Iets doen wat ik heel moeilijk vind

Discussie in 'De lounge' gestart door kkatinka, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Hoi,

Ik ga (denk ik) iets doen wat ik al heel lang wil. Graag jullie visie (en een beetje aanmoediging, haha).

Ik woon inmiddels al drie jaar samen met mijn man, in onze flat. Al vanaf het begin hebben wij last van de bovenbuurjongen. Hij is bijna de hele dag thuis (ik sinds 22 weken ook) en luistert vaak harde muziek en nodigt vaak vrienden uit. Vannochtend bijvoorbeeld was er van 11 tot 11:45 uur harde muziek. Toen stopte het weer even. Nu hoor ik dat ze weer zijn beginnen.. Het beheerst mijn hele dag. Over precies twee jaar hebben we de mogelijkheid om te verhuizen.

Nu sprak ik dus zojuist een man van de woonorganistatie, die over deze wijk gaat, en wilt helpen met de overlast verhelpen. (Ik denk door bemiddeling)

Maar dan moet ik dus wel een klachtenbrief schrijven over mijn buurman.. Die nogal intimiderend kan zijn. En die ik bijna elke dag wel tegenkom voor de deur.
    Mijn man staat ook niet echt achter me. Hij vind de muziek ook erg vervelend, kaar hij werkt fulltime, dus heel veel is hij niet thuis. Doordeweeks is mijn man ook vaak weg. Hij wilt gewoon de lieve vrede bewaren met de buren en zegt dat het ook gewoon erg gehorig is hier (klopt zeer zeker ook!!! Maar muziek op hard zetten is dan niet echt een goed idee)

Ik vind dit echt heel moeilijk.... Vraag me ook af in hoeverre bemiddeling echt helpt. Veel geluiden van ze zijn ook gewoon leefgeluiden (ze leven gewoon hard, ze schreeuwen ipv praten, drinken alcohol en schreeuwen dwn van het lachen, ik hoor letterlijk alles wat ze zeggen etc)

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Aan de ene kant snap ik dat je er iets aan wilt doen, maar ik snap je man ook wel. Wat zijn de tijden dat hij zulke harde muziek luistert? Hier namelijk ook zulke buren, en op sommige momenten denk ik; nu ga ik er naar toe. Maar op andere momenten denk ik weer; ach, het is steeds maar eventjes en niet heel de dag door. Het merendeel hier dus gelukkig geen last. Ik weet dus niet hoe dat precies bij jullie is?

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ben je al bij je buurman geweest?

4. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Een gemiddelde dag:

12:00-13:00 harde muziek
    14:00-14:30 harde muziek
    19:00-totdat ik in slaap val harde muziek + vrienden uitgenodigd

Maar aangezien ik nooit weet wanneer het weer stopt, kan ik alsnog niet denken van "och, het is maar een uurtje". En als de muziek dan uit si dan hoor ik ze lachen, gieren en brullen. Dus echt rustig is het weinig. Geen idee met zijn hoevelen ze erboven zijn. Officieel woont er maar 1 jongen.

Want een andere dag kan de muziek ook weer van 11uur tot 17uur zijn.. En in het weekend vaak heel de dag, maar dan ook echt hard.

Ja ben al vaker langs geweest en man wekelijks, zelf durf ik niet meer te gaan omdat hij laatste keer echt heel boos was geworden.. Zeker nu ik zwanger ben ga ik dat risico niet meer nemen. Maar manlief stuur ik wekelijks wel naar boven.

5. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Misschien zou je eerst eens, voordat je meteen een klachtbrief schrift, naar hem toe kunnen gaan en hem vriendelijk verzoeken of hij een beetje rekening wil houden met de harde muziek. Komt denk ik wat beter over! Dat hoeft dan totaal niet aanvallend over te komen, een klachtbrief zal dat waarschijnlijk wel zijn!

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.299
    11.902
    113
    Ik zou eerst naar hem toe gaan. En dan uitleggen dat je nu thuis bent en last hebt van de muziek. Vraag hem gewoon of hij rekening met je wil houden zeker met het oog op de baby die straks komt. Die moet straks slapen. Als die dat niet kan gaat die veel huilen en daar heeft hij dan weer last van.

7. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Blijkbaar hebben jullie allebei geprobeerd een normaal gesprek met hem te voeren en dat helpt niet.
    Dus ja dan zou ik wel bemiddeling inschakelen en een klachtenformulier invullen.

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Moeilijk...heel herkenbaar ook. Wij hadden bovenburen, een familie die ook heel veel lawaai, maakte enorme rotzooi (luiers lagen open en bloot op de galerij) en vernielden andermans spullen. Buren die geprobeerd hadden in gesprek te gaan werden direct met de dood bedreigd :$ ik was ook zwanger toen. Mijn vriend wilde hen ook gaan aanspreken omdat hij niet kon slapen door het lawaai. Maar ik heb hem tegengehouden. Vriendlief werkt vaak 's avonds laat en dat betekent dat ik dan alleen thuis ben. Vond ik eng.
    Iedere avond ook allerlei creepy types die in en uit liepen. Uiteindelijk zijn ze na heel veel gedoe uit het huis gezet.
    De enige tip die ik kan geven, is wat wij zelf gedaan hebben, anoniem de wijkagent ingeschakeld. Misschien vind iemand dat laf, maar deze mensen waren echte criminelen (bekende familie).

Deel Deze Pagina