hoe zouden jullie dit uitleggen?

Discussie in 'De lounge' gestart door bloemetje1, 5 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    Ik heb een schat van een buurvrouw met 3 grotere lieve zonen.
    vanmiddag was ik op bezoek en heeft ze me iets verteld waar ze erg mee zit.
    Haar oudste zoon van 20 blijkt bij ex een zoontje te hebben van nu 6 maandjes,maar ze durft het voor vreemde reacties tegen niemand te vertellen zelfs haar 2 eigen zonen weten het nog niet.
    ze vroeg hoe ik zou reageren? en of ik nu boos was dat ze het nu pas vertelde,maar heb meteen gezegd dat ik uiteraard niet boos ben!
    zelfs tegen familie en haar goede vriendinnen heeft ze nog niks verteld en nu durft ze niks te vertellen voor boze reacties dat ze niets eerder heeft verteld. moeilijk!
    hoe zouden jullie hierop reageren tegen familie?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou verbluft zijn door zoveel onzekerheid. En 'lieve zonen' die elkaar niet eens vertellen dat ze een kind hebben? Gek.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik vind de familiebanden behoorlijk gestoord. Ik bedoel, de broers die niet eens weten dat ze al een half jaar oom zijn?? Apart verhaal.

4. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ja ik vind hun lieve jongens! altijd aardig en rustig zo bedoel ik!
    ik vind het ook moeilijk,zou ook niet weten hoe ze het nu kan vertellen tegen andere familieleden misschien op een leuke manier brengen? zou haar graag tips geven maar weet zelf niet hoe.

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik zou "blij"zijn dat ze het jou heeft verteld. Dat ze jouw als buurvrouw in vertrouwen heeft verteld. Ik kan mij voorstellen dat er een rol van schaamte is.

Ik zou het hoe moeilijk dan ook wel open kaart spelen

6. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Ze verteld het jou wel maar haar gezin en familie niet?! Bizar...

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    inderdaad meisje ze zei ook ik loop al 6 mnd. hier mee en durf het gewoon tegen niemand te vertellen! ze was zo blij dat ze het al tegen mij heeft durven vertellen!

8. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Maar het is toch niet aan haar om het te vertellen maar aan haar zoon?

9. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik denk dat het er nu gewoon ineens uitkwam,en hoop dat het nu ook voor de andere familie en iedereen bekend word.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat denk ik ook... maar in haar gezin kan zij wel degene zijn die tegen haar zoon zegt: Ik weet het en ik wil het niet geheim houden binnen ons gezin. Dus jij verteld het, of ik het vertel het. Dit soort geheimen horen er in een gezin niet te zijn denk ik.

Maar ik kan me niet voorstellen wat de reden is, waarom het een geheim is???

En als buurvrouw tegen buurvrouw zou ik denk ik vooral haar steunen, feliciteren misschien met het feit dat ze oma is? Hoe moeilijk de omstandigheden verder mogelijk ook zijn... steunen met het mogelijk gemis van haar eerste kleinkind...

11. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Waarom zou jij boos moeten zijn? Ze is jou toch helemaal niets verschuldigd?

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Waarom schaamt ze zich ervoor dat ze een kleinkind heeft?
    Vind het heel vreemd, je eigen gezin weet het niet eens maar het wel aan de buurvrouw vertellen 🙈

Om op je vraag terug te komen, ik zou me zwaar beledigd voelen als mijn zus een kind heeft waar ik niks van weer, en ik zou me afvragen waar het mis gegaan is in de familie dat we zulke geheimen voor elkaar moeten hebben :(

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Vreemd. Heerst er misschien een zware roddelmentaliteit in jullie dorp? Of is de baby misschien niet in de meest liefdevolle omstandigheden verwekt? Of betreft het een zwaar christelijke familie o.i.d.?

Anders zie ik eerlijk gezegd ook geen reden dit zelfs binnen je eigen gezin geheim te houden...

Geen tips verder.

14. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Vreemd inderdaad.

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik vind dat broer dit aan zijn andere broers moet vertellen. Het is toch zijn kind? Hij heeft ook een kind kunnen verwekken, dan kun je het ook vertellen, lijkt mij.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou haar adviseren om zich over de schaamte heen te zetten, want ze schaadt daar alleen maar de relatie met haar zoon en kleinkind mee. Hoe meer mensen ze het vertelt, hoe normaler ze het zelf gaat vinden. Althans, bij mij werkt dat zo.

17. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik denk inderdaad schaamte,daar zoon dus nog gewoon thuis woont,en deze vriendin was maar van korte duur en zij was pas 17 of 18 geloof ik?
    haar andere zoons zijn 17 en 18.,ik denk zelf ook dat het er toch uit moet komen,ook voor haar zelf trouwens zou dit een hele opluchting zijn geloof ik.

18. jupke

jupke Niet meer actief

Maar ze hadden toch een relatie toen ze zwanger werdt neem ik aan? Dan vertel je zoiets toch aan familie. Zeker je broers.

Schaamte brengt je nergens. Zo zie je maar weer. Nu 6 mnd verder wordt het probleem alleen maar groter door niets te zeggen.

19. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Het beste advies is: meteen vertellen aan iedereen! De reacties zijn mss in het begin even moeilijk maar uiteindelijk is haar gezin er beter mee af. Dit is niet iets wat je geheim wil en kan houden. Het kindje is er immers. Als het geen geheim meer is kan ze mss ook een beetje oma zijn.

Ook meteen een goed signaal naar de jongere broers om vooral bescherming te gebruiken!

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zou dus niks zeggen. Het is echt niet gepast dat jij dit wereldkundig maakt! Er is je iets in vertrouwen verteld hou dat zo.
    Wel kun je je buurvrouw aansturen hierin en haar duidelijk maken dat schaamte hierin niet van oepassing is. Zij herft deze keuze gemaakt Emmy aan haar om het uit te leggen.
    Je kunt alleen zorgen dat je haar luisterend oor bent.

Deel Deze Pagina