Niet goed voelen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wensje29, 27 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje29

    Wensje29 Lid

    5 aug 2014
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

    Wie voelt zich ook niet goed na de bevalling? Het ging opzich goed de eerste weken maar daarna geniet ik nergens van. Veel paniek en angstaanvallen en benauwdheid ik denk dat ik tegen een postnatale depressie zit.

    Wie herkent zich hierin?
     
  2. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik heb wel last gehad van stemmingswisselingen maar herken de aanvallen niet. Ik zou toch even advies inwinnen, mocht het een postnatale depressie zijn ben je er op tijd bij. Het kan ook zijn dat je moet wennen aan alle indrukken, slaaptekort etc...sterkte!
     
  3. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ik herken het helemaal. Ik had het alleen gelijk na de bevalling. Ons eerste zoontje huilde heel veel. Veel last van krampjes en denk ook dat hij mij aanvoelde. Ik heb er heel veel over gepraat met de kraamhulp en uiteindelijk was het ook bekend bij het CD. Ik was echt heel ongelukkig kon niet blij zijn en kon op een gegeven moment ook niks meer hebben. Was oververmoeid. Gelukkig is het na een paar weken weer goed gegaan. Ik moet wel zeggen dat ik het eerste half jaar wel heel pittig vond.

    Praat er over met de mensen om je heen. Vertel ze hoe je je voelt probeer even tijd voor je zelf te nemen. En als je je zo blijft voelen zoek hulp. Ik wil je heel veel s6 wensen
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik heb ptss opgelopen na de eerste. Sliep s nachts amper omdat ik alles bleef herbeleven. Heb ook pas heel laat hulp ingeschakeld, pas na zijn eerste verjaardag nadat ik instortte omdat ik alles opnieuw herbeleefde toen schoonzus zwanger raakte.
    Paar sessies met de psych voor emdr en ik was weer mijzelf :)
     

Deel Deze Pagina