Hallo, Mijn moeders portomonee is vandaag gestolen op de haagsche markt (ik heb sowieso hekel aan denhaag en de volk daar:x). Helaas is dit de 2e keer. Er zat ook nog eens 400 euro in haar portomonee, me ma kon wel janken toen ze er achter kwam. Wie weet of we via een verzekering het geld terug kunnen krijgen?. We hebben aangifte gedaan en er waren vandaag meer dan 20 aangiftes gedaan van diefstal op de haagsche markt. Alle 20 waren de portomonees gejat. Erg joh!! Ik vind het zo zielig voor me moeder, dat was nl haar oa vakantiegeld. Ze gaat volgende week met vakantie en is enorm verdrietig. Daarom wil ik via een verzekeraar het geld terug krijgen, mits dit mogelijk is natuurlijk. Wie weet of dit mogelijk is. Groet, Mamavyas
Je krijgt waarschijnlijk geen stuiver terug van de verzekering. Want iedereen kan wel zeggen dat hij of zij een x- bedrag in zijn portomonnee had. dat kun je nooit bewijzen helaas.
jemig wat sneu zeg! echt balen gewoon hoop dat het je gaat lukken maar zal wel niet zo makkelijk gaan.. mensen beseffen helemaal niet wat je een ander aan doet! zo is mijn man zijn portomonee een keer vergeten in het vliegtuig en toen hadden de medewerkers hem dus gevonden en werd ie in het hotel terug gebracht maar wel met 200,- minder erin want er zat 500,-.. nou fijn personeel zeg!
Me moeder kan bewijzen dat ze het geld in haar portomeen heeft, ze heeft het gepint en toen in haar portomonee gestopt. Alleen weet ik niet of dit voldoende is.
Denk niet dat je iets terug kan krijgen. Leuk dat ze het gepind heeft, maar wie zegt dat ze het niet gewoon heeft uitgegeven? Voor een volgende keer de porto maar wat beter wegstoppen... Wel super balen! Vreselijk dat mensen spullen van anderen jatten.
Je hebt geen bewijs he. Je komt van de markt, ze kan prima de 400 euro daar uitgegeven hebben. Maar wie niet waagt, wie niet wint. Je kan het altijd proberen, maar hou maar rekening met niks.
Jeetje das veel geld. Persoonlijk zou ik dat nooit op zak durven hebben. En zeker niet in de drukte als een markt. En volgens mij maakt t niet zo uit in welke stad deze is. Vrees dat je niets terugkrijgt. Toch balen.
Vind het heel rot voor je moeder, maar vind dit wel een beetje generaliserend! Hoop dat je moeder het geld enzo nog terugziet!
Toch jammer dat "volk" gelijk iedereen slecht is, ik woon zelf in den haag en vermijd echt de haagse markt het staat er jammer genoeg om bekend dat er veel word beroofd zo ook in de stad. Denk niet dat de verzekering er iets mee kan doen. Maar waarom zoveel geld op zak vraag ik me dan ook af? en de volgende keer echt goed weg stoppen maar daaar heb je nu niks meer aan
Ik woon ook in den haag en de markt staat er helaas om bekend. Maar ook al doe je aangifte en heb je een pinbon... je kunt het voor de verzekering net zo goed hebben uitgegeven dat valt niet na te gaan. Daarom denk ik dat je geen stuiver zal terugzien. Rot genoeg natuurlijk want het is een hoop geld. Moet zeggen dat ik zelf ook niet snap wat je met 400 euro op een markt wilt doen, blijft het natuurlijk wel zo dat mensen gewoon van andermans spullen moeten afblijven!
Natuurlijk zal je geen stuiver terug zien, dat is toch hartstikke logisch? Ook snap ik niet waarom je met zoveel geld opzak naar deze markt gaat. Natuurlijk is het hartstikke sneu maar het was ook niet heel handig van je moeder.
Tja, via welke verzekering zou je het willen claimen??? Er is geen verzekering die dit dekt. Daarnaast sluit ik me aan bij mijn voorgangers. Niet echt handig om met zoveel geld naar een markt te gaan. Markten staan er nou eenmaal om bekend dat er veel zakkenrollers rond lopen. Maakt niet uit of het Den Haag, Amsterdam of weet ik welk wat voor dorp is. Dus "dat volk", neem aan dat je hier zakkenrollers mee bedoelt, loopt overal. Maar goed, vind het wel lullig voor je moeder maar daar koopt ze nu niets voor.
Ja het is heel vervelend voor je moeder ,absoluut. Los daarvan denk ik dat ze echt beter haar portemonnee moet wegstoppen ,je schrijft namelijk dat dit al haar 2e keer is. Ook erg jammer dat je gelijk al "het volk" daar slecht noemt. En er is helaas geen verzekering die dit dekt.
Oh dat is ook heel vervelend. Maar je schrijft dat de mederwerkers hem hadden gevonden en terug gebracht en er 200 euro uit hadden gehaald. Wie zegt dat hun het geld er uitgehaald hebben? Had wel een passagier kunnen zijn en de mederwerkers die de portemonnee daarna hebben gevonden.
ja idd, je mag nog blij zijn dat je je porto terug hebt met al je pasjes, zeker als je hem zelf hebt vergeten. En dat er geld mist is natuurlijk erg k*t maar de rompslomp om alles opnieuw aan te vragen of te blokkeren bleef je iig bespaard. Verder kan iedereen dat geld natuurlijk er uit pikken, wat mijn voorgangster ook al zegt.
Ik vind den haag ook niet leuk maar daarom ga ik er ook nooit heen om te stadten... Dus snap ten eerste al niet dat je daar heen gaat als je het een kut stad vind. Ten 2e heel rot hoor voor je moeder maar moet me bij de rest voegen wie neemt er in hemelsnaam nou zoveel geld mee de straat op en zeker naar een markt. En wat een verzekering betreft ik denk dat die je heel hard uitlachen zo kan ik ook wel veel geld krijgen....
Tsja.. het meeste is hier al een beetje gezegd.. Jammer dat direct heel Den Haag in jouw ogen slecht is.. en als je weet dat de Haagse markt erom bekend staat dat er vaak gestolen wordt.... Dan neem je toch niet zo'n heel groot bedrag mee in je portomonnee.. Vind het eerlijk gezegd een beetje dom..
Nou dat geld krijg je dus echt niet terug van een verzekering, ik sluit me aan bij zovele hiervoor mij die zeggen dat je niet kan bewijzen dat je het geld niet hebt uit gegeven, ik denk idd dat ze denken bij de verzekering '' tuurlijk, wie gaat er nou met dat bedrag de markt over '' denk dat je er naar kunt fluiten .. En waarom in hemelsnaam met 400 euro over een markt lopen ?? Begrijp me niet verkeerd want ik vind het echt heel erg voor je moeder maar ik begrijp het gewoon niet, was je moeder van plan om een grote aankoop te gaan doen ?? En ik hoop dat je met '' volk '' de zakkenrollers bedoeld want anders vind ik het een beetje erg lullig over komen voor de mensen die daar wonen en zich gewoon netjes gedragen .. En als je het een kut stad vind waarom ga je er dan heen ??