Ovulatie pas op dag 18...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Troel, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troel

Troel Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik ben 25 en ben net gestopt met de pil. Heb mn eerste ovulatie (dat kon ik goed voelen) en menstruatie netjes op tijd gehad. Had wel een korte cyclus: 24e dag werd ik ongesteld. Ovulatie had ik op dag 11. Nu begreep ik eerder dat je zo rond je ovulatie een ''propje'' kan verliezen. Zo net voor je eitje ''klaar staat''. Nu had ik dat ''propje'' vorige maand indd vlak voor dat ik het bekende doffe, beurse onderbuik, zeer pijnlijke tepels ovulatie gevoel had. ;) Nu had ik dat propje vorige week ook, netjes rond dag 12 ongeveer maar nu voelde ik pas op dag 19 (7 dagen later!) mn ovulatie, erg gevoelige tepels en steekjes rechts in mn onderbuik. Kunnen er zoveel dagen tussen zitten? Een week? We hebben wel erg veel sex nu ik met de pil ben gestopt! :) Een leuke bijkomstigheid moet ik zeggen..........

Lieve groet Troel

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Op zich kan je lichaam nog behoorlijk van slag zijn na het stoppen met de pil. Je natuurlijke cyclus moet ff op gang komen. Vandaar misschien het verschil?
    Als je je lichaam goed kent dan weet je zelf wel hoe het zit. Vertrouw je het niet helemaal mee en wil je het weten dankun je als ondersteuning ovulatietesten gebruiken. Het heeft mij wel geholpen met bepalen van de ovulatie.
    Enne, heerlijk he dat 'bevrijdde' gevoel na het stoppen met de pil?! Moet je nagaan hoe die hormonen in de pil je toch behoorlijk in de war schoppen. Have fun!

3. Troel

Troel Niet meer actief

Thanx voor je reactie!

Ja echt wel! :)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    het kan best zijn dat je lijf nog even goed op gang moet komen voordat je cyclus helemaal regelmatig wordt.

Al blijft bij sommige de cyclus onregelmatig. Die van mij is tussen de 30-34 normaal, maar met uitschieters naar 42. Als dat langer duurt, ga ik wel ovulatietesten gebruiken, want ik voel het ook niet echte maand (ene kant beter dan de andere).

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het is bewezen, dat lang niet elke vrouw altijd op precies hetzelfde tijdstip ovuleert. Stress, slaapgebrek, een griepje, het seizoen, het kan allemaal verschil maken.

Ik temp en doe ovutesten en kan na een 18 maanden wel zeggen dat het bij mij erg kan wisselen: van dag 15 tot dag 25 en een gemiddelde van dag 19. Sommige dames zullen wat minder grote verschillen hebben, anderen misschein nog wel grotere.

Het is echt vrij normaal om dus wat verschil te hebben. Ik zou me zeker geen zorgen maken.

6. Troel

Troel Niet meer actief

Bedankt iedereen!!

7. Troel

Troel Niet meer actief

Misschien was t een innesteling die ik voelde....?

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik ben heel blij met het antwoord van Hellen, ik vermoed bij mezelf dat er ook nog wel een sverschil kan zitten in tijd.Ik gebruik ook ovulatietesten en meestal zijn we twee dagen na een positieve test wel even klaar met dat geklus (hihi). Nu maar een keer doorzetten, want ikd enk dat we wat langer door moeten gaan. Ik ben immers na een jaar nog niet zwanger.... Dank voor het bewijs Hellen (ik temp niet).

En Troel: herkenbaar die twijfel of het dan niet een innestelin gzou kunnen zijn. Maak jezelf niet gek he (hoewel dat natuutlijk wel gebeurd, ik ken het...) Succes met afwachten!

9. Troel

Troel Niet meer actief

Thanx!

Jij veel succes met zwanger worden.. Duim voor je!!

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @Betties: misschien is tempen geen verkeerd idee, want een positieve ovutest zegt nog niet dat je ook je ei krijgt. Een groot misverstand is, dat een ovutest exact aangeeeft dát er een ei komt, terwijl het enige wat ie doet is het aangeven van je LH piek, die, als alle andere omstandigheden juist zijn, een ei kán laten springen.

Om meer zekerheid te hebben over je eisprong, zou ik toch gaan tempen. Want na je ei gaat je temperatuur namelijk omhoog. Zo weet je dat het echt is gebeurd :) Wellicht kun je het klussen dan ook beter timen.

11. Troel

Troel Niet meer actief

@Hellen1971; Gaat je temp ook iets omhoog als je menstruatie eraan komt? Paar dagen van te voren? Lijkt mij niet...? Ik zou volgens mn vorige cyclus (dit is pas mn 2e natuurlijke menstruatie die eraan komt :)) morgen ongeveer ongie moeten worden en had gister een wat verhoogde temp: 37,5.. Ik weet wel dat je temp wat hoger is met de ovulatie en als je zwanger bent, toch?

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Een hoge temp kán inderdaad een zwangerschap aangeven. Maar je lijf kan je ook vaak bedotten, weet ik uit eigen en andermans ( nou ja: vrouws) ervaring. Bij mij blijft de temp bijvoorbeeld hoog, zelfs vlak voor mijn menstruatie. Hij daalt pas tijdens mijn ongesteldheid.

Maar nogmaals: het zou ook zomaar kunnen dat er sprake is van een zwangerschap. Enige zekerheid die je kunt krijgen is door te testen he ;)

Laat je even weten of het raak is? Zou wel héél cool zijn!

13. Troel

Troel Niet meer actief

Jaa ik laat t zeker weten!! :D;)

Deel Deze Pagina