Portio zeer sacraal, niet verstandig om dan in te leiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door vlinderCN, 28 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Mag ook jij zelf een datum bepalen ( mits er plek is natuurlijk)?
    Hoe ver ben je nu precies?
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja er is eigenlijk totaal geen reden hoor, alleen dat ze hier in de omgeving hebben gezegd dat je beter met 39w kunt inleiden als je 40 jaar bent. Terwijl ik dat van andere 40 plussers helemaal niet gehoord heb. Dus keus is aan mij óf en wanneer ik het wil.
    Ik ben door mijn miskramen wel wat angstiger geworden dus laat het zeker niet tot 41w lopen..maar ja wanneer wel. Ik ben nu 38+5 (maar volgens eisprong 38+1 dus daar zitten ook nog 4 dagen tussen). Zolang de baby veel beweegt en vruchtwater voldoende is, zie ik eigenlijk geen reden om de natuur niet zijn gang te laten gaan.
     
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik had wel ontsluiting maar geen verweekte baarmoedermond die nog naar achteren lag. Wel dik 2 cm ontsluiting. Begonnen met een ballon die er vanzelf uit kwam toen opwekkers en uit eindelijk in 6 uurtjes bevallen.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Was ik vergeten, de baarmoedermond bleef erg hoog, vlak voor uitdrijving kon ze ook met moeite erbij komen om ontsluiting te voelen. Ook was t een drama om bloed af te nemen van zijn hoofd dmv sneetjes, hij geeft 7 littekens ervan. Hoofd ging gewoon vrolijk omhoog, zo los lag hij nog. Ik moest persen zodat zijn hoofd goed voor de exit bleef liggen en ze weer konden snijden brrr 20 minuten geduurd. Hij lag écht hoog en droog, dat ze t een wonder vonden dat hij in 8 minuten eruit is geperst

    (Blijft ook maf, bij de eerste gestart met primen 39+2 en 39+3 geboren. Ik had binnen 12 uur al voldoende ontsluiting maar ze deden standaard bevalling pas vanaf ochtend. En vanwege drukte moest ik wachten tot de middag zelfs. Ziekenhuis bij nr2 controleerde mij ook nog om 23:00, had ik voldoende ontsluiting waren ze dan al gestart)
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Heel verstandig , volg je eigen gevoel :) uiteindelijk bepaal je zelf ook :)
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ingeleid met 36.6 op avond ballon.
    Had volgende dag niks gedaan....om 7u gel.... Gebeurde niks. Om 15u dubbele dosis gel en toen kreeg ik weeën.
    Ochtend erna om 7u 3cm ontsluiting, vliezen geprikt en uur gewacht. Weeën kwamen niet goed stevig op gang dus aan het infuus.
    Om 15u nog steeds maar 4cm ontsluiting. Ruggenprik gekregen. Om 15.45u volledige ontsluiting en mocht gaan persen.
    Na een half uur wilde de gyn een ks doen. Ik wilde toch het liefste natuurlijk bevallen... Dus nog half uur geperst. Helaas paste zoontje niet door m'n bekken en dipte z'n hartje. Om 17u is zoontje middels een ks geboren.


    Hier duurde het dus heel lang... Maar mijn lijf was ook nog lang niet aan bevallen toe.
    Toch moest zoontje eruit ivm aantasting placenta door mijn zwangerschapsdiabetes.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Bedankt dames! Gelukkig ongerust voor niks want ben gisteren gewoon spontaan bevallen van onze zoon. Zaterdag nog check gehad en had 2cm, gestript en besloten om het nog week aan te kijken. Maar meneer kwam volgende dag al. Bevalling duurde zo'n 4 uur totaal, gelukkig maar want kon het alleen maar weer uitschreeuwen vd pijn door rugweeen.
     
    Claudia88, AvdY, Muisje2016 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    gefeliciteerd!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Van harte gefeliciteerd!!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik ben bij de eerste ingeleid op 39+5. Bij mij begonnen ze met een vaginaal tabletje. Ik had nog 0,0 ontsluiting en baarmoederhals nog niet verweekt, dus ze verwachten 3 tabletjes (is 3x3 uur) nodig te hebben om 3 cm te krijgen. Maar na 1 tabletje had ik meteen 3 cm en kon ik aan de wee-opwekkers. Die deden niet zoveel dus na 4 uur een ruggenprik gehad en daarna vloog ik door naar 10 cm. Helaas lukte alleen het persen niet goed en door hoge koorts en wegvallen hartslag is hij met vacuum en knip gehaald. (Later bleek infectie met streptokokken B en ik ook een infectie, dus beiden in het ziekenhuis blijven.)

    In totaal 10 uur vanaf dat eerste tabletje tot de geboorte :)
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  11. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Oh lees nu dat je al bevallen bent, gefeliciteerd!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  12. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Fijn dat het toch spontaan is gegaan. Gefeliciteerd!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  13. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    vlinderCN vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  15. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Nou, ik kreeg na de derde portie pillen flinke weeën en voor mij was dat toch echt wel al een deel van de bevalling hoor.

    Met 3cm hebben ze toen mijn vliezen gebroken, maar achteraf gezien vad ik liever gehad dat ze dat niet hadden gedaan. Ervoor waren de weeën handelbaar, erna kwam ik in een weeënstorm terecht (positief kantje: anderhalf uur later had ik volledige ontsluiting).
     
  16. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Van harte gefeliciteerd!! Wat fijn dat t spontaan op gang kwam en alles goed is gegaan! Goede kraamtijd gewenst!
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Succes met je volgende cryo, hopelijk een plakker.
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  18. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Dankjewel, wat lief! Ik moet mn onderschrift nog aanpassen: Helaas 2e cryo niet goed ontdooid... net gehoord dat we op de wachtlijst komen voor nieuwe ivf-poging. Waarschijnlijk pas in januari aan de beurt :(

    Hoop dat jij lekker gang genieten van je zoontje!
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh shit :( dat is erg verdrietig en balen dat je zo lang moet wachten (understatement). Duim dat je toch eerder kunt starten wellicht en dan weer een goede verse plakker net als je zoon. Sterkte.
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  20. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Het zegt opzich helemaal niks hoe het er nu voor staat. Ik heb met 36.0 nog een echo gehad compleet staande bm helemaal mooi lang daarna kort gevoeld niks nada. Volgende dag meldde de kleine zich spontaan, voor iedereen eigenlijk onverwacht. En helaas is het verder ook niet te voorspellen hoe het loopt. De ene inleiding is binnen een paar uur gedaan en vergt alleen vliezen breken de andere doet er zo 5 dagen over en helaas is day van te voren ook echt slecht te voorspellen.
     

Deel Deze Pagina