We zijn hem trouwens in n andere gemeente verloren.. Welke moeten we aangifte doen en nar gemeentehuis? Eigen of die andere
Je eigen gemeente maar zou die andere gemeente wel even bellen of daar iets gevonden is. En als je de pliesie aan de lijn heb vraag het voor de zekerheid ook nog even na of daar toevallig wat gebracht is
Ik woon ook in brabant. Het zal dan wel per gemeente verschillen ofzo maar je kunt hier echt geen nieuw rijbewijs en paspoort krijgen zonder eerst een bewijs van verlies te halen bij de politie. Kan overigens ook op zaterdag, elke regio heeft wel één of meerdere politiebureaus die op zaterdag open zijn. Het hoofdbureau vaak zelfs 24 uur per dag, 7 dagen per week. Fijne vakantie! Edit: dat gevonden en verloren voorwerpen tegenwoordig via de gemeente gaan en niet meer via de politie, dat is overigens wél landelijk. Dus ik zou zeker kijken of je contact kunt krijgen met de gemeente waar de portemonnee verloren is, en als dat niet lukt of ze hebben niks binnengebracht gekregen, dan zsm langs de politie
En Stiekem hopen op een eerlijke burger !! Heel veel succes iig!! Veel rompslomp maar ja kan de beste gebeuren
Hier vorige maand gebeurd bij mijn man, op de snelweg. Gelukkig wel een ID kaart terug gevonden door een hele lieve vrachtwagen chauffeur. (en anwb pas e.d.) Wij hadden ook aangifte bij politie gedaan in Friesland, daar waren we een weekje op vakantie namelijk. Zodat hij in ieder geval geblokkeerd was. Eenmaal thuis heeft mijn man een nieuw rijbewijs aangevraagd. En toen moest hij alsnog ruim 30 euro extra betalen voor vermissingskosten. Dit omdat de gemeente inderdaad ook buiten de grenzen de pas blokkeert. Mijn man is trouwens zonder het proces verbaal van de politie naar de gemeente gegaan, dus die heeft hij niet hoeven laten zien. Je moet in principe wel een proces verbaal hebben en/of een bewijs van de aanvraag van nieuwe rijbewijs, zodat als je aangehouden word je wel kunt tonen dat je er dus mee bezig bent. Voor de rest even goed bedenken wat er in de portomonnee zat en dingen blokkeren. Bankpassen heb je in principe binnen 3 werkdagen binnen. Dus voor de vakantie heb je dit wel weer geregeld hoor!
Hier in assen moet je naar de politie en aangifte doen, maar er staat duidelijk dat bij een vermissing of diefstal je het niet met spoed kan aanvragen. Ik hoop voor je dat het in Hoogeveen wel kan!