wie in Marokko geweest op vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Minny, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ben zo benieuwd naar reiservaringen over Marokko.

Hoe is de temperatuur in mei?
    Wat zijn mooie plaatsen?
    Is het leuk voor kleine kids?

2. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben meerdere keren op vakantie naar Marokko geweest.
    In juli en augustus is het op de meeste plaatsen vreselijk heet zo heet dat je eigenlijk overdag niet veel kan doen.
    Een keer in mei geweest toen was t overdag mooi weer, begin 20 graden maar ´s avonds koud.
    De laatste keer was ik begin juni en dat vond ik qua weer ideaal. Temperatuur tussen de 25 en 30 graden dus lekker weer om te zwemmen. September schijnt ook goed te zijn maar ben ik zelf nog nooit geweest.
    Mooie plaatsen vind ik Rabbat, Fez en Marrakech. Ik weet niet hoe lang je gaat maar een paar dagen Agadir, (strand) is ook erg lekker.

Is het leuk voor kleine kinderen? Mijn dochter heeft t altijd naar haar zin. Ze is 3 keer geweest, als baby, met 1,5 en afgelopen jaar 3.5.
    Het strand is leuk en de meeste hotels hebben een zwembad. Verder is mijn man Marokkaans en weet hij allerlei plekjes die dan ook leuk voor haar zijn, maar de standaard toeristische uitstapjes, het bekijken van de steden is denk ik niet zo leuk voor kleine kinderen.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dank voor je reactie.
    Onze wens is eigenlijk om ver weg te reizen. Indonesie of Amerika. Maar onze kinderen zijn nu 2 en 4 jaar en we zien een beetje op tegen het lange vliegen. Vandaar dat we een tussenweg wilden proberen. Marokko is niet ver vliegen en toch een heel ander land.

Ben alleen een klein beetje bang dat het tegen gaat vallen.

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja wij zijn met de oudste 1 x in Marokko geweest ze was toen pas 1 jaar.

We hadden een auto gehuurd en hebben een rondreis gedaan lekker op de bonnefooi.

Ik vond het goed te doen hoor, ook overal harstikke lief met kinderen. Je hebt niet zoals in andere vakantielanden overal babybedjes en kinderstoelen, maar ze doen hun best om toch een oplossing te vinden.
    We aten ook gewoon in restaurantjes op straat en als ze een keer iets niet hadden wat geschikt was voor dochter werd het gewoon gehaald door het personeel in een andere winkel (zoals yoghurt of appelsap)

We hebben zelfs een korte tocht op een kameel gedaan en daarna in een tent in de woestijn overnacht, denk dat iets ouders kinderen dat helemaal spannend en prachtig vinden.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik vind het een lastige keuze.
    Griekenland lijkt ons ook mooi en misschien een stukje van Turkije.

Aan welk budget moet je denken met 2 kinderen voor 2 weken in mei?

6. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ligt eraan wat je wilt. Wij zijn redelijk low budget ingesteld, maar autohuur kost minimaal 50 euro per dag, hotel ook minimaal 50 euro maar meestal meer, eten en drinken kan heel goedkoop.

7. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Autohuur is ind in Marokko erg duur. Wij regelen altijd wat via via en dan is t wat goedkoper maar via de officieel weg is t veel duurder.
    Voor een degelijk hotel met zwembad moet je ong 70 euro per dag rekenen.
    Eten en drinken is heel goedkoop. Tenzij je in luxe restaurants gaan eten.
    Wat mijn dochter leuk vond in Marokko, waren naar de apen kijken en pinda´s voeren in de Atlas.
    Chez Ali, soort dinner show met muziek van allerlei stammen en een show met paarden.(Marrakech)
    Stukje rijden op een kameel, Marrakech en Agadir
    Rondje rijden in een koets in Marrakech.
    (en gewoon zwemmen bij het hotel natuurlijk)

Deel Deze Pagina