nu heb ik bij de super markt een oranje vrucht gekocht lijkt een beetje op een groot uitgevallen rozenbortel maar nu vraag ik me af hoe ik het moet eten hard of zacht ? met of zonder schil ? kun je de kern ook eten ? knuff
Een Kaki heetten die. Heb er gister een gehad. de kern was er niet uigehaald, maar denk wel dat die er uit moet. Apparte smaak hebben ze vind ik.
Heb het gisteren toevallig ook voor het eerst gekocht en 'advies' gevraagd aan m'n groenteboer. Hij zei dat ze zacht moeten zijn en dus ook wat donkerder oranje dan de onrijpe. Je kan ze al dan niet schillen. Hij doet het zelf wel maar ik vond de schil niet vies (dan wel goed wassen natuurlijk). Je eet het zoals een nectarine, zei hij.
Ik ben nu heel benieuwd wat jullie bedoelen. Ga er maar eens om vragen bij de groenteboer. Is het ook nog een vitaminebommetje of gewoon gezond?
Ow ik vind die ook superlekker! Bij heel veel supermarkten hebben ze ze ook gewoon. Milan is er trouwens ook dol op. Ik eet ze altijd gewoon met schil als ze al een beetje zacht aan 't worden zijn. Of 't een vitaminnebom is weet ik echt niet, ik eet ze gewoon omdat ze écht lekker zijn!
in Slovenie had ik een boom in mijn tuin en at ik ze echt vaaaak!!! Je moet eigenlijk wachten tot ze superzacht zijn geworden (nog net niet rot zeg maar), en dan kun je het kopje er afsnijden en uitlepelen, hmmmm. Veel vitamines inderdaad. Ze zijn ook lekker als jam. Of je droogt ze net als zo'n appelschijfjes, ook lekker! Je kunt ze ook goed gebruiken in een fruitsalade, of zelfs bij kwarktaart oid. Je kunt ze kopen bij groentenboer, maar ook bij de appie!