ook overal wat is. Ik wil gewoon dat mijn kinderen goed kunnen opgroeien. Iemand die toevallig iemand kent uit de van delenstraat? Zoja, wat voor huizen zijn het? ( die met garage)

13. MamaVanGilani

Van deelensstraat is een mooie straat! Wonen ook veel nette mensen. De huizen.zijn mooi, vooral als ik die voor me heb net garage! Mijn nichtje heeft daar gewoond! Mooi stuk om te wonen.

14. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Ben er regelmatig geweest. Niks mis mee hoor. :)

15. mama90

mama90 Niet meer actief

Dit is het huis! :) Die met garage inderdaad, ben alleen zo benieuwd hoe het er van binnen uitziet.

Attached Files:

16. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Ziet er leuk uit mama! Woon je nu ver van oud heusden vandaan?

17. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    indd leuke huizen!! :)
    mag je niet eens gaan kijken voor dat je definitief beslist?

18. mama90

mama90 Niet meer actief

In Vught, dus word helemaal opnieuw beginnen. Jawel morgen gaan we kijken, maar ben te nieuwsgierig haha

19. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    hahaha nog even geduld.. ;)

20. MamaVanGilani

Zijn.hele ruime huizen. Mijn nichtje woonde om de hoek! Die hadden een ruime tuin ook! Ben benieuwd wat je er van vond!

Share This Page